Additionally, paste this code immediately after the opening tag: enkele voorbereidingsvragen voor tocht nepal - Forum Wereldfietser

enkele voorbereidingsvragen voor tocht nepal

Hallo,
ik ben nog steeds druk bezig met mijn voorbereidingen voor mijn geplande fietstocht naar Nepal. Ik heb het mooie voorbereidingsboekje van Eric maar eens aangeschaft. Nou kwamen er enkele vragen bij me op. Ik hoop dat iemand me verder kan helpen:

1.Verklaring goed gedrag
Dit wordt genoemd in het boekje van Eric. Is dit echter echt handig om bij je te hebben? Het kost namelijk 30euro'tjes.

2.Gekke stempel in mijn paspoort.
Een jaar terug heb ik (niet al te nadenkend) een stempel van een japanse tempel in mijn paspoort gekwakt. Kan zoiets problemen opleveren bij een visum-aanvraag in bv landen als Iran/ Turkmenistan? (aangezien ze natuurlijk geen flauw idee hebben wat het voor stempel is:)) Is dit een reden om een nieuw paspoort aan te vragen (ding is net 1 jaar oud).

3.Nieuw paspoort in buitenland.
Ik vroeg me ook af of je in het buitenland een volledig nieuw paspoort kan krijgen, waar je dus mee verder kan reizen (mocht bv de stempel problemen opleveren).

4.Visa Iran alvast via internet aanvragen
Is het mogelijk om via internet het visum voor Iran al aan te vragen voordat ik aankom in Istanbul? Het zou me zo ideaal lijken dat ik niet 2 weken hoef te wachten in Istanbul en dat daar het visum al klaar ligt:). Dezelfde vraag heb ik bij het visum voor Uzbekistan & Turkmenistan.

Alle antwoorden zijn zeer welkom!
Bedankt alvast!!

Je kan in theorie, een nieuw paspoort in het buitenland krijgen. Hiervoor zal je langs moeten gaan bij het Nederlandse consulaat. En met valide redenen komen voor een tijdelijk paspoort. Maar zover ik weet gebeurd dit alleen maar tentijde van diefstal e.d. en dan is het nog steeds alleen maar een tijdelijk paspoort om terug te komen naar NL. Maar dit kan je waarschijnlijk uitgebreider en correcter terug vinden op: http://www.wereldreisgids.nl/content/new-main.asp?id=78

en dan bij reisdocument kwijt kijken (halverwege de pagina)

Een verklaring van goed gedrag is meestal wel de moeite waard, evenals een briefje van je bank van goed gedrag.