Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 28 inch velgen inclusief cassette - Forum Wereldfietser

28 inch velgen inclusief cassette

Ik zoek voor mijn Koga Terraliner minimaal 1 nieuwe/gebruikte maar goede 28inch velg met 9 speed cassette. Huidige heeft een flinke slag erin.

Maar een goede set is ook prima!

Liefst in de buurt van Deventer
Zoek je een velg, dus zonder spaken, spaaknippels en naaf?

Of een wiel, waarbij die velg dus met spaaknippels en spaken aan een naaf verbonden is, waarbij je op die naaf dan weer een cassette kunt monteren?

Zelf nooit een Terraliner gehad, betreft het dan een velgrem of een schijfrem?

'k Kan je er zelf niet aan helpen, maar om verwarring te voorkomen misschien wel handig om het even duidelijk te hebben?

Mocht je er ook mee met bagage op vakantie willen, dan zou je ook een stevig handgespaakt wiel van een goede wielbouwer kunnen overwegen, zeker achterop. Kan een hoop ellende onderweg voorkomen.
Dag Jurr,

dank je en goede vragen.

Ben niet zo'n kenner met termen en heb ook niet de kunde om alle spaken etc zelf te monteren.

Maar eigenlijk zoek ik dus een goede 2e hands achterwiel met alles erop en eraan die ik er zo in kan zetten. De huidige banden die erop zitten zijn prima over te zetten.

Betreft een velgrem en een 9 speed cassette.Huidige velgen zijn Mavic T221

Ik gebruik deze fiets alleen in de stad met af en toe één of twee tassen boodschappen eraan.
Jelmer_Gr. schreef:
ma 09 feb, 2026 08:57
Ben niet zo'n kenner met termen en heb ook niet de kunde om alle spaken etc zelf te monteren.
Een wiel bouwen is een skill apart inderdaad, zou ik niet aan beginnen tenzij je het leuk vindt om te doen!
Maar eigenlijk zoek ik dus een goede 2e hands achterwiel met alles erop en eraan die ik er zo in kan zetten.
Een cassette monteren is niet moeilijker dan een band monteren, je moet alleen even het juiste gereedschapje hebben :!: