Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hierbij mijn checklist voor hulp bij een nieuwe fiets - Forum Wereldfietser

Hierbij mijn checklist voor hulp bij een nieuwe fiets

Ik ben op zoek naar een andere fiets. Ik heb op dit moment alleen een stadsfiets met 7 versnellingen die aan vervanging toe is. Ik ben al bij een fietsenmaker in de buurt geweest en heb online gekeken. Inmiddels zie ik door de bomen het bos niet meer... Kunnen jullie misschien meedenken?

Dit account is van mijn vrouw, ik ben een man :D

Ik wil op fietsvakantie en af en toe een weekendje met de tent weg. Ook wil ik de fiets dagelijks gebruiken om naar werkafspraken te gaan (ritten van <20 km).
Ik houd van nog vrij relaxed tempo fietsen.
Ik zit liever iets rechter op.
Misschien af en toe een zandpad maar vooral verharde wegen.
Vakantie om te beginnen in Duitsland, VK (de minder hoge stukken) en naar Denemarken. Ik ga er in elk geval niet mee in de Alpen fietsen.
Ik neem de tent en kookgerei mee.
Ik ben 1.86 en 85 kg.
Ik woon in de regio Breda.
Budget is rond de 1500 euro. Als het iets duurder uitvalt is dat ook geen probleem.
Zonder kinderen meerdere fietsvakanties in Europa gedaan. Met kinderen alleen in Nederland. De laatste 8 jaar niet meer.
Fietsonderhoud: alleen basis. Ik ga naar de fietsenmaker. Mocht iemand een fietsonderhoudscursus weten die voor mij iets dichterbij is dan Groningen dan hou ik me aanbevolen.
Een tweedehands fiets is een optie.
Elektronica opladen is niet noodzakelijk.
Ik heb geen voorkeur voor een bepaald merk.
In Rotterdam zit Bike4travel. Daar zou ik heengaan als ik jou was. Ze kunnen je daar zéker helpen!
Misschien eens oriënteren bij https://www.bikefeeling.nl/ ?
Ave schreef:
vr 10 apr, 2026 18:31
In Rotterdam zit Bike4travel. Daar zou ik heengaan als ik jou was. Ze kunnen je daar zéker helpen!
Dankjewel. Ik heb de website even bekeken. Verkopen ze ook tweedehands fietsen? Daar gaat toch wel mijn voorkeur naar uit.