Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsdief opgepakt door slimme agent - Forum Wereldfietser

Fietsdief opgepakt door slimme agent

Slimme agent of domme dief????
Als het maar altijd zo makkelijk was om je fiets terug te krijgen!!
.................................................

LEEUWARDEN - Een Friese agent heeft op slimme wijze de dief die de fiets van zijn vrouw had gestolen in de val gelokt. Dat meldde de politie woensdag.

De fiets van de vrouw werd maandagavond in Leeuwarden gestolen. Dinsdagmiddag vond haar man en tevens diender het rijwiel op internet. Daar werd het te koop aangeboden.

De politieagent maakte daarop een afspraak met de verkoper bij een tankstation in de Friese hoofdstad. De 16-jarige verkoper uit Leeuwarden meldde zich keurig op tijd.

Slijten

De fiets slijten zat er voor de jongeman niet in, want de agent sloeg hem direct in de boeien en bracht hem naar het bureau. Daar bekende de verdachte de fiets te hebben gestolen.

Heb het berichtje ook net gelezen. Veel gestolen fietsen en andere gestolen waar kan je later op marktplaats of andere veilingssites terugvinden. In de gaten houden die sites als er iets van je gejat is!

En als je een afspraak maak met de dief om je gestolen fiets terug te krijgen, zorg dat je een boel vrienden meeneem om de dief een les te leren!

Een vriend van mij had laatst zijn fiets gestolen (toevallig door mijn junkie buurman) en heeft het terug gekregen door achter de dief aan te rennen en de fiets terug te pakken.

Aangezien hij wist precies wie de dief was, ging hij naar de politie om aangifte te doen. Reactie van de politie:

"Nee, je kan geen aangigte doen want je heb je spullen al terug"

en (dit is echt THE LIMIT!)...

"De man die jouw fiets 'gestolen' had heeft nu alle rechten om aangifte te doen omdat jij het feitelijk van hem gepakt heb"

En je vraag je af waarom mensen soms 'the law in their own hands' nemen en buiten de politie om gaan om problemen op te lossen!!!

nee

Zoals ze dat zeggen waar ik vandaan kom:

"I shit you not!"

Lagwekkend, niet?

Froggy schreef:{knip}"De man die jouw fiets 'gestolen' had heeft nu alle rechten om aangifte te doen omdat jij het feitelijk van hem gepakt heb"

En je vraag je af waarom mensen soms 'the law in their own hands' nemen en buiten de politie om gaan om problemen op te lossen!!!
lachwekkend? mmmm, dit is de consequentie van een rechtstaat. Jullie gaan er vanuit dat de staat kan weten wat er gebeurt is en dat je in je recht staat. Helaas dat kan de staat niet op voorhand weten en bepalen.

Het is de bescherming voor de burger dat je niet zomaar spullen afhandig gemaakt kunnen worden die in je bezit zijn. Zelfs al zijn ze gestolen. stel je loopt op straat en iemand roept: dat is mijn fiets! en hij pakt deze van je af. Dan hoop je toch dat deze dat niet zomaar mag doen, maar toch eerst moet aantonen dat het zijn fiets is. Voor goederen terughalen heb je in NL daarom meer nodig dan je eigen handen. Er moet een onafhankelijke partij tussen zitten.

Sjirk