Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gezocht; fietsshirt met lange mouwen zomer - Forum Wereldfietser

Gezocht; fietsshirt met lange mouwen zomer

Ik ben op zoek naar een fietsshirt mét lange mouwen, in een vrouwenmaat en geen zwart en/of wit. Ben al uren aan het rondkijken voor een shirt. Vrijwel alle aanbiedingen zijn er in een winterversie met fleece. Dit shirt is bedoeld voor de lente/zomer. Zo'n super vochtafvoerend geval zou helemaal super zijn. Ik vind het namelijk wel lekker om mijn armen af en toe voor de zon te verstoppen onder lange mouwen. 8)

Alvast bedankt voor het meedenken/-zoeken!

Blanche

Vaude had voorheen volgens mij zo'n shirt... maar ik kan het niet meer terug vinden in het assortiment.. :oops:

Moet het specifiek een fietsshirt zijn? Misschien moet je daar vanaf stappen en toch iets meer naar buitensport-shirts kijken.

Succes met je zoektocht!

Blanche,

Bedoel je deze shirts? Of deze? Of deze bij zwerfkei?


Groet,
Robbert

@ Blanche:

Mijn echtgenote zoekt voor mij dit soort dingen op en kwam met "running shirts"aan. Is ook lichtgewicht polyester sportkleding. Intersport heeft dit o.a. Heb een vuurrode met lange mouwen en een gifgroene met korte mouwen. Heftige kleuren, daarom waarschijnlijk in de uitverkoop... :lol:

Merk Pro touch, de naam is zelfs refelecterend.

Op de nazomerbijeenkomst hingen ze te drogen achter mijn tent. Staan wel ergens op een foto van iemand, maar helaas weet ik niet meer welke fotograaf.

Succes met zoeken.

Groet

Jans

ik heb er een paar gekocht bij decathlon. Toen waren ze er in wit, blauw, grijs (voor mannen) maar in de makro heb ik ze ook zien liggen en aldi en lidl hebben ze ook rgelmatig in de aanbieding
daarnaast heeft AS Adventure de "merken" oa shimano
er is keus genoeg zou ik zo zeggen
succes

Misschien op http://www.cyclewear.nl/ ?

Ja, ik zou inderdaad eens bij een hardloopkledingwinkel als Running World oid gaan kijken. Hardloopkleding is vaak vrij dun. Ik gebruik veel van m'n hardloopkleding op de fiets.

ik zweer bij Patagonia Capilene shirts!
Licht, supersnel drogend, maar toch warm als het moet.

Dit spul is echt geweldig!! Nee, ik heb geen aandelen,
maar ook geen andere shirts meer.

groetjes,
Aaldrik
:D

nee

Hi Blanche,

Zelf fiets ik in de zomer, vanwege de zon, vaak in een katoene T-shirt met lange mouwen. Gewoon een goedkoop shirt, omdat ze toch door de zon verkleuren. Alhoewel de grijzen al jaren meegaat!
Maar daarnaast heb ik ook shirts met lange mouwen van de Aldi en de Lidl. Ik geloof zelfs dat ze onder fietsshirts vallen.
Voor mij zijn die goed genoeg. Verkleuren niet en zijn supergoedkoop!

Groet, Rena :wink:

Ik zweer zelf bij kunststof voor trektochten met kamperen (i.v.m. snel drogen na het wassen).

Runningshirts zijn al langsgeweest zie ik. Die zitten normaal als het goed is. Het meeste thermo-/sportondergoed zit namelijk strak. Er zijn ook merken die normaal vallende shirts hebben. Bij VAUDE heet zo'n model een Harrislee (in diverse kleuren), zou moeten nakijken of het ook voor dames is. Andere merken hebben dit vast ook. Wellicht moet het besteld worden; omdat men bij rugzakreizen tegen de zon vaak een dichtgeweven kunststof overhemd over een kunststof T-shirt draagt (gelijk ook tegen insecten), zijn de shirts met lange mouw niet erg populair.

Ook valt te denken aan "ondergoed" wat iets ruimer valt. Patagonia is een voorbeeld, ik heb er zelf nog 1 van Karrimor (wat al enige tijd ter ziele is, maar het materiaal waarvan het is gemaakt heet Polartec PowerDry wat verschillende merken nog altijd voeren). Er zijn merken die het ook in dunnere variant hebben in lange mouw. Kan me voorstellen dat het dikkere momenteel echter in de meerderheid is i.v.m. "de wintersport" en "de kou" die momenteel heerst in het land.

Let wel op bij het thermo-ondergoed dat het niet doorzichtig is: Odlo bijvoorbeeld heeft flinterdun ondergoed waar je zo doorheen kijkt...

LIDL
Bevalt goed, gaat lang mee, is kleurvast.
De ruimvallende wandel shirt's van polyester bevallen mij het het best.
In het voorjaar komen de shirt's weer langs. Je kan abonnee op de Lidl nieuwsbrief worden.

John.