Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Overnachten in Zuid Afrika. - Forum Wereldfietser

Overnachten in Zuid Afrika.

Ik ben bezig te onderzoeken of Zuid Afrika in december / januari een goede bestemming is. Krijg er steeds meer zin in, maar…..in deze tijd is het daar hoogseizoen zo lees ik.
Daar ik geen kampeerder ben, zoek ik hotelletjes of B&B’s.
Heeft er iemand ervaring (slaapplaatsen te vinden) om in bovengenoemde tijd van Kaapstad naar Johannesburg te fietsen?

Thanks Wim

Hoi Wim,

Ik heb in december 2005 en januari 2006 gefietst van Mozambique naar Kaapstad dus ik kan je er wel iets over vertellen.
Het 'seizoen' duurt in werkelijkheid twee weken, net rondom kerst en nieuwjaar. Het ligt er aan hoe je naar Joburg fietst, langs de gardenroute of door het binnenland. Iedereen, die het zich kan veroorloven, trekt in die periode naar de kust dus overnachten kan zeker een probleem zijn. Buiten die periode moet er altijd wel wat te vinden zijn. Door het binnenland is het probleem dat de afstanden toch wel erg groot zijn en dat het enige questhouse op jouw route die dag dicht is want de eigenaars zijn naar de kust. Over het algemeen zijn er wel langs de gardenroute backpackers te vinden, waar je vaak ook in de tuin kan kamperen. Ik begrijp ik dat je geen kampeerder bent maar ik zou voor nood toch iets meenemen.
Overal bij de backpackers waren er twee jaar geleden gratis boekjes te krijgen met de tel.nr van div. backpackers door Z-A. Je kan dus van te voren wat reserveren.

Veel plezier.

Hey Flip,

Thanks....

Ik wil gaan fietsen van Kaapstad naar Johannesburg, hoe is jouw ervaring met de wind(en) in deze tijd van het jaar. Is het misschien qua wind verstandiger andersom te fietsen?

Andere ervaringen zijn nog steeds welkom.

Met de groeten van Wim
Hoe het met de wind voor andere mensen is weet ik niet want ik heb altijd wind mee. Ik kan me niet herinneren dat ik veel wind heb gehad, uitzondering was het stuk langs de de kust tussen Mosselbay en Kaapstad.

Feit is wel natuurlijk dat je van Joburg naar Kaapstad naar beneden fietst.
Het binnenland ten zuiden van Joburg is misschien een beetje saai (semi-woestijn), maar de Drakenbergen, meer in het oosten, zijn schitterend en ook ten zuiden van de Zwarte Bergen is het fraai. Het mooiste vond ik misschien wel het unieke fijnbos ten oosten van Kaapstad. Een van de zeven hoofdsoorten van de bossen in de wereld en verreweg het kleinste van de zeven.
Mocht je in de gelegenheid zijn kom dan ook 4 nov. a.s naar de wereldfietsersmarkt. Ik vertel je dan graag meer.

Beste Wim,

Hoogstwaarschijnlijk zal ik een fietsreis in Zuid-Afrika maken van 3 - 15 november. Deze reis zal plaatsvinden rond het Dream Catcher Project. In het kort gezegd is dit project opgezet om de lokale (zwarte) bevolking een bron van inkomsten te geven. Je overnacht dus bij mensen thuis en kan er 's avonds genieten van een goede lokale maaltijd. Misschien een idee om een paar van dat soort adresjes op je route aan te doen.

Zie www.dreamcatcher.co.za voor meer informatie.

Groeten,

Rutger

Rutger schreef:Beste Wim,

Hoogstwaarschijnlijk zal ik een fietsreis in Zuid-Afrika maken van 3 - 15 november. Deze reis zal plaatsvinden rond het Dream Catcher Project. In het kort gezegd is dit project opgezet om de lokale (zwarte) bevolking een bron van inkomsten te geven. Je overnacht dus bij mensen thuis en kan er 's avonds genieten van een goede lokale maaltijd. Misschien een idee om een paar van dat soort adresjes op je route aan te doen.

Zie www.dreamcatcher.co.za voor meer informatie.

Groeten,

Rutger

Wat een goed idee Rutgher!!!
Voeg jij deze informatie ook toe aan het landengedeelte. Simpelweg knippen en plakken en als antwoord in het item Zuid Afrika bij de landeninfo. Krijgen we nog meer fietsers die dit goede doel steunen! :D
Tanxs!!!

Blanche

Hoi Blanche,

Ik hoor deze week of mijn reis doorgaat. Ik zal de tip in ieder geval onder de landeninformatie zetten.

Na mijn reis zal ik er verslag van doen op via o.a. De Wereldfietser en op mijn eigen website.

Groeten,

Rutger
www.rutgersreizen.nl