Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Teruggevonden niet meer gestolen: Gazelle Formula Randonneur - Forum Wereldfietser

Teruggevonden niet meer gestolen: Gazelle Formula Randonneur

Zojuist is helaas uit de garage bij mijn huis in Barendrecht, regio Rotterdam, gestolen mijn fiets samen met de Gazelle Orange van mijn moeder, na het forceren van het slot van de achterdeur. Voordat ik er ook maar 1 vakantie mee heb kunnen maken....Heb er alleen nog maar dagtochten mee mogen maken en daarbij de lol van het opbouwen kunnen hebben.

Het betreft een Gazelle Formula Randonneur met daarbij de volgende afwijkende specificaties:

- Volledig Shimano Deore XT, met hydraulische schijfremmen voor en achter en net een nieuw crankstel
- Brede nieuwe Continental Top Touring banden
- Cateye Led koplamp
- Klikpedalen
- Framemaat 54 of 57, zoek ik vanavond even na.

Foto volgt vanavond als ik thuis ben, nu even op internet om het alvast in de eerste uren wereldkundig te maken... Voor specifieke details graag even een mailtje.

Voor de vinder en/of tipgever staat een passende beloning klaar, van het geld dat ik van de verzekering terugkrijg kan ik nooit meer een soortgelijke kopen...

Bedankt voor het uitkijken alvast aan iedereen.


Jurriaan

Lekker kl :x te.

Hou marktplaats.nl e.d in de gaten kan ik nu als enige tip meegeven...

Hallo,

even een berichtje van iemand die wel leest maar (nog) niet post: ontzettend rot natuurlijk dat je fiets uit je garage gestolen is. Ik ken het gevoel want het is mij ook gebeurd afgelopen december (fiets uit kelderbox gestolen).
Misschien heb je wat ik nu ga vertellen al gedaan, maar ik meld het toch even als tip. Ik hoop voor je dat je een inboedelverzekering hebt. Als je braakschade aan kunt tonen kan je hem namelijk claimen op je inboedelverzekering.
Ter illustratie, mijn fiets stond NIET op slot in mijn kelderbox. De deur was geforceerd en de fiets was doodleuk meegenomen. De "braakschade": een piepklein stukje hout was afgebroken waar ze de schroevedraaier hadden ingezet om het slot te forceren. Twee weken later werd de nieuwwaarde van de fiets op mijn bankrekening bijgeschreven (de meeste inboedelpolissen hebben een nieuwwaarderegeling).

Succes met claimen!

Gr.,

Maarten (die zelf in de verzekeringsbranche werkt maar geen hoge pet op heeft van fietsverzekeringen/fietsverzekeraars ;))

M. schreef:Hallo,

even een berichtje van iemand die wel leest maar (nog) niet post: ontzettend rot natuurlijk dat je fiets uit je garage gestolen is. Ik ken het gevoel want het is mij ook gebeurd afgelopen december (fiets uit kelderbox gestolen).
Misschien heb je wat ik nu ga vertellen al gedaan, maar ik meld het toch even als tip. Ik hoop voor je dat je een inboedelverzekering hebt. Als je braakschade aan kunt tonen kan je hem namelijk claimen op je inboedelverzekering.
Ter illustratie, mijn fiets stond NIET op slot in mijn kelderbox. De deur was geforceerd en de fiets was doodleuk meegenomen. De "braakschade": een piepklein stukje hout was afgebroken waar ze de schroevedraaier hadden ingezet om het slot te forceren. Twee weken later werd de nieuwwaarde van de fiets op mijn bankrekening bijgeschreven (de meeste inboedelpolissen hebben een nieuwwaarderegeling).

Succes met claimen!

Gr.,


Maarten (die zelf in de verzekeringsbranche werkt maar geen hoge pet op heeft van fietsverzekeringen/fietsverzekeraars ;))
Klopt!
Als je fiets niet afgesloten stond, kan de fietsverzekering besluiten om niet uit te keren, omdat de fiets niet op slot stond in een niet goed afgesloten ruimte. Schuurtjes en garages die je gemakkelijk open kunt breken zien de fietsverzekeraars niet als een goed afgesloten ruimte.
Let ook op je inboedelverezekering. Het kan ook zijn dat diefstal uit een schuurtje of garage niet onder de inboedelverzekering valt. Let goed op je polis.

Zet je fiets dus altijd op slot met een erkend slot, ook als hij in je schuurtjes, garage of box staat. Als je twee officiele sleutel kunt inleveren van het erkende slot dat op de polis van je fietsverzekering staat, zit je dus gedekt.

Stond op slot, in een afgesloten garage. Hebben buiten de tuindeur geforceerd en hebben waar nu blijkt 3 fietsen meegenomen....

Ach, zal van de verzekering wel een paar honderd euro terugkrijgen. Maar dat geld doet me eigenlijk heel weinig, heb liever m'n fiets terug. Zal voor die paar euro's die ik terugkrijg nooit meer een soortgelijke terug kunnen kopen :cry:

Ze moesten eens weten dat ik er maandenlang voor schappen heb staan vullen bij de Makro om mezelf een fiets naar m`n zin te kopen. Politieagent had een mooie cursus begripvol zijn meegekregen, maar denk dat ik daar verder ook maar weinig aan heb.... Hopelijk heeft een landelijke kennis van het feit wat zin, en anders wordt het maar een voetreis naar Rome.

Bedankt voor de reacties nog trouwens.

Hij is terecht :D :D :D

Helaas niet eerder kunnen melden door wat gedoe met m'n internet. Maar op de avond van de inbraak gevonden op een plek in de buurt alwaar men de fietsen waarschijnlijk van plan waren om op te halen en verder te transporteren. Levert het uitlaten van de hond met daarbij je ogen open houden toch nog wat op. Achteraf bleek dat ze ook nog ergens anders in de straat hebben ingebroken en daar de autosleutels meegenomen... Of dat dezelfde waren is niet bekend, maar mijn fiets staat nu in ieder geval op Zolder.

Alle lezers bedankt voor het openhouden van de ogen.

Jurr schreef:Hij is terecht :D :D :D
... op de avond van de inbraak gevonden ... uitlaten van de hond ...
Gefeliciteerd! Goede actie!
Leon

Wat een geluk!!!
Wel slim om dit te melden via het forum want hier heb je de meeste fietsenkijkers :lol: .
De andere geste van opgeven aan een verzekering schiet je niets op en heb je je fiets niet mee terug.
Een inboedelverzekering vergoed niet de dagwaarde, als die al toereikend is, en een fietsverzekering houdt op te bestaan na een uitkering.
Dat beseft niet iedereen maar staat weldegelijk in elke polis.
Ik kreeg wel een nieuwe fiets maar de premie van 3 jaar €250,- verviel bij uitkering en voor de nieuwe fiets kon ik weer € 250,- premie neertellen.
Ik klaag niet want niet verzekerd had ik nix meer.

Mijn verzekering restitueert alleen de restpremie bij een verzekeringslooptijd van 5 jaar en alleen als door bijv. verkoop de verzekering vervalt.

Grtz. Bob

Wat een geluk inderdaad!! Wat zal jij je blij hebben gevoeld toen je je fiets weer had :D
Bob&Marguérite schreef:Wat een geluk!!!
De andere geste van opgeven aan een verzekering schiet je niets op en heb je je fiets niet mee terug.
Een inboedelverzekering vergoed niet de dagwaarde, als die al toereikend is, en een fietsverzekering houdt op te bestaan na een uitkering.
Dat beseft niet iedereen maar staat weldegelijk in elke polis.
Ik kreeg wel een nieuwe fiets maar de premie van 3 jaar €250,- verviel bij uitkering en voor de nieuwe fiets kon ik weer € 250,- premie neertellen.
Ik klaag niet want niet verzekerd had ik nix meer.

Mijn verzekering restitueert alleen de restpremie bij een verzekeringslooptijd van 5 jaar en alleen als door bijv. verkoop de verzekering vervalt.

Grtz. Bob
*ongevraagd advies*: mijn inboedelverzekering vergoedde de nieuwwaarde van de gestolen fiets, maar het kan van je polisvoorwaarden afhangen. Het is te adviseren om voor een polis met nieuwwaarde-regeling te gaan, voor de premie hoef je het namelijk niet te laten.

Een fietsverzekering zoals de meeste maatschappijen die hanteren vond ik persoonlijk altijd weggegooid geld. Nu heb jij gelukkig een nieuwe fiets gehad uit hoofde van die verzekering. Maar: het risico dat daadwerkelijk door zo'n polis gedekt wordt is *volgens mij* ook wel zelf te dragen met behulp van een goed slot en enige voorzichtigheid.
Staat de fiets thuis overdekt gestald (meestal toch?) dan valt hij onder de inboedelpolis. Op reis kan-ie mee in de reisverzekering.

Bob&Marguérite schreef:Wat een geluk!!!
Wel slim om dit te melden via het forum want hier heb je de meeste fietsenkijkers :lol: .
Ja, eigenlijk was m'n eerste reactie na boosheid en emoties een internetcafé zoeken en 'm hier plaatsen. Leek me dat men hier zoiets het meeste op zou vallen. :)

De politie had ik niet zoveel vertrouwen meer in na zowel m'n dagelijkse Giant Trooper als m'n Giant Custom SL gestolen waren. Die laatste overigens ook teruggevonden, maar dat is weer een hele andere anekdote... Nieuwe eigenaar bleek die gewoon bij een fietsenmaker gekocht te hebben en heeft `m gelijk daar teruggebracht terwijl ik geen tijd had om op de politie te wachten op dat moment...had 'm toen nog steeds niet. Die zwart bijklussende fietsenmaker toen weer bij de handelaar, en die weer een stap terug...Awel, nog steeds weg dus.

Maar ach, voordat ze deze weer stelen moeten ze toch eerst degene die erop zit weten eraf te krijgen, want dat blijft op dit moment mijn verzekering, samen met de stalling op zolder....
M. schreef:Wat een geluk inderdaad!! Wat zal jij je blij hebben gevoeld toen je je fiets weer had :D
Drie smiley's zijn eigenlijk niet genoeg om de blijheid aan te duiden ;) :D