Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietstocht eind januari/begin februari - Forum Wereldfietser

fietstocht eind januari/begin februari

Vanaf 25 januari tot 10 februari heb ik geen les en in deze periode had ik graag een fietstocht gemaakt.

Ik zoek iemand (M/V) tussen de 18 en de 35 jaar die met me mee wil gaan fietsen. Ik heb nog geen idee waar ik juist wil gaan fietsen maar ik vertrek het liefst van thuisuit en keer ergens na 600-800km verder met de trein terug.

Overnachten in jeugdherbergen, campings of kamperen in het wild behoren tot de opties maar ik heb geleerd dat ik graag op een camping vertoef af en toe. Aangezien er in de winterperiode veel minder campings open zijn, hangt het dus vooral af of we genoeg campings zullen vinden op de route. Op voorhand uitzoeken is dus zeker aanbevolen.

Zelf koken, maar ergens gaan eten kan ook.

Dagafstand 50 a 90km. Vanwege de korte dagen, wordt het moeilijk om langer dan 5u te fietsen. Ik hou van klimmen maar dit is geen vereiste.

Fietsen langs waterwegen vind ik zeer aangenaam. Offroad behoort ook tot de optie maar niet meer dan 40%.

Als er iemand voorstellen heeft voor een streek, ben ik ook al blij.

Indien ik niemand vind, ga ik wel solo fietsen.

Ik dacht aan een stuk fietsen langs oude wegen, groene weg naar de middelandse zee of het stuk onbegrensd fietsen naar Rome tot Basel. Fietsen naar Parijs, de groene valleien route,...
Zelf plannen onderweg en fietsen in Luxemburg, Eifel en Ardennen lijkt me ook wel mooi.

Wie weet waar ik de meeste campings kan vinden die nog open zijn.

hoi s0lar, ik zit momenteel in de vs, en mijn studie periode als ik terug kom is nog relatief onzeker. Maar ik heb er in ieder geval oren naar.

zou het erg zijn als er eventueel een derde meeging?

anders mailen, skypen,msn of wat je ook gebruikt er wel eens over binnenkort.

Hallo,

dit lijkt me leuk. zou wel zeer graag mee gaan, maar heb op 29 januari mijn laatste examen. Jammer.

groetjes
Dietrich

Hoe meer zielen hoe meer vreugd.
Het moet natuurlijk wel allemaal in de planning passen.

Ik heb vakantie tot 10 februari. Momenteel heb ik al enkele reacties gehad en dat doet me deugd. De mogelijk bestaat ook om onderweg af te spreken met andere(n). Het kan ook dat je zelf nadien nog verder wil fietsen.

Waar start je?

het zal voor mij een beetje een last minute beslissing worden lijkt het nu. Ik ga misschien ook nog met een andere vriend fietsen. zelf heb ik tot 18 feb de tijd. Dus we houden contact, en ik laat je wel weten hoe het loopt(zodra ik dat dus heb uitgevogeld).

Ik kom 16 jan terug in NL maar dan wil ik nog wel een week om en mensen weer te zien na een half jaar, en ik moet een fiets gaan regelen. Wat niet echt een probleem is, maar wel moet gebeuren, aangezien m'n oude 100% op was toen ik naar de VS vertrok.

Ik heb nog altijd geen vaste plannen. Ik start in mijn straat maar het kan dat ik eerst een stukje per trein reis naar Maastricht/Luik/Aken. Het kan ook dat ik eerst daar naartoe fiets en dan samenkom met reisgenoten. Richting Rome lijkt me wel iets hebben (was ook al een idee van een kandidaat resigezel). Ikzelf zal waarschijnlijk niet helemaal tot in Rome geraken in 2 weken.

ik vind het echt jammer dat de examens zo laat gedaan zijn. Anders was dit echt wel tof geweest. Ik zou wel willen invoegen, maar jullie zullen al redelijk ver gevorderd zijn, denk ik.
Ik start vanuit West-Vlaanderen, België.

cdrr er komen altijd nog wel meer kansen.

Ik ga in ieder geval met een/twee maten van me elke week dat ik vakantie heb lekker fietsen, en dan in 1 keer terug treinen/bussen :P

Ondertussen heb ik al wat verder gespeurd naar mogelijke routes. Ik heb de gps routes van onbegrensd fietsen naar venetië, groene weg naar de middelandse zee en langs oude wegen. Alledrie lopen ze vrij parralel en kruisen af en toe tot ergens in frankrijk. Ik heb gps coordinaten van een aantal campings en ik ben ook bezig met de jeugdherbergen te plaatsen op gps waar er vrij dicht bij de route eentje is.
Ik zou graag een lijst hebben van open campings langs de drie genoemde routes want mijn lijst van campings op gps is onvolledig en ik moet steeds zoeken naar de al dan niet open in februari en meestal is het op de site onvindbaar. Als iemand ervaring heeft met gps routes en de routes graag wil hebbenm stuur ik ze wel door. Ze staan eigenlijk al wel ergens op het internet maar zoek maar eens een speld in een hooiberg.

Nogmaals een oproep.

In tussenijd heb ik een heel pak routes die ik overweeg. Enkele ideetjes die me nu het meeste bezighouden zijn richting Basel. Ik denk dat ik het voor mezelf best niet al te lang maak, ik heb maar 2 weken en ik ben van plan om niet alle dagen te gaan fietsen en de streek nu eens te verkennen met een citytrip. Als nog iemand zin heeft om vanuit België of Nederland richting Basel te fietsen. Dagafstand 60-80km.

Een beetje info over de gang van zaken.

Ik vertrek hoogstwaarschijnlijk vrijdag 1 februari in Nijlen en rij slechts tot Westerlo. Van daaruit rij ik zaterdag naar Maastricht. Zondag tot Monschau en dan richting Bonn naar de rijn die ik dan ga volgen tot Mainz en hopelijk tot Basel. De eerste dagen zal er iemand me vergezellen en vanaf maandga fiets ik alleen verder. Dagafstanden zijn (behalve de eerste dag) steeds tussen de 60 en de 85km. Van Maastricht naar Monschau is wat klimmen, ook naar Bonnen is niet vlak, maar vanaf dan volg ik de rijn en is het zo goed als vlak. Ik ga in JH overnachten omdat ik het niet zie zitten om solo te gaan kamperen.

Weet je ik had in feite wel zin om mee te gaan.

Ik kom uit antwerpen ben 35 jaar sinds een paar weken.

Ooit ben ik een flink stuk dwars door de Eiffel en een klein stukje langs de Rijn gefietst.(in de zomer) en dan langs de Lahn

Ooit heb ik eens de kylltalroute en de rurufertalroute als gps track gehad.
Die heb ik altijd nog willen doen. liggen wel dichterbij de Belgische grens dan de Rijn zelf. Waar de kylltal of was het de andere eindigt zou ik verder richting trier of zo willen fietsen. En dan is dat onder Trier al het zwarte woud,dacht ik tenminste. En dan toch eens stukje rijn.

Lijkt me mooier dan de Rijn. Al spreek ik voor mijn beurt. Heb ook een 600 tal duitse JH waypoints

JH, (wild)kamperen geen probleem( idd als het niet alleen is). maar af en toe wel een JH voor het comfort.

Ik heb alleen nogal lang gewacht om iets te zeggen, ik ben ook wel een beetje afwachtend. Als je van, te voren weet dat de regen met bakken gaat regenen heel de week lang, dan sta ik niet te springen. Mooi rustig winterweer geen probleem, koud ook niet al moet ik zeggen dat ik dan eens moet kijken naar een slaapzak en handschoenen. Het stuk na Koblenz heb ik nooit gefietst. Voorwaardelijk ga ik mee, in principe heb ik vakantie tenzij ze me een paar dagen opeisen van het werk maar dan nog blijft er 1 week.

Jouw plannen zijn al redelijk ver gevorderd lijkt me. Ik zou ook wel langs de Rijn kunnen fietsen. Vroeg me af hoe mooi die route is. Van monding ahr tot Koblenz was het altijd rechtdoor. Daarna moest ik eraf bij de Lahn rivier. Tussen Koblenz en Binge of zoiets is het mooi dacht ik. Dan kom je heel dichtbij Franfurt, en meestal zegt me dat weinig te dicht bij grote steden.

Weet je ik ga het nog even bekijken. Val geloof ik net buiten de leeftijdscategorie.

Groeten

Willem