Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Slaapzak advies - Forum Wereldfietser

Slaapzak advies

Tot op heden heb ik tijdens mijn fietsreizen altijd overnacht in Airbnb/booking/etc accomodaties. Nu wil ik voor het eerst gaan kamperen, een tent en matrasje heb ik al gevonden via dit forum (hubba hubba NX, exped) nu nog een slaapzak. Ik ben nogal groot 198/115kg en ik neig naar een dekenmodel slaapzak zoals onderstaande. In een mummy slapen vind ik vreselijk. Ik heb liever een iets zwaardere slaapzak voor meer comfort.

https://lowlandoutdoor.nl/products/comp ... 1827245247

Ik wil deze slaapzak gaan gebruiken naar bijvoorbeeld Berlijn, Parijs, Rome, zuid scandinavie van ongeveer mei tot september.

Denken jullie dat dit een goed keuze is? Of ga ik hier spijt van krijgen?
Lijkt me een prima optie.

Cumulus zou je ook nog naar kunnen kijken. Eindje naar beneden scrollen voor een 'Rect' model:

https://cumulus.equipment/en/eu/c/down-sleeping-bags

Of met een slaapsysteem met quilt gaan werken wat je combineert met je matje.

Zelf nogal claustrofobisch aangelegd qua slapen, en rits ik m'n te warme mummy vaak met een lange rits open. Tegen de tijd dat ik het een nacht koud heb wint de kou het vaak van de claustrofobie en gaat 'ie toch dicht ;)
Ik heb die term quilt wel eens voorbij zien komen Jurr maar heb geen idee wat hiermee bedoeld wordt, ik ga eens googelen.
Jurr schreef:
wo 11 mar, 2026 18:30
Tegen de tijd dat ik het een nacht koud heb wint de kou het vaak van de claustrofobie en gaat 'ie toch dicht ;)
Ik ben ook nog op zoek naar een slaapzak en misschien toch liever een quilt.
Dat is dus voor mij het ontzettende lastige ervan... welke temperatuur comfort/limit moet ik kiezen???

Er ligt op zolder een Kiekendief, is ie geschikt voor Lente/Zomer of (veel) te warm en is best wel aan gewicht zie ik nu.
Ik ben daarom ook zeer benieuwd wat Sjacka gaat vinden in zijn oriëntatie, Cumulus Rect wegen minder dan de helft van de Polydaun! :oops:

Bijlagen