Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Goedkope rabiësvaccinatie aangeboden! - Forum Wereldfietser

Goedkope rabiësvaccinatie aangeboden!

Beste collega-fietsers,

Ivm onze reis-in-voorbereiding laten wij ons binnenkort tegen rabies vaccineren in de TravelClinic van het Havenziekenhuis in R'dam. Nu kost 1 potje vaccin zo'n 70 euro, en je moet drie keer worden geprikt. Als je dat in je eentje doet, is dat dus een prijzige business. Maar: je kunt gelukkig met meerdere mensen gebruik maken van zo'n potje. Oftewel: het vaccin en dus de kosten delen. Wil jij je ook graag tegen rabies laten inenten, maar zie je op tegen de kosten? Dan is dit je kans! We zoeken dus 'slachtoffers' die samen met ons de kosten willen delen. Met z'n drieën kost het per injectie circa 25 euro pp, met z'n vieren ca 20 euro pp en met z'n vijven circa 17,50 pp. Grijp dus je kans en neem snel contact met ons op!

Groetjes, Nicolien.

Net te laat, want ik heb net een afspraak gemaakt voor rabies in Leiden. In Leiden helpen ze bij de afspraak om je in te plannen samen met andere rabies klanten. Het kost daar dan 22 euro per persoon.

Dus mocht je niemand vinden kan je ook altijd nog naar Leiden gaan.

Hi Nicolien,

Zie topic http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... ht=rabbies

Groet, Rena :wink:

voor welke wereld delen/landen heb je deze injectie nodig?

Nergens nodig, het kan overal handig zijn. Als je gebeten wordt heb je wat meer tijd om vervolg prikken te halen ( 7 dagen t.o.v 1 dag) en je hebt wat minder prikken nodig.

Het is 3 keer 22 euro en ik krijg het ook nog terug van mn verzekering.
Zo, ik zal het onderwerp weer ff actueel maken.
Ik overweeg namelijk ook deze vaccinatie, en krijg het niet vergoed. Zijn er mensen in de regio Hengelo-Enschede die binnenkort voor de vaccinatie gaan ?

http://www.regiotwente.nl/ggd/reizigers ... dsdolheid/

En wat zijn behalve de prijs de redenen om er van af te zien ???

Wouter Hagedoorn

Volgens ons kan ook de prijs geen reden zijn om er van af te zien. Vooral in genoemde continenten.

Wij hebben de ervaring van veeeeeeeeeel happende honden in Zuid-Amerika.
Vaak veel herrie en meer niet omdat je op hun territorium kwam/passeerde.
Desondanks waren de honden vaak banger dan wij of te ziek om te bijten.

Toch hoef je maar één keer eentje tegen te komen die wel bijt en zie dan in den vreemde maar eens de juiste weg voor een vaccinatie te vinden binnen 1 dag.

Afbeelding

Dit was een gebruikelijk beeld. Deze was zo ziek (geen rabies)dat hij zelfs geen koekje meer aannam

Dien wel altijd de prikken in bij je ziektekostenverzekering. Bij mij vergoeden ze het volgens de voorwaarden ook niet, maar ze hebben keurig de rekening betaald.

giantus schreef:Dien wel altijd de prikken in bij je ziektekostenverzekering. Bij mij vergoeden ze het volgens de voorwaarden ook niet, maar ze hebben keurig de rekening betaald.
Hee Giantus.... bij welke ziektekostenverzekering was dat en wanneer?
Enne is het in leiden dan 3x 22 euro of voor de gehele set entingen?

Hoi,

Ik ben verzekerd bij CZ. Ze vergoeden sommige prikken wel (jongeren aanvullend) maar rabies volgens de voorwaarden én volgens een telefoniste niet. Ik heb dit toch in Mei 2006 vergoed gekregen.

De prikken zijn in Leiden inderdaad 3 maal 22 euro. Plus 18 euro voor het consult. Hier kan je de prijzen zien.
Je hoeft overigens bijna nooit de groep voor rabies zelf te zoeken. Ze helpen je met het vinden van een datum om van het goedkope tarief gebruik te kunnen maken.

Overigens snap ik niet veel van de hoge prijzen voor vaccinaties in Nederland. Mijn vriendin heeft ze vorig jaar in Parijs gehaald waar ze erg veel goedkoper zijn, dus als je nog een tripje naar parijs plant :lol:

foutje....