Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsen in Amerika - Forum Wereldfietser

fietsen in Amerika

Hallo Wereldfietsers,

Op 17 maart vertrek ik naar Amerika , Los Angeles, om op 20 maart vanaf Santa Monica Route 66 te gaan fietsen naar Chicago en ik hoop op 20 mei hier aan te komen.
Graag zou ik in contact komen met fietsers die deze route al gefietst hebben voor extra informatie over route 66. Ik wil het liefst gaan kamperen.
Graag informatie over campings langs deze route, mogelijkheid tot wildkamperen, heb ik een permit nodig om door natuurparken heen te te fietsen, goedkope mogelijkheden tot overnachtingen,
Vervoer van fiets met de bus en trein, klimaat, weer en stormen in New Mexico,Texas in de maand april.

Ik heb een grote tas van dekzeil waar mijn fiets in past voor het vervoer met het vliegtuig naar LA.
Zou dit geaccepteerd worden door de vliegtuigmaatschappij , Jetblue, of moet ik mijn fiets verpakken in een doos?
Alvast bedankt en ik kijk uit naar jullie opmerkingen en adviezen.
Groetjes Frans
Ik heb Route 66 gefietst in 2013 : zie https://www.crazyguyonabike.com/doc/myR66
Dat was nog voordat Adventure Cycling kaarten van de fietsroute heeft uitgegeven.

Ik vind een vertrek half maart véél te vroeg. Als je in in de buurt van Flagstaff (AZ) komt, zul je merken dat het daar nog heel koud is. Kijk bv. naar de daily mean temperature. Ik vertrok zelf half april in LA en dat lijkt me veel beter.

Ik heb alleen in motels overnacht.
Informatie over kampeerplaatsen e.d. vind je op de kaarten die je bij Adventure Cycling kunt bestellen
https://www.adventurecycling.org/produc ... -route-66/

Wildkamperen mag waar je op federal lands bent. Die gebieden zijn op kaarten herkenbaar aan de groene kleur.
Natuurparken zijn voor fietsers vaak gratis. Er zijn er niet veel langs deze route.

De panhandle van Texas, Oklahoma en stukken van Missouri liggen op de tornado alley. Luister naar de weersverwachting.

Ik vermoed dat je voor je fiets op Schiphol een doos moet aanschaffen, maar vraag het aan Jetblue.
Ik heb een gedeelte van de Eastern Divide gereden en bijna altijd gekampeerd, mijn ervaringen met wild kamperen waren erg goed. Helaas wel een paar keer weggestuurd van camp grounds van de nationale parken omdat ze vol waren in het weekend.
Ook regelmatig achter kerken mijn tentje opgezet, nooit een probleem hiermee gehad.
Ik neem aan dat je bear bag en bear spray meeneemt.
Goede reis en stay safe!
Dankjewel Lubbi.