Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 12 taaie wereldfietsers in het Land van de glimlach - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

12 taaie wereldfietsers in het Land van de glimlach

De thai vinden het overigens op dit moment maar frisjes. Helemaal als je je 's morgens moet wassen met alleen koud water.
Nel schreef:Hij zorgt verder erg goed voor ons, de route is mooi het is in tegenstelling tot bij jullie hier erg warm, met een stralende zon met af en toe wind. :roll:
Groetjes van Anita en Nel.

Dag papa Hein en wereldfietsers,

Na zelf een weekje verlof te hebben wou ik graag eens horen hoe het met jullie allen ginder ver is. Ik beging papa Hein nu toch wel al te missen hoor. Kunnen jullie allemaal nog goed volgen? En zijn het zware fietstochten? We hebben er hier geen idee van hoe het ginder is, dus, veel foto's maken he. En geen cadeautjes vergeten, vermits het daar toch allemaal zo goedkoop is!!!!!

groetjes aan alle moedige fietsers en tot binnen een dag of tien.
Mama Maria

nog even ber5icht van bompa uit thailand. na twee dagen gekampeerd te hebben in het nationaal prk zijn we vandaag terug in de bewoonde wereld teruggekomen. vandaag een mooie tocht met veel klimmen en dalen en goed aangekomen in een prachtig guesthouse met een echt bed en een spiegel op de kamer.
morgen rijden we verder naar de mekong waar we misschien kunnen een duikje nelmen,
zoals je ziet stel ik het wel, ik mis de kleinkindjes wel wat, maar ik kom nog niet naar huis deze week<
hotmail is soms moeilijk hier ,daarom dit berichtje op het forum

Beste mensen,

Ik wil even laten weten dat ik het geweldig vind wat er allemaal plaats vind in deze topic. Wat een geweldige manier toch om een ieder op de hoogte te houden.
Het is genieten om alle indrukken en belevenissen op deze manier te mogen volgen!!

Heel veel plezier nog allemaal en ik kijk uit naar de live verhalen en foto's.

Groet, Rena :wink:

renaw schreef:....Ik wil even laten weten dat ik het geweldig vind wat er allemaal plaats vind in deze topic. Wat een geweldige manier toch om een ieder op de hoogte te houden......
Yep, inclusief bompa en boma (vertaling voor de westerlingen = opa en oma) :)

Jaja het is leuk om zo af en toe wat van de Thailand-fietsers te horen. Wij, iets zuiderlijke Westerlingen, zijn heel benieuwd naar jullie reisverhalen, foto's e.d. Als het lukt moet je nog maar eens een fotoke op het forum zetten. Als we zo af en toe ietske horen van jullie, lijkt Thailand toch niet zo ver.
De groetjes aan 'bompa' Hein, of als jullie dat beter verstaan, 'opa' Hein :D
Amuseer jullie nog goed, geniet er nog van en tot ziens!
Leen -x-
LAATSTE NIEUWS!!!
De groep van 12 taaie wereldfietsers heeft hedenmorgen de Mekong bereikt. Na alle enerverende fietsdagen over bergen en dalen, door rijstvelden en nationale parken lag de legendarische rivier ineens voor ons. Vanaf het balkon van ons guesthouse bewonderen we haar schoonheid. In het gastenboek pronkt de naam van niemand minder dan Helmut Riemenschneider, voorzitter van de Vakantiefietser, die hier een paar weken gelden was.
Het gaat prima met de groep, alleen hadden Nel en Anita vannacht last gekregen van heftig braken. De eigenaar van het guesthouse van gisteren heeft de beide dames met een pick up naar hier gebracht. Het gaat inmiddels beter. Morgen gaan we relaxen op een vlot op een bergmeer. Eten een drinken wordt met bootjes naar het vlot gebracht. Daarna nog een paar dagen fietsen langs de Mekong naar Nong Khai.

Het weer is ons welgezind. Het is niet heet en er zijn veel wolken.

Groetjes uit het Chiang Khan Guesthouse
we hebben een internetcafe gevonden met uiterst trage computers. Zo traag dat we onze e-mail berichten van thuis niet kunnen lezen. Via de telefoon hebben we gehoord dat er een paar berichten met foto's op zouden staan maar daar moeten we dus nog even op wachten.
Gisteren en vandaag hebben we 2 "vlakke" routes gereden langs de rivier. Net aangekomen in ons guest-house hebben 3 dames de Thaise masseur ontboden voor een algehele massage van 2 uur.
Onderweg verbazen we ons nog steeds over alles wat we zien. Grote groepen mensen die gezamelijk maiskolven plukken en met 10 personen misschien 1000m2 per dag doen. Bij ons gebeurt dat met een maai-dors combinatie die ca 10.000m2 per uur doet. Ook rijst wordt op deze manier geoogst.
Verder hebben we vandaag een plantage bezocht waar natuurlijke rubber wordt gewonnen en ook mandarijnen hebben we zelf geplukt
Morgen hebben we een rustdag langs de Mekong rivier.

Houdoe
Zojuist even het weerbericht in Nederland bekeken. Fris, 's nachts rond het vriespunt met beperkte regenkans.
Hier is het 32 Graden, een zwak windje, licht bewolkt.
We hebben een rustdag en hebben ons naar een meer laten brengen voor een middagje op een vlot. Het heeft een strooien dak en wat vrachtwagenbanden aan boord. Aangekomen midden op het meer, wordt er een grote steen aan een touw uitgegooid als anker. Henieta is het eerst "door". Nou ja, door. Het water is minstens 25 graden, heerlijk om te zwemmen. Als we het zwemmen even beu zijn wordt er gebeld en een koud Sinha-biertje, the original Thai beer since 1933, wordt met een lange kano met een buitenboord motor gebracht. Rene doet een dutje. De meeste zitten of liggen in de zon. Om 12 uur wordt het middagmaal langsgebracht. Prachtig opgemaakte schalen vis en kip, garnalen en natuurlijk rijst en veel fruit. We zwemmen en luieren nog wat.
Het is te doen, hier in Thailand zegt Bompa.

Houdoe

Zo'n dagje lijkt me ook wel goed te doen ja. Ik geniet van de berichten. Houdoe! :D
Vandaag een langere tocht langs de Mekong. Ruim 100 km is voor ons allemaal wel te doen, maar je weet nooit hoe het parcours erbij ligt. Moeten we veel klimmen? Hoe is de kwaliteit van de weg?
We ontbijten vroeg en om 7 uur zijn we al klaar voor vertrek. In Nederland is het nog maar 1 uur. Zouden de jongens thuis braaf zijn en al in bed liggen?
De lucht is strak blauw en het belooft een hete dag te worden. Eenmaal onderweg zingt het asfalt onder de Schwalbes, en maakt de Rohloff naaf zijn eigen geluid, afhankelijk van de gekozen versnelling.
De reis gaat voorspoedig want het parcours is inderdaad relatief vlak en het asfalt is redelijk. Fluitend doen we het vandaag. Hetty en ik stoppen een keer op een schoolplein tussen de kinderen. Niet Thailand is de attractie, maar wij zijn dat. We maken foto's van de kinderen bij onze fietsen en laten ze even later achter op de camera aan de kinderen zien. Algehele hilariteit. We zouden mee mogen eten want er wordt net gekookt, maar de route is nog best lang dus we gaan weer verder.
Onderweg zien we kleinschalige katoen teelt, weer veel fruit, en steeds meer vlinders. Een groene slang van ca 70 cm is kennelijk net aangereden en beweegt moeilijk over het asfalt. Al om 1 uur zijn op de plaats van bestemming. Een paar waren er voor ons en terwijl ik dit typ komt geleidelijk aan de rest van de groep binnen.
We kunnen het goed vinden met elkaar. De groep laat iedereen in zijn waarde en iedereen kan zijn eigen keuzes maken.
Binnen de groep van 12 mensen heeft iedereen kennelijk recht op zijn eigen afwijking.
Het zal moeilijk worden om over een kleine week afscheid te moeten nemen van elkaar.

Houdoe.
lauke schreef:Ruim 100 km is voor ons allemaal wel te doen, maar je weet nooit hoe het parcours erbij ligt. Moeten we veel klimmen? Hoe is de kwaliteit van de weg?
Ha ! Bert verklapt dan toch niet teveel :D
Het lijkt erop dat jullie een fijne tijd gehad hebben, en vooral ook een leuke groep.
Geniet van de laatste dagen in Nong Khai, en de laatste singhatjes of Changetjes :twisted:

groetjes uit Phang Nga, zuid Thailand, waar elke dag nog een fikse bui valt.
ha daar in het koude nederland , nog bedankt voor de felicitaties voor mijn 50 ste verjaardag ,een beetje late reactie maar had problemen met inloggen dus zodoende, morgen de laatste etappe alweer , groetjes rene

Henk_B schreef:Thai nieuwjaar is 13 april. Waarschijnlijk bedoelt hij Loy Krathong op 24 november. Verlichte bootjes op de rivier en zo.

Bert, denk dat het welkomstcomité nabij Pak Chom niet gaat lukken, tenminste geen nederlands/engelstalige uitvoering. Mochten jullie daar wel enthousiast begroet worden door een vrij stevige dame van pakweg een jaar of 28 dan is het de zus van. Spreekt helaas vrijwel geen woord over de grens.
Gisteren hebben ze al weer 2 fietsreizigers gespot op de route.

Hoe is het met de kater van René?
Hoi Henkie,

Helaas niemand gezien in Pak Chom, maar het liep zo voorspoedig, dat we er al zeer vroeg doorheen waren: om 9:30 al!

Helaas vliegt de groep al op 21 november weer naar Nederland, dus maakt men Loy Kratong net niet mee. Ik wel, want ik ga op 21 november terug naar Nong Khai om de route langs de Mekong te vervolgen.

Groetjes vanuit het Bouy Guest House in Sangkhom,


Bert

flipse schreef:Hoi Bert,

Jij, en de rest natuurlijk ook, veel plezier toegewenst.

Passen jullie op voor de dames met schoenmaat 43? :)

Ik heb begrepen dat je met een missie bent: proberen dode slangen te reanimeren. Ben blij dat ik effe uit de buurt ben.

Ik heb nog een vraag voor je. Deze Thaise schorpioen (gefotografeerd bij de Mekong)
Afbeelding
is dit een exemplaar dat zich dood houdt en zich verstopt heeft in het asfalt om vanuit deze hinderlaag fietsers te bespringen?

Ha die Flip,

Ik heb die gevaarlijke Mekong-schorpioen nog niet gezien. en de gevreesde Mekong-honden zijn erg tam voor deze tijd van het jaar.

Er zat vanmorgen wel een slang op mijn velg. Morgen fietsen we naar het Mut Mee Guest House. Ik ga kijken of de huisslag nog zorgt voor vermaak op het terras. Dankij jouw optreden leeft dat beest nog steeds.

Moet ik in Bangkok even kijken hoe het met de verbouwing van je fiets is.

Na 21 november ga ik in Nong Khai verder de Mekong afzakken.


Groetjes uit het Bouy Guest House in Sangkhom,

Bert

Ha Marise en alle anderen in Nederland!

Zoals je in bovenstaande stukjes al gelezen hebt, fietsen, zwemmen en doen we veel andere leuke dingen. Thailand is super! We zijn nu in Sangkhom en slapen in kleine hutjes aan de Mekong. Morgen naar Nong Khai.

Sa wa di kaa!
Hennieta

Hoi Hennieta,

Nog veel plezier de aankomende dagen.

Sa wa di krap!

Jaap

Helaas, de route met de groep zit erop. Nog even bijkomen in Nong Khai aan de Mekong en daarna met de trein naar Bangkok en de groep gaat op 21 november al weer op het vliegtuig.
Ook al krijg ik ander gezelschap op weg naar Phnom Penh, Harm, Rene, Nel, Anita, Lauran, Hetty, Hennieta, Yvette, Ingeborg, Hein en Tonnie ik zaal julle missen. Tot ziens in Nederland op de nieuwjaarsbijeenkomst van de Wereldfietser!
Nong Khai is behoorlijk westers. We treffen hier, in tegenstelling tot de rest van de reis, veel westerlingen aan. Hier wordt je dus niet nageroepen op straat en toegezwaaid. Brood en friet zijn weer gewoon verkrijgbaar. De meeste van ons zijn vandaag op koopjesjacht. Vanmiddag gaan we op de trein naar Bangkok en komt de vliegreis naar huis al weer in beeld. Dit alles terwijl de aankomst en de fietstocht nog zo vers in het geheugen liggen. Het is moeilijk te bevatten dat we over een week weer gewoon aan het werk zijn en korte broek nog voor een half jaar de kast in gaat.

Ik zie dat onze reis op deze site door veel mensen gevolgd wordt. Dat stimuleert zeker om er af en toe wat op te zetten.
We genieten nog even van Thailand.

Houdoe.

Alvast goede vlucht terug!