Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Weekend + Prachtig Herfstweer = FIETSEN! Maar waar? - Forum Wereldfietser

Weekend + Prachtig Herfstweer = FIETSEN! Maar waar?

Ik zie dat het prachtig herfstweer wordt komend weekend!
Dat betekend FIETSEN natuurlijk! :D

Maar waar?

Ergens niet al te ver van Amsterdam met de trein.
Bosrijk gebied.
Heuvelachtig.

Veluwe?
Utrechtse Heuvelrug?
Duingebied?

Wie weet een leuke route van 80-100km voor een heerlijk 'autumnal-tocht'?

"Heel de Heuvelrug" vond ik een bijzonder fraaie tocht (zie o.a. de beschrijving op de Homepage van de Wereldfietser bij Blokje om). Als je 3 á 4 lussen (van de 7) doet zit je aan zo'n 100 km. Vooral het noordelijk deel was erg leuk.

En snel te bereiken vanaf A'dam :)

Nadeeltje: weinig hoogteverschillen. Daarvoor moet je toch wat verder (Veluwe) of richting de duinen. Heuvelrug heeft maar weinig echte hellingen.

Fedor schreef: Nadeeltje: weinig hoogteverschillen. Daarvoor moet je toch wat verder (Veluwe) of richting de duinen. Heuvelrug heeft maar weinig echte hellingen.
De Heuvelrug route ken ik niet precies, maar onder Amersfoort liggen heel wat colletjes ;-) Voor Nederlandse begrippen dan, voor buitenlanders zijn het molshopen. Zie http://www.petersfietssite.nl/nedhellin ... ingen.html voor een mooi overzicht.

Verder heb ik op youtube nog een filmpje van de omgeving ;-)

:!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:
Er zit een virus in je link Tovenaar!
Mijn PC heeft het geblokkerd gelukkig.

Froggy schreef::!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:
Er zit een virus in je link Tovenaar!
Mijn PC heeft het geblokkerd gelukkig.
Amersfoort klinkt als een goed plan trouwens!

Hoi James,
De Veluwe ligt er prachtig bij. Ik zou van Amsterdam de trein nemen naar Ede-Wageningen. Daar afdalen naar de Rijn en door de herfstbladeren over de Italiaanse weg naar boven. Over de Ginkelse en Edense Heide koers zetten naar Otterloo. Vervolgens langs het Kootwijkerzand richting Garderen, Elspleet, de Tongerense Heide, de Dellen, het Zwolse Bos naar Het Anton Pieck stadje Hattem. Daar steek je de IJssel over en kom je bij Zwolle en vandaar neem je de trein terug.

Je kunt het natuurlijk ook andersom doen, afhankelijk van de wind.

Ook mooi is een fietstocht door de duinen. Ook door de duinen kun je van A naar B en dan de trein terug nemen.

Veel plezier!

Froggy schreef::!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:
Er zit een virus in je link Tovenaar!
Mijn PC heeft het geblokkerd gelukkig.
Welke link, op http://www.petersfietssite.nl of youtube?
In Firefox doet die eerste het gewoon, in internet explorer werkt de google map misschien niet goed?

Froggy schreef:Amersfoort klinkt als een goed plan trouwens!
Als je van klimmen houd, kan je de volgende route nemen van of naar het station. Meteen bij de hoofdingang de Koningin Wilhelminalaan omhoog, bij de eerste rotonde rechtdoor de Emmalaan totdat je boven bent bij het ziekenhuis. Achterlangs steil afdalend de Hugo de Grootlaan af (andere kant op heb je dus een leuke klim, de steilste van Amersfoort) tot aan de drukke Leusderweg. Daar rechtsaf en vervolgens als je Amersfoort hebt verlaten kan je een aantal kanten op, bijv. de Dode weg en dan ergens halverwege rechtsaf een fietspad de Treek in, een mooi bosgebied. Of richting Doorn, voorbij de Leusderheide rechtsaf de Treekerweg in, ook een mooie klim, en dan fietspaden richting de Pyramide van Austerlitz.

De tovenaar schreef:... Treekerweg in, ook een mooie klim, en dan fietspaden richting de Pyramide van Austerlitz.
Idd leuk klimmetje (of afdaling, het is maar hoe je het ziet ;)).

Van Maarn naar Austerlitz (schelpenpad) bevat ook een aardig klimmetje. Meeste klimmetjes op de heuvelrug zijn echter te kort om enigszins "anstrengend" te zijn (bij Rhenen en de Grebbeberg zijn wat pittigere). Maar de omgeving is zeker fraai.

Overigens krijg ik die site van Peters ook niet aan de gang (IE6), jammer.

Lijkt me ook leuk, deze route rond Nijmegen, 850 hoogtemeters in een rondje van 70km:
http://klimbijnijmegen.web-log.nl/weblo ... index.html

Hee Froggy.....ga je toch de stukjes heuvelrug fietsen die je hebt laten liggen in juni :wink:

Zou zo meegaan maar ik zit bij de Enige échte fietsreparatiecursus van ene mijnheer Marten Gerritsen !!! 8)

Veel plezier!!!