Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Waar heb jij vandaag gefietst? - Pagina 28 - Forum Wereldfietser

Waar heb jij vandaag gefietst?

563 berichten
Helaas geen tijd om te fietsen, nog zeer druk met het tweede glas-in-lood raam. Klant wil hem a.s. zaterdag in huis hebben. Bovendien was het hier dichtbij de Waddenzee nog koud, gisteren 8 graden met veel wind
Daarna zie ik wel waar ik nieuwe raad plaatjes kan schieten.... 8)

Ik herken de molens Boezemmolen no. 6 bij Haastrecht en De Leeuw bij Lettele.
Poppink schreef:
di 07 apr, 2026 19:05
Die goudverf langs de lugs! 🥰🥰🥰
Die verchroomde einden van de voorvork en de achtervork. 🥰🥰🥰
Die prachtige Gitane van je vrouw! 🥰🥰🥰
Wat een mooie kleur! 🥰🥰🥰
Dank je! Ik heb al lang geleden gemerkt dat het uiterlijk van een fiets voor een niet onbelangrijk deel aan ons fietsplezier bijdraagt, dus besteed ik daar altijd wel wat aandacht aan.
non-fixie schreef:
di 07 apr, 2026 23:18
.......... dus besteed ik daar altijd wel wat aandacht aan.
Doet me denken aan het einde van het liedje over Hendrik Haan uit Koog aan de Zaan.
't was maar even.en overdreven
Bescheidenheid siert de mens.
Poppink schreef:
wo 08 apr, 2026 01:14
Doet me denken aan het einde van het liedje over Hendrik Haan uit Koog aan de Zaan.
Koog aan de Zaan,
daar heb ik goede herinneringen aan.
Vorig jaar eens langsgegaan
en de fietsenwinkel van Meindert Moos aangedaan.
Die heeft wel leuke dingen staan!
IMG_20250405_131805159_HDR.jpg
IMG_3681.jpeg
Vandaag in Polen aangekomen.
Mooi titanium fiets!
Welk merk?
DaVinci schreef:
do 09 apr, 2026 21:20
Mooi titanium fiets!
Welk merk?
Er staat Avaghon op… en de doorlopende staande achtervork is het handelsmerk van Avaghon…
Inderdaad Avaghon, nu zie ik het.
Op de schuine buis staat Tjenno V20, klopt dat?
Het is een Avaghon X29. Maar dan een maatje groter dan ze normaal hebben. En ik heb er inderdaad mijn naam op laten zetten.
Heerlijke tocht gemaakt over de Zuid-Veluwe. 107 km met 740 hm.
DSC03839 - kopie.JPG
20260422_105303.jpg
Moest na 37 km helaas opgeven vanwege drie zeer langzame lekken in de achterband. Moest iedere 2 km oppompen. Trein naar huis gepakt. Hoezo, onplatbare Schwalbe? :roll:
Ligt eraan wat voor banden je gebruikt natuurlijk. :lol:

Zelf gebruik ik de marathon plus tour nu al 27000 km zonder lek te rijden, het voorwiel door een doornen berm heen sleuren zorgde overigens wel voor een minuscule lek. :lol:
Bij de kerk van Zalk ligt er een paadje met grof witte grind, ik maakte daar een slippertje en verloor bijna m'n evenwicht. De achterband werd door die steentjes tegen de velg lekgeknepen. Vlak naast het ventiel was het lastig plakken.
piviets schreef:
vr 13 feb, 2026 08:35
Op weg naar het hoogste punt van het kleinste continent. 37° en 8°in één week.
Pier.20260212_085639.jpg
Mooie foto. Heb je de hoogste berg ook beklommen? schijnt een voetpad helemaal naar de top te gaan. Is ook 2200 meter maar. Vrij laag vergeleken met andere continenten
Martin E. van Doornik schreef:
wo 22 apr, 2026 14:28
20260422_105303.jpg
Moest na 37 km helaas opgeven vanwege drie zeer langzame lekken in de achterband. Moest iedere 2 km oppompen. Trein naar huis gepakt. Hoezo, onplatbare Schwalbe? :roll:
Daarom heb ik dus altijd 1 reserve biba bij me, in het geval het regent of als de solutie toch weer eens is uitgedroogd of omdat ik te lui ben de band op dat moment te plakken. En ook de levensduur van een onplatbare is eindig.
Vandaag vroeg op gegaan, om een uur of 6, rond 6:30/6:45 de deur uit voor een mooie tocht en dan weer een beetje bij tijds thuis, rond de 80km.
Rustig ontbijten aan een picknick tafeltje tegen 8 uur voor Driebruggen, en weer lekker rustig door en af en toe een bankje te pakken.
Op een paar spetters in de ochtend na gelukkig mazzel gehad met het weer.

Belangrijkste Motto van de dag >> rustig an, kheb de gehele dag de tijd. 8)

https://www.komoot.com/nl-nl/tour/29270 ... 9442660317
1000014865.jpg
1000014879.jpg
Herken ik de watertoren van De Meije ginder. Net een reusachtige vuurpijl. Mooie authentieke Hollandse landschappen.
Heb er in 2014 ook gefietst.
20260501_150411.jpg
Ik was gisteren bij 'het Stroot'
Martin E. van Doornik schreef:
zo 03 mei, 2026 17:54
Herken ik de watertoren van De Meije ginder. Net een reusachtige vuurpijl. Mooie authentieke Hollandse landschappen.
Heb er in 2014 ook gefietst.
Bijgenaamd Pietje Potlood. :)

De lammetjes worden snel groot. Zó zagen diezelfde lammetjes er een paar weken geleden uit:
IMG_20260408_124202917_HDR.jpg