Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Pamir route zomer 2026 - Forum Wereldfietser

Pamir route zomer 2026

Ik ben van plan deze zomer de Pamir route te gaan fietsen, langs de Wachan corridor. Vertrek vanuit Dushanbe Tajikistan en eindigend in Bishkek in Kirgizstan. Fietsen van Kalai Khumb naar Sary Tash in totaal ca. 1000 km in ongeveer 3 weken met begeleiding van een lokale chauffeur. Ik heb al een reisvoorstel van een lokaal bureau, maar nog geen datum gepland.
De reis zelf is het doel, dus ik neem graag de tijd nemen om te genieten van de natuur en wat je onderweg tegenkomt en ook om te voldoende te acclimatiseren voor de hoogte.

Ik ben 65 jaar oud en heb diverse fietsvakanties gedaan in Azie, Africa en Zuid-Amerika. Normaal doe ik dit samen met mijn vrouw, maar deze tocht is te uitdagend voor haar, vandaar mijn wens om een fietsmaatje te vinden voor deze tocht. Heb je interesse, laat het svp snel weten. Groet, Michiel
Mooie tocht, zelf afgelopen september gedaan. Geniet ervan maar houd wel rekening met flinke hitte in de zomer.
Beste Michiel
Ik zit in een groepje van twee, met mij erbij dus drie, die dit jaar deze route graag willen fietsen. Op dit moment heb ik geen betaalde account, dat komt z.s.m. Nadere info deel ik met je via een PB. Hierbij dus alvast in elk geval mijn interesse. Ik stel voor dat ik ergens in maart met een gerichtere reactie kom via een PB. Wat mij betreft tot dan. Met vriendelijke groet. Adriaan van Asch
Rare vraag misschien, maar waar zou je een lokale chauffeur voor nodig hebben? Je hebt toch je fiets?
Beste Michiel, eerder heb ik je laten weten tot ergens eind februari of maart te wachten totdat ik een betaalde account zou hebben voor gerichtere info voor een kennismaking. Ik denk echter dat het handiger is die tijd te benutten voor een kennismaking ergens in het land. En als jij het ziet zitten om op redelijke termijn face-to-face met mij kennis te maken, dan kunnen we een bijvoorbeeld een NS-station afspreken. Ik woon nabij NS Utrecht. Ik kom met mijn fiets, dat is dus snel te zien. In ons gesprek probeer ik de wensen van mijn twee Pamir-fietsers zo goed mogelijk te vertalen, alsof ze erbij zijn. Jan B komt uit België en X X woont elders in Nederland. Mij lijkt het leuk je te ontmoeten. Vrouwlief meenemen, ook al gaat ze niet mee? Perfect. Ander, beter idee? Welkom. Ik hoor graag van je. Met vriendelijke groet Adriaan