Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen in Ecuador - Forum Wereldfietser

Fietsen in Ecuador

Name: Peter

Email: petersuter

Ga eind januari naar Ecuador om daar een rondje met de fiets te maken. heeft iemand ervaring met de fiets in Ecuador. Zowel positieve als negatieve zaken zijn nuttig en welkom!

Name: Chris

Email: Cjdens@planet.nl

Dag Peter,

Mijn vrouw en ik gaan in juli 4 weken fietsen in Ecuador. Alhoewel wij al over vliegtickets en internationale fietservaring beschikken, beschikken wij door het toedoen van de reisorganisatie helaas niet over een routeboekje of beschrijving. Jouw oproep viel op. Beschik jij over een beschrijving? Zouden wij over die informatie kunnen beschikken? Wij hebben beschrijvingen van Indonesie, Zuid-Vietnam en Noord-Thailand. Wie weet.

Met vriendelijke groet,

Chris
--- --- --- --- --- --- --- --- ---

Hoi Peter,
Als we de fiets meenemen in het vliegtuig, pakken we het frame in met isolatietubes die ook worden gebruikt voor verwarmingsbuizen. Voordeel is dat de fiets nog gewoon rijdt, er hoeft niet mee gesjouwd te worden. En de fiets wordt dus ook niet op de lopende band gezet. Vaak hebben we de fietsen eerder dan de tassen! Wel zetten we het stuur scheef. Trappers (spd) laten we gewoon zitten. Clips zou ik wel los meenemen. De banden laten we gewoon voor wat ze zijn, maar het gebeurd wel dat het luchthavenpersoneel ze leeg laat lopen. Maar waarom? Allemaal gedoe. Fijne vakantie. Guus.

Name: Roberto

Ze laten je banden leeglopen omdat je fiets in het bagageruim niet in een drukcabine zit geloof ik. In theorie zouden je banden kunnen klappen.
--- --- --- --- --- --- --- --- ---

Name: Roberto

Ik verpak mijn fiets altijd met verwarmingsisolatie die ik thuis op maat heb geknipt (je weet wel dat spul wat je thuis achter je verwarming plakt). het alluminiumfolie maakt het erg sterk. Met tirewraps maak ik dit goed vast. Op de plaats van bestemming haal ik het er met een kleine stanley-mes weer los. Van de isolatie maak ik vervolgens een klein pakketje die ik meeneem op de reis. Het weegt nauwelijks iets. Voor de terugreis heb ik dan ook weer tirewraps bij me. Deze zijn altijd handig om mee te neme en wegen bijna niets. Om het stuur doe ik een deel van een matrasje die ik later als zitting gebruik als ik kampeer.

Tip als je dingen meeneem zoek dan altijd naar dubbele functies van het materiaal...

Als exttra doe ik vaak een fietshoes om het geheel.

Ik demonteer alle breekbare delen van de fiets zoals verlichting of bidonhouders. Deze neem ik mee in de handbagage.. Zelfs mijn slot demonteer ik omdat het sleuteltje kan afbreken tijdens het transport. Wat een gedoe he...

Met fietsdozen heb ik geen ervaring. Je fiets zit wel in een doos maar dan smijten ze er misschien alleen maar extra mee.... Ook ik heb mijn fiets op schiphol een waardeloze behandeling zien ondergaan. Als je er bij bent doen ze aardig tegen je fiets, maar later zie je ze gewoon op elkaar liggen op een transportkar. (daar worden ze gewoon op gegooid... Ik bid altijd op een goede afloop op de heenreis.. De terugreis vind ik minder boeiend...
Mijn grote angst is spaakbreuk of een slag in mijn wiel..

Succes
--- --- --- --- --- --- --- --- ---

Name: Bert Sitters

Email: b.sitters@pz.nl

Fiets in Vliegtuig.

Ik doe mijn fiets nooit meer in een doos. Zeer slechte ervaringen mee. Zie mijn boek FIETSERSLEED.Ze leggen die doos lekker plat neer om er vervolgens weer zware Samsonites op te stapelen. Niet goed voor het frame. Zeker de dozen die je op de luchthaven koopt bieden slechts schijnbescherming. Die dozen wegen ook nog extra. Wil de maatschappij echt dat je fiets in een doos, dan kun je beter een doos bij een fietsenwinkel vragen. Je voorwile moet er dan wel af.
Ik bescherm altijd mijn edele delen en wikkel mijn fiets in luchtkussentjesfolie. Weegt weinig en men ziet dat het een fiets is en deze wordtin de regel apart geladen.
Zie ook mijn site: www.fietswegen.nl

Bert Sitters
--- --- --- --- --- --- --- --- ---

Name: Roland

Email: r_dol@hotmail.com

Gewoon luchtkussenfolie van een rol en dan vast tapen?
Gaan de luchtvaartmaatschappijen daarmee akkoord?

Roland.

--- --- --- --- --- --- --- --- ---