Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wie wil een stukje fietspad kopen? - Forum Wereldfietser

Wie wil een stukje fietspad kopen?

Lees het volgende persbericht

Fietspad in de verkoop
Amerikaans voorbeeld

Het Enschedese CDA-raadslid mevrouw Diet Boes-Schoonderbeek wil dat een aan te leggen fietspad rond de stad in delen wordt verkocht aan belangstellenden.

Van de opbrengst zou het fietspad dan onderhouden kunnen worden, meldt RTV Oost. Doordat mensen of instellingen eigenaar worden van een stuk fietspad denkt ze dat er beter op gelet wordt dat het onderhoud daadwerkelijk wordt uitgevoerd. Mevrouw Boes-Schoonderbeek heeft een dergelijk voorbeeld een paar jaar geleden in Amerika gezien.

Voor meer informatie:
d.bloes-schoonderbeek@enschede.nl

Tja....ook fietsers betalen (gemeente- /wegen- enzv.)belasting. :roll:
Waarom gebruiken ze die inkomsten niet om alle openbare wegen (weg én fietspad) in stand te houden?

Of was het tripje van mevrouw Diet Boes-Schoonderbeek op kosten van de gemeentekas in Amerika voor dit ooie idee en is het geld nu op? (sorry even ongenuanceerd en niet op waarheid onderzocht :oops: )


Blanche

Je eigen fietspad op en neer rijden zou je misschien wereldfietsen kunnen noemen. Tegen die tijd dat het eerste lid van deze club dat gaat doen, zeg ik mijn lidmaatschap op.

Hoi harry, laat jij jou lidmaatschap van deze mooie vereniging afhangen van het aankoopgedrag van enkele medeleden? :lol:

Lijkt me een goed onderwerp voor de volgende ledenvergadering; "Wat mag een lid van de vereniging (via het forum) kopen" Een leuke variatie op "Wat mag een lid (via het forum) verkopen." :roll:

Da vraag is wel of de gemeente iets mag verkopen aan de burger die het al betaald heeft. Wie is de eigenaar?

Mag je dan ook gaan tol heffen op je eigen stukje fietspad, zodat je de gedane investering kan terugverdienen? 8)

Tweety schreef:Mag je dan ook gaan tol heffen op je eigen stukje fietspad, zodat je de gedane investering kan terugverdienen? 8)
Ja, maar dat moet je weer afdragen aan mevrouw Diet Boes-Schoonderbeek. Zij heft namelijk gemeentebelasting op eigen fietspaden :lol:

Zullen we mevrouw Does-Schoonderbeek uitnodigen om op de nieuwjaarsbijeenkomst van de Wereldfietser een toespraak te houden over haar plannen om stukjes fietspaden te verkopen aan gebruikers :lol: :lol: :lol: :lol: .

bert sitters schreef:Zullen we mevrouw Does-Schoonderbeek uitnodigen om op de nieuwjaarsbijeenkomst van de Wereldfietser een toespraak te houden over haar plannen om stukjes fietspaden te verkopen aan gebruikers :lol: :lol: :lol: :lol: .
Nou stuur der een mail met de link naar deze conversatie! Bert

Lijkt me een goed idee van Blanche! Bert, is die mail al verzonden?
Misschien kan ze hier op het forum ook even uitleg geven over haar plannen? 8)

Misschien heeft ze het ei van Columbus ( :idea: ) wel gevonden bij het eierzoeken tijdens Pasen 2007, en heeft het nu succesvol uitgebroed!

Enne.... Harry het lijkt me werelds fietsen over een door wereldfietsers onderhouden fietspad.... :lol:

Als men alle inkomsten van de verkeersdeelnemers ook eens daarin terug investeert, zijn dit soort initiatieven ook niet nodig. Laat alle wegenbelasting, bekeuringen, BPM en meer van dat soort ongein maar eens het wegennet en aanverwanten ten goede komen.

Typisch categorie gebakken lucht. Als het fietspad werkelijk in stukjes wordt verkocht, haalt de gemeente een paard van Troje binnen. Bij elke wijziging van de inrichting moet ze dan met elke eigenaar onderhandelen a la Bulderbos bij Schiphol. Het is dus uitgesloten dat 'kopers' een eigendomsbewijs cq -recht krijgen. Pure symboliek om geld uit je zakken te troggelen.