Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ervaringen Reivers route - Forum Wereldfietser

Ervaringen Reivers route

Wij, 2 vrouwen van 65, met redelijk goede conditie, willen in mei de Hadrians fietstocht combineren met de Reivers route onroad. Wij zijn geen wielrenners, wel lange afstand fietsers met bagage. Donauroute gefietst, Zwartewouden en Landsend.

Nu is onze grootste zorg of deze Reiversroute niet te zwaar voor ons is, we willen van oost naar west fietsen, van Tyrnemouth naar Whitehaven.

We lezen op Site Europafietsers dat deze route pittig is, en ergens anders dat die geschikt is voor beginnende en ervaren fietsers.We fietsen niet elektrisch by the way. En willen dat ook zo houden!

wat zijn jullie ervaringen?
Volgens mij moet je vooral naar de hoogtemeters kijken en de ondergrond. Als je weet hoeveel hoogtemeters je op een dag wil/ kan trappen dan kun je bepalen of je het leuk lijkt. Je kan ook nog even de stijgingspercentages checken, maar zelfs als dat soms te steil is kun je voor kleine stukjes ook best afstappen.

www.komoot.com/nl-nl/collection/910761/ ... ndschappen
https://www.europafietsers.nl/fietsrout ... -engeland/
Geen ervaring met deze route op zich, maar wel met reizen over heuvelige/bergachtige routes. het is inderdaad een kwestie van weten hoeveel hoogtemeters per dag je ongeveer 'nog leuk vindt' om het zo maar even te zeggen; en dan daar de lengte van je dagetappes een beetje op aanpassen.

Als ik trouwens naar het hoogteprofiel kijk op Komoot dat de vorige poster plaatst, dan valt het me alleszins mee qua stijgingspercentages.

De ondergrond daar vind ik trouwens niet zo heel veelzeggend om eerlijk te zijn. Goed aangestampte gravelpaden kunnen aanzienlijk beter fietsen dan sommige asfalt- of kasseienwegen.

Kortom: ik zou er gewoon voor gaan, en je niet blindstaren op wat het internet allemaal zegt :lol:
Heb daar in de regio een keer gefietst, het is er erg mooi en meestal prima fietsen. Plan niet te enthousiast, als je te veel wil op een dag dan kunnen de korte maar geregeld echt steile klimmetjes je lelijk opbreken.