De gratis versie ... Oei, dat is mij even ontschoten. Ik 'zit' al een tijdje op Komoot en heb ooit eens het 'Wereldpakket' voor 20,- ( of zo) aangeschaft waardoor ik kaart-materiaal van de hele wereld tot mijn beschikking had.
In al die jaren is er ondertussen behoorlijk geschoven met wat je gratis kan en waar je een pakket en abo voor nodig hebt. Ik heb dat ook niet goed in beeld, maar het kan wel zo zijn dat je met een gratis account daar beperkingen in treft. Beperkingen die jou, in mijn ogen ook begrijpelijk, zouden kunnen doen vinden dat Komoot niet iets voor jou is.
Ik log nu net even uit om te kijken wat er een beetje kan in de gratis variant. Ik kan op de website gewoon een rit van Schiphol naar Nijmegen plannen, zie al het kaartmateriaal, kan campings, drinkwaterputten, winkels, etc kiezen om getoond te worden. Bij opslaan moet ik een account hebben. Niet onlogisch.
Er zijn natuurlijk heel veel andere gratis tools waarmee je routes kunt plannen, tools waarmee je campings kunt zien, tools waarop je drinkwaterpunten kunt zien, routes in een app, synchronisatie naar GPS apparaten, etc, etc. Het barst van de tools. Maar eentje waarin vrijwel alles samenkomt .... dat is redelijk beperkt. Met de ontwikkelingen die Komoot de afgelopen 2 jaar doorgemaakt heeft vind ik deze zo overall goed bruikbaar geworden dat ik er aan denk het Premium pakket van 60,- per jaar aan te schaffen. Niet dat ik die nu écht nodig heb ... maar levert wellicht wat nieuwe inzichten en ondertussen is bij mij de gun-factor ontstaan.