Additionally, paste this code immediately after the opening tag: E-mailnotificaties blijven uit - Forum Wereldfietser

E-mailnotificaties blijven uit

Het valt me op dat ik de laatste tijd geen mailtjes meer ontvang van het forum. Ik heb er niet heel goed op gelet, maar doe de aanname dat dit redelijk gelijk loopt met het verhuizen/samenvoegen van het forum met de rest van de site.

Zijn er anderen die dit ook zo ervaren? Zo'n twee jaar geleden was dit ook een issue, zou het kunnen dat er nog een instelling nodig is op de nieuwe omgeving?
Mijn laatste notificatiemailtje is van 11-4, dus de samenhang met de verhuizing lijkt me wel tamelijk evident.
Vanavond of uiterlijk morgen zal ik ernaar kijken.

Groet Phillip
Beste allen,

De mailfunctie zou weer moeten werken. Was even een gedoe maar het is gelukt. Ik hoor graag of jullie weer mailtjes ontvangen.

Groet,
Philllip
In dat geval werkt het voor mij in elk geval nog niet.
Jarno schreef:In dat geval werkt het voor mij in elk geval nog niet.
Wat werkt er niet, Jarno? Graag een wat uitgebreidere foutbeschrijving.
Ik ontvang helaas nog steeds geen notificatiemails van het forum. In mijn instellingen staan deze wel ingeschakeld en ik maak hier al jaren gebruik van.

Edit
En voor de volledigheid, de meeste notificaties staan ook op mail ingesteld:
Screenshot 2026-05-08 at 16.45.05.png
Het topic waar ik de meeste notificatiemailtjes van krijg is Raad plaatje. Die heb ik sinds 11 april niet meer gekregen.
Update:

Misschien heb ik de oorzaak gevonden: de automatische cron-taak (dat is een taak die automatisch iedere minuut draait) voor notificaties draaide niet correct door een verkeerd pad in de serverconfiguratie. Dat moest dus ook nog worden ingesteld.

De cron draait nu weer normaal. Daardoor worden e-mailnotificaties opnieuw verwerkt. Omdat er een achterstand in de wachtrij is, kan het even duren voordat alles volledig is bijgewerkt.

Update 2:
Het werkt nog niet want de pending emails blijven hetzelfde. Ik blijf zoeken,
Het lijkt nu wel te werken. Van jouw bericht hierboven van 16:10 kreeg ik een mailtje, en ook van twee andere topics waarop ik geabonneerd ben.
Dan zou je van deze ook een mailtje moeten krijgen. Ik heb alle oude nog te verzenden mails verwijderd en we beginnen opnieuw. Het lag dus aan de cron.

Uitleg wat een cron is:
Een cronjob is een commando dat automatisch op gezette tijden wordt uitgevoerd. Cronjobs worden gebruikt in bijvoorbeeld Linux, waar het forum op draait. Het commando kan een of meer scripts of programma's uitvoeren, en draait op de achtergrond. De naam cron is afgeleid van chrono - tijd. In ons geval moet het dus op gezette tijden een notificatie sturen en daar was het mis.

Laten we nog even afwachten of het goed blijft gaan.

Groet Phillip
Wereldfietser beheer schreef:
zo 10 mei, 2026 20:08
Dan zou je van deze ook een mailtje moeten krijgen. Ik heb alle oude nog te verzenden mails verwijderd en we beginnen opnieuw. Het lag dus aan de cron.
Klopt!
Ik heb ook van dit topic een mail ontvangen :-)
Ook hier weer de e-mailnotificaties ontvangen. Puik werk Philip. :)