Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Je nieuwste aanwinst - Pagina 140 - Forum Wereldfietser

Je nieuwste aanwinst

2787 berichten
gios schreef:
di 31 mar, 2026 23:23
Met een hamer lukt dat wel :P
Afbeelding

:D

Carl
Vanmiddag ontvangen uit Het Buitenland: de correcte derailleurhanger voor mijn Simplex Grand Tourisme:
IMG_20260401_170631639_HDR.jpg

In de Simplex-catalogus van 1939 vond ik hoe ik hem moet monteren. Voor een 28-tands grootste krans op 74mm van de achteras:

simplex_1939_-_instructies.jpg
non-fixie schreef:
wo 01 apr, 2026 19:21
Vanmiddag ontvangen uit Het Buitenland: de correcte derailleurhanger voor mijn Simplex Grand Tourisme:
Dat is wat het is dat ik zoek!

Mijn Poppink heeft last van een slap hangende ketting maar alles zit zo precies pas, dat als ik er een schakel tussenuit haal, dat dan het wiel te ver naar voren gaat. Ondertussen als ik de schakel er niet tussenuit haal dan staat het wiel te ver naar achter.
U zult zeggen: 'Maar beste Poppink, koop dan gewoon de Rohloff kettingspanner'.
Helaas, die past niet op het Intec frame.

Misschien weet iemand iets dergelijks als non-fixie op de kop getikt heeft te koop om een derailleur aan de liggende achtervork te bevestigen.
Je schijnt ook halve kettingschakels te hebben.
Halflink ertussen zou kunnen ja.

Maar vaak heeft men bij het ontwerp van een frame de sliding dropouts wel genoeg stelruimte gegeven dat dat niet nodig hoeft te zijn.

Te brede banden wellicht of je spatbord in de weg dat je daardoor stelbereik mist?
M276 schreef:
wo 01 apr, 2026 20:01
Je schijnt ook halve kettingschakels te hebben.
Ik dacht even een aan 1 aprilgrap maar die bestaan inderdaad (halflinks - heb je zelf complete kettingen van). 8)
Bericht verkeerd geplaatst, mag weg.