Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Pinion Info - Forum Wereldfietser

Pinion Info

De moeite waard om deze film te zien.
Misschien de titel even aanpassen dat het om een video over de Pinion Mgu gaat zodat mensen wat gerichter op je bericht terecht komen en de video bekijken. Leuke video trouwens
Ik heb op 1 van mijn fietsen de MGU op zitten en ben er tevreden over.
Af en toe merk ik wel een overslag maar dat is verwaarloosbaar.
In combinatie met Fit accu en display ben ik minder tevreden.
Vaak een error en bij vorst zelfs uitval gehad en dan wordt het zwaar fietsen.
Je zult verwachten dat deze Rotwild van 10.000 euro dan probleemloos is maar een bedrag zegt helemaal niets.
Bijna 10.000 km mee gefietst en moet naar een oliebeurt.
Het schakelt nog steeds geweldig.

Mijn andere fiets is een Koga met Bosch CX motor 4de gen met XT groep.
Om eerlijk te zijn bevalt mij deze fiets beter.

gr. Robert
Ben je al bij je dealer geweest met dit probleem want de aftersales bij Pinion en Fit is erg goed (tegenwoordig dan want sinds een paar maanden is Fit ook van Pinion)?

Ik vind het een mooie gedachte dat een Pinion MGU motor gemakkelijk 100.000 km mee gaat terwijl de gemiddelde levensduur van een Bosch motor maar 25.000-30.000 km is. Ook is het mooi dat het net als bij een Unimog oneindig te repareren is.
WimB schreef:
di 10 feb, 2026 14:31
De moeite waard om deze film te zien.
Wij hebben een jaar met 2 MGU fietsen rondgereden en werden gek van de herrie die deze combinatie voortbrengt! Elektronisch schakelen beviel ook niet en wanneer je accu leeg is moet je doorfietsen in je laatst gekozen verzet...
Ook bleek dat je van de 4 ondersteuningsmodi eigenlijk alleen de eerste 2 gebruikt, de 3 en 4 zijn echt overkill voor een trekkingfiets. Na aanschaf kregen we regelmatig te horen dat deze gecombineerde versnellingsbak/motor, "Motor Getriebe Unit, ook specifiek ontworpen is voor de ATB/ Mountain bike wereld. Een groot koppel in combinatie met een "leeg" achterwiel.
Nu net 2 nieuwe Santos Travel lites met Neodrives, P1.18 Pinion en externe accu aangeschaft. Wat rijdt dat geweldig en gaat ook minimaal 100.000 km. mee. Absoluut fluisterstil en je kunt er ook heel gemakkelijk normaal mee fietsen, Kost wat maar dan heb je ook wat, super!
De Neodrives achterwielmotor is inderdaad geweldig qua geluid (vrijwel geen) en qua rijervaring. Nog steeds de ultieme ebike in combinatie met Pinion C12 of P12 gearbox. En je hebt veel minder slijtage aan je aandrijving.

De MGU begin ik ook wel steeds meer te waarderen, hij maakt wel het typische middenmotor geluid zoals veel van zijn concurrenten alleen hij heeft wel een veel langere levensduur als een gemiddelde middenmotor. Ook heeft hij minder interne weerstand bij rijden met de motor uit ten opzichte van veel concurrenten.

Wel moet je even goed met de app aan de slag, standaard vanuit de fabriek is de ondersteuning veel te hoog maar via de Fit app kun je dit allemaal naar wens aanpassen per stand. Voor iemand met weinig kracht is het wel de ultieme klimfiets voor in de bergen met 160Nm piekvermogen. En je hoeft hem niet automatisch te laten schakelen, je kan ook gewoon zelf de gewenste versnelling kiezen.