Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welke trekkingfiets? - Forum Wereldfietser

Welke trekkingfiets?

Ik ben op zoek naar een trekkingfiets voor langere afstanden met standaard onderdelen (Shimano derailleur, makkelijk verkrijgbaar).
Ik heb de Stevens Randonneur HT 2025 geprobeerd, maar die past niet goed bij mij. Ik zit er te ver voorover en krijg het ondanks aanpassingen (stuurpen) niet echt comfortabel.
Nu krijg ik het advies om naar een Cube Kathmandu EXC te kijken vanwege de rechtere zithouding.
Heeft iemand hier ervaring mee?
En zijn er eventueel nog andere modellen die ik zou moeten overwegen?
Probeer eens welke zithouding prettig is.
Rechtop, wat zo prettig voelt als je op een fiets stapt is echt prettig voor korte afstanden zoals naar de supermarkt.
Ga je dagelijks 60-80-100 km fietsen dan blijkt dat zo'n 'vooroverhouding' heel prettig is voor de wat langere afstanden.
Anders gezegd; ga eens 40 km aan een stuk fietsen op je stadsfiets. Je houten kont zal dan proberen te zeggen dat dat niet de optimale keuze is.
Eens, als je lichamelijk niets mankeert zou eraan wennen ook een optie kunnen zijn.

Mensen die zelden tot nooit fietsen willen vaak rechtop zitten als ze beginnen met fietsen, geef het eens de tijd. Lichaam laten wennen, rustig de afstand opschroeven... vaak kun je dan best aanpassen.

Als je komende paasdagen zonder opbouw drie dagen van 120km inplant dan wordt het waarschijnlijk geen feest (-:
Gezien je vraag zou ik een proefritje maken op een Giant Anytour, Giant heeft de Nederlandse comfortabele tour zithouding/geometrie erg goed begrepen wat mij betreft.
https://avaghon.nl/avaghon-fietsen/

Is dit misschien wat voor je?

Gr ej