Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1962 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

39247 berichten
Ik ken Eemdijk nog van m'n vroegere fietstochten vanuit Blaricum. Een klein Bible belt-dorpje met maar liefst drie kerken, waar een kerktoren staat met een V-vormig dak, die op het raad plaatje te zien is.
Hier is de volgende, moet binnenkort weer gauw fietsen, want heb nu bijna geen raad plaatjes meer....
Boogbrug.JPG
Dat zal ongeveer hier zijn;
https://maps.app.goo.gl/71jzZ9FCfLYnHsjp8?g_st=ac

Vlakbij de Vierendeelbrug met in de verte de UP-sitetoren.
Jouw Streetview is wat té dicht bij de spoorbrug, maar keur ik wel goed. Van dit type geklonken ijzeren boogbruggen staan er meer in België. Foto juli 2022, ik was onderweg naar Lille in Frankrijk.
Brussel, niet bepaald een aangename stad, vaak eng. Luik vind ik leuker.
De volgende is voor jou.
Dan gaan we van het rauwe Brussel naar een lieflijke omgeving. Wie er geweest is zal de plek herkennen.
1000015052.jpg
Lijkt op een enorme liggende neus.... maar geen idee.
Wegens omstandigheden ga ik vandaag niet uitzoeken.
Ik heb een grote opdracht gekregen om glas-in-lood ramen te maken voor een huis (b.j. 1920) in Warffum.
Daar ben ik voor opgeleid. Dus voorlopig een time-out bij raad plaatjes....
Het gaat om twee schuifdeuren, met dit hier naar voorbeeld. De ruitjes van blank glas heb ik al klaar liggen, de gekleurde moet ik nog bestellen.
20260210_131136-kl.jpg
stelvio73 schreef:
wo 11 feb, 2026 13:10
Dan gaan we van het rauwe Brussel naar een lieflijke omgeving. Wie er geweest is zal de plek herkennen.
1000015052.jpg
Martin, succes met jouw opdracht!
Wat betreft het laatste raadplaatje van Stelvio denk ik dat er weinig fietsers daar langs gekomen zijn want na aantal dagen nog geen enkele reactie. Ook niet van Tovenaar die veel in bergen fietst. Ik herken het ook niet en zie geen aanknopingspunt om het ergens te gaan zoeken. zonder verdere aanwijzingen komen we volgens mij niet tot een oplossing.
Eigenlijk vind ik dat ik niet zomaar aanwijzingen moet geven, alleen maar omdat twee personen deze plek niet herkennen, en niet de moeite willen nemen om een vraag te stellen. Het is nota bene een pasweg die door veel vakantiefietsers en de Tour wordt bezocht. Als dit al te lastig is... Ik trek de foto terug. Kijk maar wie aan de beurt is.
Ik ben heus niet te beroerd om een vraag te stellen! Maar dan moet ik wel enig idee hebben in welk deel van Europa het zou kunnen zijn. En aangezien de foto inmiddels meer dan 800 keer bekeken is en er geen enkele reactie is geweest hebben volgens mij veel meer kijkers geen enkel idee. Maar goed, ik ga geen volgende plaatsen, alleen doordat ik wel een reactie plaatste.
WillyW schreef:
za 14 feb, 2026 14:13
Ik ben heus niet te beroerd om een vraag te stellen! Maar dan moet ik wel enig idee hebben in welk deel van Europa het zou kunnen zijn. En aangezien de foto inmiddels meer dan 800 keer bekeken is en er geen enkele reactie is geweest hebben volgens mij veel meer kijkers geen enkel idee.
Sorry als ik hoekig reageerde. Ik had de indruk dat er weinig animo was, wat prima is. (En die 800 views zijn misschien vooral bots.)

Laat ik dan toch een aanwijzing geven: de pasweg ligt in de Savoie. Kan je daar wat mee?
Oke Stelvio, dank voor de reactie. Ik heb ook wel eens indruk dat er weinig animo is, maar volgens mij reageert men niet zo snel als men het niet weet of niet zo snel kan vinden. Meestal is aantal views wel indicatie van hoe vaak het bekeken is.
Met jouw aanwijzing heb ik in elk geval idee in wel gebied we moeten zoeken.
Inderdaad, niet zo knorrig doen hoor.
Col des Annes?
Ik heb me suf gezocht. Dacht aan het gebied bij de Col de Plainpalais, heb bij Glières gekeken. Ben daar op veel plekken wel geweest op de fiets.
De Col des Annes ken ik niet maar het grastapijt, de stroompjes daar, de hoogte, dat kijkt wel verdacht veel op het raadplaatje.
De Col des Annes en Col de Plainpalais liggen in de Haute-Savoie. Mijn aanwijzing was "Savoie".
Cormet de Roselend
https://maps.app.goo.gl/bVk4vsqr5TQqRYoZ8

Ik heb het niet herkend, moest een hulplijn inschakelen, Bergfietser heeft daar wel eens gefietst.
Inderdaad, zie dat Tovenaar me net voor is. Deze heb ik ook nog niet gehad en staat als alles goed gaat dit jaar op programma.
Dan wint Tovenaar met dank aan zijn hulplijn!

Ik vond het destijds een prachtige pas. Vooral vanaf het Lac de Roselend, als de weg tot aan Bourg Saint Maurice smaller wordt.

De Cormet de Roselend is in de afgelopen vijftig jaar vijftien keer opgenomen geweest in de Tour de France. Sinds 2018 maar liefst zes keer.

"De bergpas kent veel haarspeldbochten en levert daardoor voor wielrenners gevaar op tijdens de afdaling. Zo miste Johan Bruyneel in 1996 een bocht en belandde in een ravijn, waar hij snel weer uitklom en zijn weg vervolgde.

In de Ronde van Frankrijk van 2007 gingen Michael Rogers en David Arroyo tijdens de afdaling van de Cormet de Roselend onderuit. David Arroyo belandde in het ravijn, maar zijn val werd gebroken door struiken. Hij klom er snel uit en vervolgde de rit. Ook Michael Rogers zette de rit voort, maar gaf enkele kilometers verder alsnog op."

https://nl.wikipedia.org/wiki/Cormet_de_Roselend
Volgende, misschien dat WillyW hier ook langs zal fietsen?
kasteel.jpg
Dat zal hier zijn:
Redoute Marie-Thérèse
https://maps.app.goo.gl/JdBXwKgNrBQVwFzv9

Gezocht op "fort savoie" en de 4e en 6e afbeelding in de lijst waren raak.
👍 Beurt weer terug naar Stelvio
Waar staat de fotograaf?
1000015075.jpg