Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wat mag je niet vergeten? - Forum Wereldfietser

Wat mag je niet vergeten?

Hallo forum,

Hoewel ik zelf ook graag een stukje fiets voorlopig nog even geen wereldreis.Maar mijn broer gaat volgend jaar de Limus route fietsen.
Hij heeft aan mij de routebeschrijving gevraagd (jawel,sinterklaas komt er weer aan :D ) maar ik wil hem nog iets erbij geven wat hij zelf vast vergeet,maar niet te duur kost.(tot max €5)

Heeft iemand een goed idee???(plakspullen heeft hij vast al...)
Ben1969 schreef:(tot max €5)
Zo'n fietsbelletje met kompas in kan nog het voor 5 euro denk ik. Als je mazzel hebt kun je in het voorjaar bij een budgetwinkel misschien een kaarslampje tegenkomen. Verder een minizaklampje als reservezaklamp. Oordopjes is ook een vergeetartikel, maar niet zo sexy om te geven. Een minispakenspanner misschien wel. Of mogelijk andere prullaria uit de prullariawinkels :wink:
Groeten,
Leon

Was zelf eens onverwacht blij toen een vriendin me een sleutelhanger met een thermometer cadeau gaf. Verkrijgbaar bij elke buitensportzaak. Kost nix.
Vind het leuk om de temperatuur te weten. Hoe warm is het op welke col of hoe koud was het? Ga nu nooit meer zonder thermometer op reis.
Aan een hellingshoekmeter vond ik nooit iets.
Je merkt aan het trappen dat het steiler wordt

groet, niko

Mijn vriendin en ik hebben afgelopen fietsvakantie veel plezier gehad van de mijnwerkerslampjes die we hadden meegenomen.
Kostte iets van € 3,- Het plezier ervan was groter.

Te koop bij de Xenos of Action. Xenos heeft vaak leuke aanbiedingen voor de buitensporter. Die lampjes gaan trouwens snel stuk en de batterij loopt snel leeg. Nog een tip: ziplock bags, altijd handig tijdens kamperen. Of een stel 1000 dingendoekjes, droogt sneller dan die dure sneldrogende handdoekjes van de Bever en stukken goedkoper.

Een setje tie raps in diverse maten komt altijd van pas en voor 5 euro heb je een heel bos.

Afbeelding

Een stuk chocolade met een briefje 'vergeet niet te genieten'.

Zou ik leuk vinden althans :) ;)

Groet,
Maurits

Een spork voor 0,70 of rond de 9 euro o.a. te koop bij bike4travel.nl :wink:

Zo'n spiegeltje. Niet kapot te krijgen en reuze handig.

Een taalgidsje, Wat & Hoe (Duits, Hongaars of Roemeens?) 5 euro of minder

Ik kreeg een klein kompas annex bel die mijn dashbord nu verfraait en die (als je wat twijfeld over je route en het is bewolkt) globaal laat zien in welke richting je fietst.

Een boek (pocket) wil ook nog wel eens een leuk cadeau zijn. Lekker om je pannenset mee vast te zetten in je tas. :-)

Gr hans

Hey hallo,

Dat zijn al snel een hoop antwoorden,en met best wat leuke tips.Ik ga eens kijken wat ik kan vnden in de winkel,sleutelhanger met thermometer lijkt me wel wat een idd een zaklampje kan ook handig zijn.Een spakenspanner lijkt me wat te moeilijk voor mijn broer,meenemen kan wel maar daar is hij volgens mij helemaal niet handig genoeg voor!Hopen voor hem dat hij niet te veel pech onderweg krijgt.Taalboekjes,wel een leuk idee maar hij gaat maar tot Oostenrijk en spreekt zelf wel voldoende Duits om het tot daar te redden.

Maar in ieder geval bedankt voor het meedenken,
Ben.
Kostbaarder dan mijn paspoort is mijn NJHC-trekkerskaart (later een stom pasje van Stayokay, die voeg ik gewoon bij de trekkerskaart). Al sinds 1969 gebruikt en er staan meer dan 275 stempels van jeugdherbergen in (zowat totaal twee jaar aan overnachtingen) uit vele landen. Ik ga nooit zonder op reis.
Heel handig om aan de hand van de datumstempels later reisverhalen te schrijven wanneer en waar je bent geweest!