Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Telefoonnummer vragen? - Forum Wereldfietser

Telefoonnummer vragen?

Vorig jaar werd ik in Marokko geconfronteerd met een voor mij nieuw verschijnsel: mensen die je terloops ontmoet maar je direct naar je telefoonnummer vragen. Nu voel ik er niet veel voor om aan Jan en alleman mijn telefoonnummer te geven, maar ik wil ook weer niet onvriendelijk overkomen.
Wat is jullie strategie in dit soort kwesties?
Heel eenvoudig zeggen dat je geen telefoon hebt (smoesje om bestwil) :lol: Ik telefoneer zelf uitsluitend met mijn vrouw en niemand anders. Andere mensen geef ik mijn e-mail adres.

"Service" helplijn nummer doorgeven van UPC!

Als ze ooit iemand aan de lijn krijgen is het een wonder!

Het bezwaar van het geven van een vals nummer is dat anderen (arme Marokkanen in dit geval) wel kosten maken als ze daadwerklijk zouden proberen mij te bellen. Bovendien gaat het om een internationaal telefoongesprek. Het opgeven van een vals telefoonnummer vind ik daarom niet erg ethisch.

Zg dat je gaat verhuizen en je nieuwe nummer nog niet weet, of dat je een nieuwe telefoonmaatschappij hebt en het nummer nog niet of niet meer weet of zeg dat je nooit je nummer zomaar aan iemand geeft...

Ik heb mijn mobiel nooit bij me en weet dus ook echt mijn nummer niet.

Ben

Heb het zelfde gehad in Mali en Bourkina Faso.
Soms heb je schoon genoeg van die begrijpelijke maar gek makende opdringerigheid.
Gaf ze als ik het echt niet meer wist niet complete telefoonnummers.
Of het adres van oude leraar Duits of van nieuwe vriend van ex.
Had meer het gevoel dat ze telnr en adres vroegen uit een soort interessantterigheid.
Mensen waren straatarm en stelden zich veel van Amsterdam voor.
Als je zegt dat je geen telefoon hebt weten ze en voelen ze vooral dat je liegt.
Ze een e-mailadres geven is een goed alternatief.
Mischien moet je voor dit doel een speciaal Hotmail- of Yahoo-account aanmaken.
Het komt voor die mensen heel vreemd over als je afstandelijk blijft: je maakt tenslotte voor veel geld een reis door hun land.
niko

Ik probeer het zelf inderdaad altijd naar email adressen toe te draaien. Hier is het gewoon wat makkelijker te reguleren. En inderdaad, voor dit soort zaken heb ik een spam email adres, waar alle loze dingen naar toe mogen ;-)