Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Pamir route zomer 2026 - Forum Wereldfietser

Pamir route zomer 2026

Ik ben van plan deze zomer de Pamir route te gaan fietsen, langs de Wachan corridor. Vertrek vanuit Dushanbe Tajikistan en eindigend in Bishkek in Kirgizstan. Fietsen van Kalai Khumb naar Sary Tash in totaal ca. 1000 km in ongeveer 3 weken met begeleiding van een lokale chauffeur. Ik heb al een reisvoorstel van een lokaal bureau, maar nog geen datum gepland.
De reis zelf is het doel, dus ik neem graag de tijd nemen om te genieten van de natuur en wat je onderweg tegenkomt en ook om te voldoende te acclimatiseren voor de hoogte.

Ik ben 65 jaar oud en heb diverse fietsvakanties gedaan in Azie, Africa en Zuid-Amerika. Normaal doe ik dit samen met mijn vrouw, maar deze tocht is te uitdagend voor haar, vandaar mijn wens om een fietsmaatje te vinden voor deze tocht. Heb je interesse, laat het svp snel weten. Groet, Michiel
Mooie tocht, zelf afgelopen september gedaan. Geniet ervan maar houd wel rekening met flinke hitte in de zomer.
Rare vraag misschien, maar waar zou je een lokale chauffeur voor nodig hebben? Je hebt toch je fiets?