Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kamperen in India? - Forum Wereldfietser

Kamperen in India?

Heeft iemand ervaring met kamperen in India (m.u.v. Ladakh).
Is het de moeite waard de tent mee te nemen? Zo ja, graag tips.
Alvast bedankt.

Bernadette

Hi Bernadette,

John, Gudy, Harm en ik hebben in 2005 een enkele keer in India (Rajasthan) gekampeerd. Vorig jaar in HP hebben we geen 1 keer gekampeerd.
Lars heeft naar ik begrepen heb, regelmatig in India gekampeerd tijdens de reis waar hij nu mee bezig is.

Groet, Rena :wink:

Ha die Bernadette,

als je je onafhankelijkheid wilt bewaren is een tentje handig. Tijdens al mijn tochten door India (4 keer) heb ik maar bij een tocht mijn tent thuisgelaten en dat was in het zuiden. En toen er geen guesthouse was, kon ik gewoon in een school slapen.
Maar zeker in de dunbevolkte gebieden zoals Sikkim en in de Tharwoestjin kan het handig zijn.

Verdere (logische) tips: tent uit het zicht opzetten, vlak voor het donker wordt. Neem een groene of een andere donkere tent.

Eric
cyclingreddevil schreef:Heeft iemand ervaring met kamperen in India (m.u.v. Ladakh).
Is het de moeite waard de tent mee te nemen? Zo ja, graag tips.
Alvast bedankt.

Bernadette
In Zuid-India (Tamil Nadu en Kerala) is een tent niet nodig, is mijn ervaring. Overal zijn goede hotels voor een prikkie. Er zijn trouwens ook overal mensen en zoals je weet is de Indiër tamelijk nieuwsgierig dus houd rekening met een hoop starende blikken mocht je toch gaan kamperen.

Hoi Bernadette,

Buiten de dunbevolkte gebieden die hierboven al zijn genoemd, zijn er maar weinig reizigers die kamperen in India. Reden:
* Je kan voor een prikkie ergens slapen.
* In bijna elk klein dorpje is wel een overnachtingsadres te vinden (kijk ook uit naar de goverment resthouses. Erg goede plaatsen om te overnachten).
* In India wonen veel, erg veel Indiers die allemaal rond je tentje gaan staan. Een geloof me, dat houden ze heel erg lang vol.

We hebben verschillende keren in India gekampeerd maar dat was voornamelijk in de dunbevolkte gebieden (en daar zijn er niet erg veel van :))

Groetjes,
Marco
peter de rijk schreef:
In Zuid-India (Tamil Nadu en Kerala) is een tent niet nodig, is mijn ervaring. Overal zijn goede hotels voor een prikkie. Er zijn trouwens ook overal mensen en zoals je weet is de Indiër tamelijk nieuwsgierig dus houd rekening met een hoop starende blikken mocht je toch gaan kamperen.
Ik heb juist wel vaak gekampeerd in India. Er zijn inderdaad veel hotels voor een prikkie maar vaak staan deze aan de hoofdstraat in een stad/dorp en dat betekent heel de nacht door herrie (voornamelijk passerende vrachtwagens). Heb je 's nachts graag rust dan adviseer ik om de tent mee te nemen. Vooral in het zuiden (Karnataka, Kerala) is veel bos zodat je gemakkelijk een rustig plekje kan vinden. De Government Resthouses zijn stukken beter omdat die vaak in het buitengebied liggen.

Groeten,
Samuel Jobse

Hoi,

Bedankt voor jullie reacties. Tja, ieder heeft zo zijn eigen ervaringen blijkt.
Goh, goed dat ik een groene tent bij me heb Eric, ik ben er al bijna 6 maanden mee onderweg! :wink:

Ik heb inmiddels besloten om eenmaal in Delhi ook de tent achter te laten. De voordelen (vrijheid) wegen net niet op tegen de nadelen (gewicht & nieuwsgierigheid).

Het plan is om van noord naar zuid te fietsen (lekker gedetailleerd he). Na volle bepakking door centraal azie en pakistan lekker licht door India!

groet,
Bernadette

Nu in Kashgar en bijna op weg naar Pakistan