Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 12 taaie wereldfietsers in het Land van de glimlach - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

12 taaie wereldfietsers in het Land van de glimlach

Dag lieve Thailandfietsers,
Wij kijken al uit naar jullie komst naar het koude westen. Doe die korte broeken en t shirts maar in de reiszak en begin maar met een dikke jas aan te doen want het is hier heel frisjes hoor.
Groetjes aan iedereen en vooral nog een goede vlucht naar huis gewenst.
Bompa wij kijken al uit naar donderdag hoor.
oma Maria, kinderen en kleinkindern
Het is warm en bewolkt in het drukke Bangkok.
We hebben al een fietsenwinkel weten te vinden voor onderhoud aan de fiets van Bert. Jaloers, dat hij nog een tijdje blijft en wij alweer aan de terugreis gaan beginnen. Ik zou ook wel een nieuwe ketting en tandwielen nodig willen hebben om weer verder te fietsen.
We trekken in kleine groepjes door de stad.China Town in Bangkok was nog veel drukker dan Bangkok zelf. Straatjes van iets meer dan een meter breed waar van alles te koop is en waar hoog opgeladen brommers en scooters de winkels van nieuwe koopwaar voorzien. Een eerste tochtje over de rivier de Phraya proeft naar meer. Nu zitten we in de back-packers area waar natuurlijk wel een internet-cafe is. Straks moeten we maar eens een klein bootje arresteren om ons door Bangkok te varen.
Morgenvroeg maken we de fietsen klaar voor transport en begint de terugreis naar 8 graden met lichte regen bij zuid-west 3.

Houdoe.

Harm, Rene, Nel, Anita, Lauran, Hetty, Hennieta, Yvette, Ingeborg, Hein en Tonnie een goede vlucht naar huis gewenst.
Geniet van de mooie herinneringen in de vliegtuigstoel. Hou die gedachte vast en neem het mee overal waar je in de toekomst maar mag verschijnen!!
Groet, Rena :wink:

Maar eens navraag gedaan maar jullie zijn wel degelijk gespot, een kilometer of 7 na Pak Chom. Door gebrek aan kennis van het engels hebben ze het niet aangedurfd om jullie aan te spreken.

Hallo Kikkerlanders,

Wij staan weer klaar om naar het vliegveld te gaan, de fietsen zijn ingepakt.
Nog even snel onder de douche en een drankje en dan zijn we weg.
Het was een geweldig mooie vakantie met een leuke groep fietsers.
Zeker voor herhaling vatbaar.

Leuk dat er zoveel belangstelling was van jullie kant.


Howdoe,
Toon
Singapore, 21/11

De terugtocht naar huis is begonnen, de eerste vlucht zit erop.
Gisterenavond hadden we het afscheidsdiner in Bangkok waar we uiteraard ons Bert passend bedankt hebben voor de mooie tocht. Bert had deze route als eens eerder uitgezet en gefietst, maar dat in de tegengestelde richting. Nu kan de route dus ook van Chang Mai naar Nong Kai worden beschreven.
Bert heeft de hoofdlijnen (een pracht van een route met veel variatie) goed voor elkaar. Leuke hotels en guesthouses. Daarnaast heeft hij ons dagelijks op een aantal leuke details weten te trakteren waardoor het voor ons een pracht van een reis is geworden.

Koen Bert,
Kapkoen krab, Kapkoen ka.

Lauran en Hetty

He Jaap en Anja + alle anderen.
Wat leuk dat jullie reageren op het forum! Wij hebben een geweldige tijd in Thailand gehad. Lekker fietsen in verre en mooie oorden hebben jullie ook nog voor de boeg. Vittorio komt overal!
Groetjes Hennieta

Hoi oud-Thailand fietsers. De Loy Kratong-sfeer barst nu echt los langs de Mekong. Morgen is het pas de twaalfde volle maan, maar overal is het inmiddel feest: gisterenavond was er miss-verkiezing. Op het feesterrein stonden twaalf schonen op het podium met veel tam tam aangetreden, maar toen ze ondervraagd werden hadden er diverse een opvallend zware stem. Klopt mijn woordspelling Loy kathoei dan toch? Vanmiddag kwamen we midden in een feestelijke optocht terecht. Janine en mochten pas doorfietsen nadat we hadden meegedanst en whisky hadden gedronken.
Het fieten werd meteen zwaarder.

Groetjes uit Beung Kan,

Bert

De Mekong verveelt niet. Integendeel, want deze gigantische stroom water verandert steeds. Ook de oevers zien er steen anders uit: van bergen tot wetlands. Er zitten ook verschillen tussen de ochtenden, de middagen en de avonden. In de meest plaatsen is het gezellig toeven langs de Mekong met een lekker Singhaatje en een voortreffelijk maal.
Wij zijn inmiddels in Mudakhan. Voor een sfeerbeeld zie: www.kaengbakao.com

Groetjes,

Bert

Hi Bert,
Wat jammer dat de link niet werkt. Ik had me graag even in 'hogere' sferen begeven :lol:
Groet, Rena

renaw schreef:Hi Bert,
Wat jammer dat de link niet werkt. Ik had me graag even in 'hogere' sferen begeven :lol:
Groet, Rena

Ha die Rena,

Doet deze het wel?

http://www.kaengkabao.com/

Groetjes,

Bert

Hi Bert,
Ja, die werkt... jammer alleen dat ik niet echt de sfeer mee krijg... ik had gehoopt op exotische plaatjes langs de Mekong...
Maak er nog een mooie tocht van!
Groet, Rena :wink:

Hoi Bert,
Ik krijg de indruk dat jij met Singapore Airlines hebt gevlogen. Als dat zo is, hoe was je fiets ingepakt? De site geeft aan dat het in doos moet, maar wij hebben hem altijd in bubbeltjesfolie e.d. meegenomen naar Singapore en verder. Zouden dit in januari wanneer we naar Vietnam en Cambodja gaan ook het liefst doen.
Veel plezier nog daar.
Groet, Joke

Hey Bert,
Jij fietst nog steeds stug door, wij zitten alweer bijna in ons dagelijkse ritme, al valt dat niet mee. Heel veel plezier.

Ik heb nog een foto van jouw met enkele jonge dames, ik hoop dat deze wel mag. :D
Dit zijn dus meisjes die ons in het Guesthouse met een dansje verrasten.
Afbeelding


Jan en Joke:
Wij hebben met Singapore Airlines gevlogen, de fiets ingepakt met bubbeltjesfolie e.d. en toen nog een fietshoes eroverheen. Geen problemen gehad en de fiets goed terug ontvangen.
Alleen was de reis zeer lang, omdat je via Singapore vliegt, dus heen eerst 12 uur naar Singapore, 2 uur wachten en toen nog 2,5 uur naar Chiang Mai.
Terug was nog erger, eerst vanuit Bangkok naar Singapore 2 uur, 5 uur wachten en toen nog bijna 13 uur naar Amsterdam.
Maar Singapore Airlines is kwa ruimte en verzorgen top.


Toon
Dag Bert en alle Thailandfietsers,

Ik (oma Maria) laat ook nog eens iets van mij horen. Ik wil jullie echt bedanken voor de mooie Thailandfietsreis die onzen bompa (Hein) heeft meegemaakt. Hij is er niet over uitgepraat en zit elke dag op deze site te kijken of er nieuws is bijgekomen.
Het was voor hem de eerste maal dat hij zo n grote en verre fietstocht heeft meegedaan, maar ik denk dat het zeker niet de laatste zal geweest zijn. Hij kan zijn draai hier nog niet goed vinden.
Wij (oma, kinderen en kleinkinderen) waren blij om hem terug te zien na 3 weken, maar voor den bompa was het veel te kort (zegt hij toch)
Ik wens u, Bert, verder veel succes met uw fietstochten en hoop voor jullie allen het allerbeste.
groetjes en tot de volgende keer
oma Maria (ook van den bompa)
Ik ben weer bijgelezen met de Donald Duck en ben de vermoeiende reis weer te boven. Zoals ik ook bij Tony lees ben ik niet de enige die de terugreis als vermoeiend heeft ervaren.
Terug op mijn werk heb ik verschillende mensen gesproken die ook in Thailand zijn geweest. Iedereen die er geweest is kent de vriendelijkheid van de bevolking en de lage prijzen van het leven in Thailand. Niemand heeft echter de ervaring die wij hebben gehad door het reizen per fiets door gebieden die niet of veel minder door toeristen worden bezocht.
Wij zijn vaak gestopt langs de kant van de weg wanneer we iets zagen dat ons boeide. Een boomgaard met mandarijnen waar geplukt werd, een vijver die leeggepompt werd om het land te bevloeien en de vis te vangen, een schooltje waar we vriendelijk ontvangen worden, een pythonfarm, en ga zo maar 3 weken door. Iedere dag waren er, buiten de geweldige fietstocht en de mooie route, wel krenten in de pap die de reis extra boeiend maakten. Voor mij waren dat meestal de onverwachte kontakten met de bevolking. Met handen-en-voetentaal, twee woorden Thais en een beetje Engels kwamen we meestal wel te weten wat er aan de hand was. Hoe verder we van de steden verwijderd waren hoe leuker deze kontakten verliepen.
Ook nu ik thuis ben en alles weer wat kan relativeren blijf ik onder de indruk van onze reis.

Houdoe

Wij zijn vandaag aangekomen in Khong Chiam. Het meest oostelijke puntje van Thailand. De Mekong blijft boeien. Vandaag in een nationaal park gewwest met prehistorische schilderingen tegen de rotswanden hoof boven de Mekong. Morgen een rustdag en daarna trekken we Laos binnen op weg naar Pakse: een ander land met een glimlach.

Groetjes,

Bert

Laos ligt inmiddels achter ons en we zijn nu in Cambodja..
Al op de eerste dag in Laos, in Pakse, meer westerlingen gezien dan de afgelopen weken in het oosten van Thailand. Laos is booming: patat, pizza, stokbrood en Franse slubberwijn volop.
Toch ook leuke plekjes ontdekt in in het zuiden van Laos. De Mekong blijft boeien.

Vandaag over een spikslinternieuwe brug gefietst die gebouwd is door China. Volgende maand wordt deze brug geopend door de premier van Cambodja, maar wij als fietsers konden onder de slagboom door. Veel hilariteit: "You are the first on this bridge...!" Er zijn fietsen die overal komen, maar Snel was daar toch als eerste.

Groetjes uit Stung Treng,
Ik zit hier aan het rivierfront van Phnom Penh tussen alle andere westerlingen in een grote luie stoel te genieten van een tapbiertje tijdens happy hour. Decadent, want de fietstocht zit erop. Drieduizend kilometer langs de Mekong: eerst met z'n twaalfjes en daarna met z'n tweetjes.
Ook Cambodja was weer de moeite waard. De wegen worden steeds beter, maar ieder voordeel heeft z'n nadeel: hoe dichter bij Pnom Penh, des temeer verkeer op de weg. Voortdurend opletten.
Nu nog een paar daagjes genieten van het strand en de zee en ik kom weer terug naar Nederland.

Tot ziens,

Bert

Hoi Bert,

Leuk om je reisverslag te lezen.

groetjes,
Hennieta