Een probleem bij aluminium is dat veel fabrikanten er hardstikke goed klinkende namen en begrippen op plakken die uiteindelijk weinig zeggen over de kwaliteit. Double butted zijn alle frames die een beetje kwaliteit hebben. Dat is dus geen bijzonder kenmerk. Biaxial frame zegt vrij weinig, iedere fabrikant probeert zich te onderscheiden met iets bijzonders. Of dit bijzonders ook voor de vakantiefietser geschikt is is altijd een groot vraagteken. Aluminium 7005 zegt wel iets, dit is iig geen slecht niveau aluminium.SanderVdM schreef:Is hier soms een "frame-kenner" die mij zou kunnen vertellen of een Aluminium 7005-Double Butted-Biaxial frame, geschikt zou zijn voor een geladen fiets? Let wel, ik ben niet van plan er 3000m hoge onverharde bergpassen in Zuid Amerika mee af te fietsen, maar wel fietstochten naar bvb Compostella, Venetie, Rome...
Ik ken namelijk niks van stevigheid van frames (alu of staal)
Of dit frame werkelijk geschikt is hangt af van de afwerking. Dan komen de volgende vragen aan bod:
*hoe is de geometrie
*zijn er mogelijkheden voorzien om een achterdrager te monteren
*hoe is de kwaliteit van het laswerk.
Om dit te beoordelen zul je minimaal een aantal foto's van je MTB moeten posten. Een volledig zijaanzicht en wat detailopnames van de achterpadden en het bovenste stuk van de achtervork helpen al een stuk verder.