Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Deze zomer de Pamir Highway fietsen? - Forum Wereldfietser

Deze zomer de Pamir Highway fietsen?

Hi allemaal,

Ik ben Brenda, 37 jaar en op zoek naar een fietsmaatje.

Plan: The Pamir Highway fietsen
Tijd: Juli/Augustus
Duur: 3-4 weken
Type fietser: tour/scenic-fietser (niet zo gericht op snelheid en rond de 50-60km per dag is in dat gebied voor mij prima).
PS: Ik houd er van foto’s te maken en te filmen (dus stop soms voor scenic views).

Gewenst aantal fietsers: liefst met 1 of 2 personen.

Ik hoor graag of er mensen zijn die mogelijk interesse hebben, zodat we eens een koffie kunnen drinken om elkaar beter te leren kennen
Beste Brenda

Ja, ook ik ben zeker van plan de Pamir dit jaar te gaan fietsen. Wie ben ik: Adriaan van Asch, in mei dit jaar word ik 72 jaar en verkeer in prima conditie, zo nodig is dit aan te tonen.

Je tijdschema vind ik perfect. Ik zit in een groepje met twee Pamir-fietsers, waarvan de één vrijwel zeker alleen wil gaan. Resteert de ander en ik. Lijkt dit bericht je "wat" lees dan verder.

Deze maand heb ik een betaalde account en dan is een PB-reactie mogelijk, nu dus nog niet. Op korte termijn met elkaar kennis maken kan ook, graag zelfs. Ik woon in de omgeving van een NS-station en kan dus vrij eenvoudig op Utrecht centraal of op een ander NS-station komen. Daar kunnen we gegevens uitwisselen, waarbij bij mij "echte vrijheid echte blijheid betekent, veroorzaakt". Als jij dat zo ook voelt, dan zie we elkaar z.s.m. Met mijn fiets op een NS-station ben ik gemakkelijk te herkennen.

Met vriendelijke (fiets) groet, Adriaan van Asch
Hoe morgen Brenda

Bedankt voor je bericht en ik ben de andere Pamir collega van Adriaan Kan Buyens en heb verleden jaar de Pamir gedeeltelijk gedaan met vier.
Zo mooi dat ik overweeg om terug te gaan maar heb geen ervaring met back pack. Heb altijd gefietst met begeleidingsvoertuig die onze bagage mee droeg. Ik heb ook (nog) geen back pack fiets alleen MTB

Ik zoek dus tweedehands backpack fiets en fietstassen

Hoe plan jij dat want Tadzjikistan is heel zwaar slechte wegen en slecht eten enz

Groetjes
Jan Buyens
Hallo Adriaan en Jan!

Superleuk dat jullie hebben gereageerd op mijn bericht. Ikzelf heb sinds kort een Kona Unit X (MTB feel maar zonder verende voorvork) en inmiddels alle packs die daarop bevestigd kunnen worden.

Ik heb 2 jaar geleden 3500km door Japan gefietst op een ex-rental bike met niet al te fancy gear en dit ging ook prima. Natuurlijk ga je wat sneller met de allernieuwste gear; maar snelheid is nooit mijn streven.

Ik las inderdaad dat het eten te wensen overlaat en ik ben van plan vooral veel dry packs aan eten mee te nemen en misschien soms het eten van locals links te laten liggen om niet ziek te worden.

Ik denk dat het goed is te realiseren dat je echt weinig nodig hebt, ik focus me vooral op een goede tent, matje en slaapzak, water, wat reparatie materialen en eten. Verder zo minimalistisch mogelijk en vooral goed uitbalanceren op de fiets!

Het lijkt me leuk eens koffie te drinken om te zien of het een match kan zijn.

Gr,
Brenda