Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Sandalen op wereldreis: ja of nee? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Sandalen op wereldreis: ja of nee?

De Teva's van mij zijn blijkbaar onverwoestbaar en bind ik gewoon bovenop (met de klittenband voorkom je dat je ze kan verliezen) want die mogen gewoon nat worden. Voor het fietsen zelf gebruikt ik MTB-schoenen.
De oorspronkelijke vraagsteller had het over een wereldreis. Degene die het topic weer opgepakt heeft, heeft het over een eerste fietsvakantie.

Ik heb veel fietsvakanties achter de rug van 2-3 maanden met altijd een paar MTB-fietsschoenen voor klikpedalen en een paar sportschoenen voor 's avonds, wandelingen, dag uitrusten. Twee vakanties geleden zag ik in de kofferbak een paar lichte plastic sandalen -model Teva, maar veel lichter, ca. 270 gram, zeker minder dan €10 - en dacht, laat ik ze maar eens meenemen. Het was in Spanje en aan pakruimte geen gebrek. Ik heb er in de volgende 30 fietsdagen heel veel plezier van gehad en mijn sportschoenen nauwelijks gebruikt. Voor mij zitten zulke sandalen een stuk prettiger dan sportschoenen. Ze zijn nu een vast deel van de uitrusting.

Wat eerder al werd gezegd toen het over een wereldreis ging : probeer uit wat je het beste bevalt! Als de sandalen niet bevallen, is terugsturen de moeite niet. Je kunt ze onderweg gewoon in een afvalbak dumpen.