Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Parkeren Travemünde - Forum Wereldfietser

Parkeren Travemünde

We zouden graag een rondje fietsen in Zuid-Zweden. Daarvoor zouden we het liefst de auto in Duitsland (Travemünde) laten staan en dan met alleen de fietsen oversteken met de ferry naar Malmö en dan vanuit daar een mooie ronde maken door Zuid-Zweden. We hebben al best veel mooie tips gelezen op dit forum, waarvoor hartelijk dank! Is er iemand die ons ook nog tips kan geven waar we onze auto gedurende onze fietsvakantie (ca. 2 à 3 weken) veilig kunnen achterlaten in de regio Travemünde? We willen er best voor betalen, als we maar een plekje weten.
Er is een camping vlakbij de ferry-terminal, vragen kan altijd. Maar waarom niet met de trein er naar toe? een Deutschland-ticket heb je als je een maand weg bent er makkelijk uit.
Overnachtingsadres in de buurt is inderdaad vaak wel de suggestie bij soortgelijke vragen. Zeker als je ook nog eens gebruik maakt van het overnachtingsadres bij heen- en/of terugreis is men vaak wel bereid om dit te faciliteren.

Maar soms heeft men ruimte zat en kan/wil/mag/lukt het niet, zoals bijvoorbeeld bij de camping in Avallon, Frankrijk. Misschien dat het ook te maken had met het ontbreken van ook maar een beetje levensvreugde bij de campingeigenaar aldaar ;)
Inderdaad, als je op heen- en terugweg een overnachting hebt, kan je vragen of je, eventueel voor een vergoeding, de auto mag laten staan. Vorig jaar betaalde ik 5,- pn voor plek op eigen terrein.
Voor mijn volgende reis heb ik bedacht om de auto op een vliegveld lang parkeren te stallen. Niet goedkoopste, maar voor mij beter dan 'gewoon' buiten bij een station (toch beetje de kriebels), en handig als geen overnachtingen.
En wie weet of anderen nog creatiever waren. Lees tzt graag je oplossing, ga ooit eens ook die kant op. Goede reis in elk geval!
Ik heb in Denemarken in het grijze verleden de auto geparkeerd op een publieke parkeerplaats bij een politiebureau. Netjes gevraagd en toestemming gekregen en gemeld dat ik 3 weken ging fietsen. Enige nadeel, bij terugkomst had een of andere malloot een volle luier op de voorruit geplakt. Verder heb ik verschillende keren bij een camping of hotelletje de auto laten staan, wel altijd in combinatie met een overnachting bij aankomst en vertrek. Soms moest ik wat betalen en soms kon dat voor niks.
Al wat jaren geleden zelf daar ook gestaan .Dicht bij de terminal veel vrachtwagens en daklozen. 100 meter landinwaarts is een woonwijkje met brede lanen dus gewoon openbare doodlopende weg. Daar stond onze auto 3 weken later nog. Als je er bent zie je het snel genoeg, 2 minuten fietsen van de steiger.
Pier.
Bedankt voor jullie reacties! De suggestie van Jurr en Yamadori hebben we altijd gedaan bij rondjes inderdaad. Lukt eigenlijk altijd wel. Alleen is nu de overnachting niet nodig, omdat we waarschijnlijk op de ferry slapen. De trein hebben we nog nooit aangedurfd. Het lijkt ons best een gedoe met de fiets ook mee. Maar misschien moeten we ons daar toch nog eens in verdiepen. Heel erg bedankt voor alle reacties, we gaan alles even goed bekijken.
Twee jaar geleden had ik een soortgelijk 'probleem'. Ik heb toen via een Warmshowers lid gevraagd of ik de auto bij hen kon achterlaten. Dat lukte toen niet, maar ze wezen me op een prima parkeerplek in de buurt. Het aantal Welcome to my Garden adressen neemt ook steeds meer toe, dat kan ook nog.