Additionally, paste this code immediately after the opening tag: BOB-trailer - Forum Wereldfietser

BOB-trailer

Name: Hans van Schendel

Email: hasche@worldonline.nl

Wie heeft welke ervaring met een BOB-trailer ? Is het handiger dan zware voor en achtertassen ? Volgt ie goed ? Hoe gedraagt ie zich bij afdalingen ? Hoe gedraagt ie zich op ruwer terrein ?
Ben heel benieuwd naar reacties. Alvast bedankt en vr groet

Name: mariska van dalen

Email: m.v.dalen@compaqnet.nl

Waar ga je naar toe? Op welke wegen ga je rijden. Wij zijn twee jaar geleden met de bob gaan rijden door frankrijk. Op asfaltwegen gaat het prima. Ook de afdalingen gaan goed mijn vriend met bob ging harder dan mij zonder bob. Je kan hem erg vol laden wat natuurlijk gevaarlijk is ivm overbelading. Je krijgt wel veel krachten op je achteras dus voor slechte wegen minder geschikt. Daarnaast ben je erg lang dus even je fiets neerzetten is er ook niet bij. Toen wij in Nieuw Zeeland waren kwamen we een Zwitser tegen met een bob en wij reden veel onverharde wegen samen met hem. Tijdens een van de tochten brak hij zijn spatbord. Je kunt de bob ook huren om te testen zou ik zeker aanraden!
Groetjes en succes Mariska
--- --- --- --- --- --- --- --- ---

Name: Karin Kuijper

Email: kkuijpernl@yahoo.com

Ik rij al bijna 5 jaar met een BOB waar meestal mijn hond in zit en soms mijn bagage. De 30 kg die als maximum wordt aangegeven heb ik er nooit in vervoerd. Ik heb ontzettend veel door de bergen gereden en ook veel onverhard. Hij volgt perfekt.
Zeker een aanrader maar laat je niet verleiden door hem helemaal vol te stouwen. Karin
--- --- --- --- --- --- --- --- ---

Name: Peter

Email: Peter@Horlings.cjb.net

Wij zijn nu 2 keer met een Bob Coz (rijdende bak met deksel) op vakantie geweest. 1e x van Groningen naar de Harz achter een race tandem. De Bob Coz hebben we eigenlijk voor de luxe aangeschaft zodat we meer bagage ruimte hebben. Maar het bleek geweldig handig als keuken kar. Daarom is hij de 2e keer achter mijn Koga meegeweest voor een driehoek Maastricht, Koblenz, Dinant, Maastricht.
Wij vinden hem handiger dan fietstassen, alleen in de trein is hij 'onhandig' maar wel helemaal demontabel, daarom wel toegestaan. Wij rijden er alle wegen mee. We hebben ook off the road gereden ook daar was de Bob Coz stabiel en een hele goede volger.

Groet Peter
--- --- --- --- --- --- --- --- ---
Ik heb net Nijmegen-Rome gefietst. Als fiets heb ik een hybride met 2 achtertassen en een bob trailer. De bob weegt met bagage ongeveer 25 kilo. Ik ben zeer enthousiast over de bob. Hij volgt zeer goed zowel op verhard als onverhard ruw terrein. Ook in de afdaling (60 km per uur) is het geheel nog stabiel. Als je de fiets met bob lopend vervoert dan moet je niet te scherpe bochten nemen, omdat de bob door zijn gewicht wel eens zijwaarts valt. In het geval zoiets gebeurt moet je de bob niet met de fiets rechtop zetten omdat er dan teveel zijwaartse kracht op het achterwiel komt wat spaakbreuk kan veroorzaken. Je moet in zo'n geval de bob zelf rechtop zetten.
Een groot pluspunt van het fietsen met een bob is de veiligheid. Ik heb gemerkt dat je door je lengte (fiets + bob) en door het vlaggetje achter op de bob veel veiliger fietst dan zonder bob. De auto's en vooral de vrachtauto's gingen met een ruime bocht om mij heen. Ik heb geen enkele onveilige situatie meegemaakt, zelfs niet op de drukke Italiaanse wegen en door de drukke steden. Een ander pluspunt is dat een dergelijke combinatie nog niet zoveel voorkomt, waardoor deze vrij veel bekijks trekt wat weer als voordeel heeft dat je de fiets + bob + bagage rustig ergens in een stad kunt achter laten. De kans dat er iets gestolen wordt is m.i. veel kleiner, juist omdat deze combinatie meer opvalt.
Kortom, een echte aanrader!!!