Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsroute buitenland voor een week - Forum Wereldfietser

Fietsroute buitenland voor een week

ok, ik weet niet zeker waar ik deze vraag moet stellen, dus moderators: zijn jullie van mening dattie ergens anders hoort, verplaats 'm dan maar(pm me wel even, anders ben ik 'm zo kwijt).

Ik heb voor 2008 als ik weer in nederland/duitsland woon het plan om samen met een vriend van me elke week of langer die we vakantie hebben fietsvakanties te houden. Dit zal dan vooral bestaan uit het heen fietsen van 5-6 dagen en in 1-2 dagen terug treinen/bussen.

Ik was benieuwd wat voor leuke routes mensen wisten. Uiteraard routes voor 2 weken zijn ook welkom. Het gaat me er vooral om te horen wat voor routes er bekend zijn bij jullie allemaal.

Ze moeten wel allemaal vanaf de grens van belgie, nederland of duitsland bereikbaar zijn graag ;-)


Uiteraard ken ik de eiffel enigzins, weet ik nog wat leuke routes in het zwarte woud, noord oost duitsland, maar daar houd het qua fietsen wel bij op.

Hoi!

Is het niet het leukst om zelf de kaart uit te pluizen en leuke routes te verzinnen over de kleine, witte weggetjes?

Je kunt anders eens googlen op europese fietsroutenetwerk, of knooppuntenroutes in Belgie (daar komt het vandaan dacht ik). Ook in Duitsland (Sauerland bijv.) zijn knooppunten te vinden. Kun je toch nog een beetje je eigen draai eraan geven.

Sauerland is overigens leuk om te fietsen.

Of kijk eens naar GPS-tracks, daar kun je soms ook wel een idee op doen.

Leuk voornemen trouwens! Voor je het weet, wil je meer dan 1 week!

Succes met plannen, wij gaan dit weekend naar de Ardennen, ook altijd leuk!
Mecklenburg-Vorpommern in het noorden van de v.m. DDR is erg mooi met oude Hanzesteden (Wismar, Rostock, Stralsund) en veel meren met bossen tot in Brandenburg toe. Heb daar gefietst (eerst per trein van Groningen naar Lübeck) en ik denk er nog vaak aan. Overnacht in Jugendherbergen.
Sephi,
Deze "zomer"een stukje Hansa route gereden, vanaf Assen naar Lueneburg eigenlijk meer plichtmatig omdat het bij de Hansa route hoort dan dat het me aantrok. Heb met plezier mijn mening herzien erg mooi en landelijk. Ik was er in de kersentijd en heb me helemaal klem gegeten.
Een van de weinige minpuntjes de camping direct na Bremen ongelofelijk duur, 25 € of zo iets en dan heb ik nog niet eens een code kaart voor de douche genomen voor die prijs koop ik wel een knijper :) En nogal wat volk die er permanent wonen en zuipen. Ben uiteindelijk door de regen naar huis gegaan na een week natte voeten werd er weer een week van hagel en onweer voorspeld en toen had ik het wel gehad. Volgend jaar gaan we zeker verder.

Veel plezier
Opa Leen

Fietsjunks,

Ik heb al meer dan een week gedaan hoor ;-), maar opdat moment zal ik gewoon vast zitten aan school/uni vakanties. En zelf routes uitpluizen doe ik meestal wel, maar soms is het ook gewoon leuk om dingen van andere mensen te horen qua wat die hebben beleefd en leuk vinden.


Leen:Ik zal die Hansa route eens opzoeken, hij klinkt als een aanraderdtje om gewoon eens te doen(sla die camping in Bremen wel over ;-) ). En gewoon goed voorbereiden op regen dus he, alhoewel ik ook heb meegemaakt hoe regen je vakantie kan verpesten(prima katoenen tentje gebruikt, waarvan 2 spanlijntjes waren geknapt, hele tent ingeregend, na 4 dagen nonstop regen toch maar naar huis gereden toen :P)

en martin: Ik ken mecklenburg idd, en weet dat je daar mooi kan fietsen, ik zat zelf ook al die kant op te denken inderdaad.

Denemarken is ook mooi, fietsvriendelijk en in een week kan je daar een leuk rondje fietsen. Goed per trein te bereiken, bijvoorbeeld met een Schönes Wochenende ticket tot de Deense grens. Bijv met de trein tot het waddeneiland Sylt en daar het veerpontje naar het eiland Romo en vervolgens de Noordzeekust route langs de kust en bijv. Haervejen route terug door het binnenland van Jutland. Kijk verder op mijn site voor meer info.

PS hier nog een overzichtskaartje van de Deense fietsroutes:
http://www.trafikken.dk/wimpdoc.asp?pag ... bjno=78931

De Franse Vogezen zijn ook super

wel moet je er wat geluk hebben met het weer
ik heb er vooral veel mist gezien

Doe heel BE tot Virton en Mets-Epinal in FR met het spoor en je bent er vrij snel

Hi Sephi,

Wellicht een leuke tip:

Jim van den Berg, activitieten commissie lid van de vereniging, heeft de afgelopen drie jaar een buitenlandtocht georganiseert van 8 dagen. Zie zijn website:
http://members.chello.nl/j.berg20/index.html

Voor de tocht 2007, klik 'fietsen', klik 'engeland 07'
2006, klik 'slovenie 06'
2005, klik 'z-frankrijk 05'

Alvast veel plezier!

Groet, Rena :wink:

Er zijn veel lange en korte routes in Duitsland uitgezet. Veel info vindt je in de brochure Deutschland per Rad entdecken.
Info en bestellen via http://deutschland-tourismus.de/radfahren/radfahren.htm of www.adfc.de

Veel plezier,

Marianne

Sephi schreef:sla die camping in Bremen wel over ;-) ).
Die camping in Bremen is splinternieuw en kost in het hoogseizoen 11,50 (één persoon + tent) en in het voor- en naseizoen 9,50 + freie Nutzung der Sanitäreinrichtungen.

Niet goedkoop maar ook zeker niet schreeuwend duur !!

Michael W schreef:
Sephi schreef:sla die camping in Bremen wel over ;-) ).
Die camping in Bremen is splinternieuw en kost in het hoogseizoen 11,50 (één persoon + tent) en in het voor- en naseizoen 9,50 + freie Nutzung der Sanitäreinrichtungen.

Niet goedkoop maar ook zeker niet schreeuwend duur !!
ik vind dit wel erg duur hoor.
Ik vind dat je er moet in kunnen slagen met 5€ per dag rond te komen voor alles. Equipement, dat is een andere zaak, met wat ik uitspaar kan ik er dan ook kopen.
zou maximum 2 à 3 € mogen zijn vind ik.

ottovds schreef:
Michael W schreef:Die camping in Bremen is splinternieuw en kost in het hoogseizoen 11,50 (één persoon + tent) en in het voor- en naseizoen 9,50 + freie Nutzung der Sanitäreinrichtungen.
Niet goedkoop maar ook zeker niet schreeuwend duur !!
ik vind dit wel erg duur hoor.
zou maximum 2 à 3 € mogen zijn vind ik.
Ik reageer alleen op het bericht van Opa Leen die zegt dat hij 25 euro en ook nog veel geld voor de douche moest betalen. Dat bericht klopt dus niet.
Zelf vind ik rond de 3 à 5 euro (inclusief douche) ook veel aantrekkelijker geprijst.

Michael W schreef:
ottovds schreef:
Michael W schreef:Die camping in Bremen is splinternieuw en kost in het hoogseizoen 11,50 (één persoon + tent) en in het voor- en naseizoen 9,50 + freie Nutzung der Sanitäreinrichtungen.
Niet goedkoop maar ook zeker niet schreeuwend duur !!
ik vind dit wel erg duur hoor.
zou maximum 2 à 3 € mogen zijn vind ik.
Ik reageer alleen op het bericht van Opa Leen die zegt dat hij 25 euro en ook nog veel geld voor de douche moest betalen. Dat bericht klopt dus niet.
Zelf vind ik rond de 3 à 5 euro (inclusief douche) ook veel aantrekkelijker geprijst.
sorry, maar goed, zand er over

en nu terug on topic:
Ik woon in de Belgische Zwalmstreek (mooi om te fietsen, gekend van de ronde van Vlaanderen) en heb een grote, rustige tuin. Dus als je eens in de buurt passeert, moet je maar eens een via pb mijn adres vragen. Je kan dan je tent in de tuin zetten. (Een douche hoort er natuurlijk bij :wink: )

Ik hou me aanbevolen ottovds, en na even zoeken weet ik ook waar dat gebied ligt. Ik laat het tzt nog wel horen als ik die kant op ga

knooppunten en LF routes zijn het best om te fietsen in Belgie. Knooppunten zijn er wel niet overal.