Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wildkamperen in Engeland - Forum Wereldfietser

Wildkamperen in Engeland

Mijn vriendin en ik willen volgend jaar van Newcastle naar Harwich gaan fietsen.
Een deel van de overnachtingen willen we gaan wildkamperen. Heeft iemand
ervaringen hiermee?

Mag officieel niet natuurlijk maar als je jezelf goed wegstop, geen vuur maak, geen scgade richt en geen hinder veroorzaken moet het wel lukken om een rustige nacht door te brengen.

Let wel op dat als landeigenaren je wel ontdekken ergens waar je niet mag zijn, kan je geen aardig ontvangst verwachten.

Ze mogen al niet meer op vossen jagen, dus zijn ze op zoek naar andere slachtoffers... :?

Maarre, probeer de kuststrook ten zuiden van Newcastle als het even kan te vermijden: voor Engelse begrippen behoorlijk dichtbevolkt en niet het mooiste stukje Engeland. Ik zou eerst naar het westen gaan en dan door de Pennines naar het zuiden afzakken.

Succes met de voorbereiding!

Ach, die Engelsen zijn hartstikke aardig en beleefd. Ik heb vaak genoeg wel in het zicht gestaan, maar nooit problemen gehad. Maar inderdaad, kies je een plek op land dat duidelijk van iemand is, bijvoorbeeld onderdeel van een landgoed, dan moet je even toestemming vragen. Maar er zijn meestal genoeg andere plekken.
Maar niet als je via de Pennines gaat. Dan stuit je op het stedelijk gebied rond manchester, Huddersfield enz. Daar zijn vrijwel alleen steile hellingen beschikbaar voor vrijkamperen. En dat is slecht slapen.

Heel vaak gedaan, nooit problemen gehad. Erg handig ook die muurtjes overal.

Theo heeft gelijk - het gebied om Huddersfield is wel erg steil - maar ook ontzettend mooi! Vooral de Holme Valley (foto) ten zuiden van Huddersfield (richting Peak District). In de buurt van Holmfirth (my home town) zijn er genoeg wildkampeerplekken in het bos.

Succes!

James
Afbeelding

We waren eigen van plan om de three rivers route en daarna de white rose naar hull te fietsen en vanaf daar de NCN 1 naar Harwich. Maar we hebben nog niets vastgelegd, behalve dat we langs York willen gaan. Misschien dat we vanuit Newcastle inderdaad wel eerst meer naar westen gaan om in een wat minder stedelijk gebied te fietsen.

Kijk op www.jimvandenberg.nl voor de route gefietst tijdens de Wereldfietser buitenland reis afgelopen 'zomer'.

Deze route andersom fietsen zou fantastisch zijn!