Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Van Midden-Frankrijk naar Rioja, de zonsverduistering als do - Forum Wereldfietser

Van Midden-Frankrijk naar Rioja, de zonsverduistering als do

Hoi,

Heb het plan deze zomer van mijn huis in Midden-Frankrijk naar Logrono in de Rioja-streek in Spanje te fietsen. Op 12 augustus is er in dat deel van Spanje een totale zonsverduistering te zien (doel). Het plan is een paar weken van tevoren te vertrekken, rond 25 juli. Ca. 50-70 km per dag, van Midden-Frankrijk (bij La Châtre), langs de Atlantische kust (Dune de Pilat), Spanje in. Met genoeg ruimte om onderweg langer te stoppen, rustig aan (zeker met de zomerse hitte - vroeg op pad).
Mijn vriendin houdt 'absoluut' niet van fietsen, ik wel, dus fiets ik wat af, maar ik zou leuk vinden met iemand samen te rijden. Ik ben bepakt met campingspullen, camperen, rijd op een gewone Koga Randonneur.
Ik rijd voor de 23e juli vanuit Nederland naar Midden-Frankrijk (meerijden kan), daarna stap ik op de fiets. Na de 12e worden we opgehaald in Spanje (door mijn niet-fietsende vriendin).

Heb je interesse mee te fietsen, ik hoor het graag,

Groet,
Hans
Hallo Hans,

Met een vergelijkbaar plan loop ik ook al een tijdje rond. Er staat alleen geen oproep op dit Forum.
Mijn plan is globaal om in twee weken van Nederland naar de zonsverduisteringsregio te fietsen met af en toe een flink stuk fiets mee in de trein. En ik zou juist niet langs de kust gaan maar meer heuvel- en berglandschap meenemen. Denk Morvan, het Vulkaanpark bij Clermont-Ferrand, Cevennen enz. Mijn fietsafstand per dag zal ook meer in de buurt van de 100km liggen.
Ik kampeer wel, maar zo licht mogelijk. Alleen twee achtertassen.

Dus ik denk niet dat we de hele tocht samen zouden moeten gaan doen. Maar eventueel meerijden naar Frankrijk en de eerste dag samen en misschien later in Spanje nog een keer is misschien een optie.

Met vriendelijke groet,

Ries