Additionally, paste this code immediately after the opening tag: NL-sticker? - Forum Wereldfietser

NL-sticker?

Ik ben op zoek naar een NL-sticker voor op het achterspatbord van mijn fiets. Die auto stickers zijn te groot en bij Halfords kon ik ook niets vinden. Iemand suggesties?

Damrak te Amsterdam: vele toeristenwinkeltjes met NL- vlag als sticker of gewoon een NL- sticker. Succes!
Peter Rodenburg schreef:Ik ben op zoek naar een NL-sticker voor op het achterspatbord van mijn fiets. Die auto stickers zijn te groot en bij Halfords kon ik ook niets vinden. Iemand suggesties?
In het begin van mijn “wereldfietscarrière” gebruikte ik een NL-autosticker, die geplakt was op een daartoe gezaagde aluminium plaat en op het achterspatbord geschroefd. Zie de eerste foto op de onderstaande mijn album, genomen voor de Svinesundbrug tussen Zweden en Noorwegen in juli 1975.
In 1973 kocht ik tijdens een oldtimer-show in Laren (NH) een metalen NL-bordje, maar is pas vanaf 1980 tot op heden in gebruik. Want in 1980 introduceerde minister Westerterp van verkeer en waterstaat de verplichte rode achterreflectoren voor fietsen. Toen zag ik de kans schoon om dit NL-bordje eenvoudig op- en afneembaar te maken, middels boutjes met vleugelmoertjes door de twee gaatjes in de strip achterop de bagagedrager, op de plaats van de rode achterreflector. De tweede foto is in 1999 in Californië gemaakt. Er zit geen bagage op, want ik logeerde bij familie in Amerika en maakte daar wat toertochtjes. Man, je weet niet wat dit NL-bordje als stille getuige zoveel heeft meegemaakt: meerdere malen in USA en Canada gefietst, zowat half Europa, inclusief de communistische Oostbloklanden, enzovoorts. Leuk als Nederlandse automobilisten als groet naar mij toeteren, zoals vorig jaar in Italië. Zodra ik weer binnen de Nederlandse grenzen ben, komt de rode reflector terug op zijn plaats. Aan dit NL-bordje ben ik daarom gehecht en hij staat altijd naast mijn PC op zolder. Als ik voor mijn PC ga zitten en dat ding zie, vliegen de fantastische fietsherinneringen weer door mijn hoofd :) :) :) . http://www.mijnalbum.nl/Album=VLTNLHED
Ik weet niet of het wel een goed idee is om een NL plakkertjes op de fiets te hebben, maar ik heb een klein stickertje op het spatbord zitten wat ik gekocht heb bij een autoshop.

http://www.ericopdefiets.nl/2007Thailan ... 11265.html
Groet, Eric

Afbeelding

Nederlandser kan niet en geen NL plaatje nodig!
Nederlandser kan niet!!

Niet waar : Saboteren komt van fabrieksarbeiders die hun klompen in de machines gooiden Dit betrefd dus Frankrijk
Dit voorjaar in Noord-Spanje liep een plaatselijk meisje van mijn leeftijd (66) ook op klompen. Na nadere info bleken die daar in het verleden ook veel gedragen te zijn. Voorzover ik dat im mijn vloeiende spaans kon begrijpen :oops:
Verder heb ik nog eens een keer klompen in 1 van de buurlanden gezien heb alleen niet paraat waar dat was.
Maar dat is nog geen reden de klompen thuis te laten je hebt altijd droge en warme voeten.

Groetjes

Opa Leen die bijna dagelijks op klompen loopt.

groot41 schreef:Nederlandser kan niet en geen NL plaatje nodig!
En in de regen natuurlijk even die klompen omdraaien! Deze boerenzoon heeft nog altijd 'n paar klompen bij de achterdeur paraat staan.

On-topic: "Vroeger" had ik ook een heel klein NL-stickertje achterop een zijkoffer van de motor. Voor een goedgekeurd (groot) formaat was gewoon geen plaats. En de sticker moest op 't voertuig zitten, dus niet op bijvoorbeeld de plunjebaal achterop.

Ik voel me op reis vaak juist zo heerlijk statenloos.
Wim

Thuis draag ik nog klompen. Ik voel mij vaak geen Nederlander maar HOLLANDER!!

Ik ben een NL stickertje gaan voeren (gewoon bij de Halfords gekocht) omdat ik het op een gegeven moment zat was om aldoor voor een Duitser aangezien te worden. Klinkt dat bekend?

Ben ik blijkbaar toch iets nationalistischer dan ik dacht... :D

groot41 schreef:Thuis draag ik nog klompen. Ik voel mij vaak geen Nederlander maar HOLLANDER!!
Je bent eigenlijk pas Hollander als je beneden de zeespiegel woont.... de naam is afgeleid van "holle land" en Kudelstaart ligt in Brabant. Ik ben dan ook gewoon Nederlander omdat ik in de prov. Groningen woon. Als iemand van hier naar Amsterdam of zo op reis gaat, zeggen wij dus: "Ga je naar Holland?".

Martin E. van Doornik schreef:
groot41 schreef:Thuis draag ik nog klompen. Ik voel mij vaak geen Nederlander maar HOLLANDER!!
Je bent eigenlijk pas Hollander als je beneden de zeespiegel woont.... de naam is afgeleid van "holle land" en Kudelstaart ligt in Brabant. Ik ben dan ook gewoon Nederlander omdat ik in de prov. Groningen woon. Als iemand van hier naar Amsterdam of zo op reis gaat, zeggen wij dus: "Ga je naar Holland?".
Kudelstaart, beste Martin, is een dorp aan de rand van de Westeinderplas en ruim 850 jaar oud. De Westeinderplas is een plas op de rand van Noord en Zuid-Holland, de Haarlemmermeer en Schiphol. De Herenweg, in dit dorp, was in de middeleeuwen de verbinding tussen Amsterdam en Leiden. Ik ben geen geboren Kudelstaarter. Geboren ben ik in een polder hier in de omgeving die pas 175 jaar aan het water is onttrokken. Hollander voel ik mij pas na het stamboomonderzoek waar ik mee bezig ben en mijn voorvaderen heb ontdekt in een dorp op de rand van Holland en West-Friesland. En Martin, Kudelstaart staat echt op de landkaart dus begrijp ik je vergissing niet zo goed! Ik ben niet boos!!!

Mijn excuses :oops: , de naam Kudelstaart klinkt namelijk zo zuidelijk, onder de grote rivieren. Budel, Kuitaart, enzovoorts. Je bent dus toch een echte Hollander. Ben zelf geboren en opgegroeid in het Gooi, maar al sinds 1976 aan de Groninger waddenkust woonachtig. Als molenliefhebber ben ik wel jaloers met al die talrijke prachtige molens in het Rijnland! Ik heb o.m. met De Valk in Leiden gedraaid, maar ook De Kok bij Warmond en de Zweilander bij Rijpwetering :D .

Ik heb geleerd dat de naam "Holland" wellicht ook zou kunnen komen van "Holt-land", houtland dus, omdat Nederland in lang vervlogen tijden zo vol stond met dichtbegroeide bossen... :shock: . Best wel jammer, dan! :D

Spironski schreef:Ik heb geleerd dat de naam "Holland" wellicht ook zou kunnen komen van "Holt-land", houtland dus, omdat Nederland in lang vervlogen tijden zo vol stond met dichtbegroeide bossen... :shock: . Best wel jammer, dan! :D
Het staat weer dicht en ditmaal met huizen!

Spironski schreef:Ik heb geleerd dat de naam "Holland" wellicht ook zou kunnen komen van "Holt-land", houtland dus, omdat Nederland in lang vervlogen tijden zo vol stond met dichtbegroeide bossen... :shock: . Best wel jammer, dan! :D
Sorry, "holt" is gewoon Gronings voor hout. Op schoolkaarten bestond ons land, vóór de jaartelling, ten westen van de lijn Breda-Zwolle uit moerassige laaglanden met veel inhammen uit de zee. Juist aan de andere kant van die lijn kwamen wel oerbossen voor. Denk maar eens aan de Duitse naam voor Nederland: Niederlande, in het Frans Bays-Bas en in het Italiaans Paesi Basso, de laatste twee zijn letterlijk te vertalen naar lage landen. Vorig jaar in Italië schreef ik Paesi Basso op de anichtkaarten voor het thuisfront. Vanuit Zweden schrijf ik dan Nederländerna. Het Tsjechische Nizozemí voor Nederland lijkt me nogal onvertaalbaar....

Hallo Martin,

Dat "holt" Gronings is voor "hout" hoef je me niet te vertellen hoor! :) Ook voor andere dialecten geldt dat trouwens.
Die "lang vervlogen tijden" zouden overigens niet zó ver terug liggen. De naam "Holtland" zou meer in de late middeleeuwen zijn ontstaan.

Maar zoals ik al aangaf: misschien klopt het hele verhaal wel niet, het is slechts een theorie, net als de Holle-land-versie. Ik vind het alleen wel een mooie, maar ook beetje trieste, gedachte.

Martin E. van Doornik schreef:Als molenliefhebber ben ik wel jaloers met al die talrijke prachtige molens in het Rijnland! Ik heb o.m. met De Valk in Leiden gedraaid, maar ook De Kok bij Warmond en de Zweilander bij Rijpwetering :D .
Als we het dan toch over molens hebben;
de Zweilander staat ook in Warmond hoor, in de Sweilanderpolder nabij het Vennemeer om precies te zijn!
Rijpwetering is nog een aardig stukje verderop; dan kom je eerst nog langs de fraaie Vrouw Vennemolen in Oud Ade. :wink:

Martin E. van Doornik schreef:Je bent eigenlijk pas Hollander als je beneden de zeespiegel woont.... de naam is afgeleid van "holle land" en Kudelstaart ligt in Brabant. Ik ben dan ook gewoon Nederlander omdat ik in de prov. Groningen woon. Als iemand van hier naar Amsterdam of zo op reis gaat, zeggen wij dus: "Ga je naar Holland?".
En ook deze dan maar gelijk meenemen. ;-)
De naam Holland is wel degelijk afkomstig van Holtland of Holdland, dus: houtland.

In het wapen van mijn woonplaats staat al en schitterende boom ...

http://picasaweb.google.com/arno.bekers/HT