Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Maasroute campings - Forum Wereldfietser

Maasroute campings

Hallo allemaal,

Ik ga in juli de maasroute rijden vanaf Langres naar de monding. Heeft iemand deze al eerder gereden en gebruik gemaakt van campings. Ik ben nieuwsgierig naar jullie routeschema per dag en welke campings jullie bezocht hebben. Alvast dank voor jullie inbreng.

Rob
Wat betreft het Nederlandse deel: gedurende diverse trips op verschillende natuurkampeerterreinen langs de Maas (of in de omgeving van) gestaan in zowel Limburg als Noord-Brabant. Allemaal een dikke prima, en uitstekend geschikt voor fietsers omdat ze altijd wel plek hebben voor je :)
Ik heb de Maasroute gedaan. Alleen ik ben gefietst van de monding bij Hoek van Holland naar de bron op het Plateau van Langres. Ik vind wegfietsen naar het onbekende veel leuker dan terugfietsen naar het bekende.
Je hebt overal campings. Zie ook de gids van de Maasroute van Paul Benjaminse.
Je moet opletten op twee stukken.
Tussen Domremy en St-Mihiel is geen camping. Je kunt dit wel als dagafstand doen
Tussen Namen en Eijsden tref je geen campings. Je kunt in een tuin kamperen via "Welcome to my garden"
https://welcometomygarden.org/nl
Bert Sitters noemt in zijn reactie 'Welcome to my garden' . Lijkt me interessant. Zijn er mensen die hier al ervaring mee hebben?
joop.r schreef:
di 27 jan, 2026 16:37
Zijn er mensen die hier al ervaring mee hebben?
Zeker, zij het vrij beperkt.
De eerste keer was in Vlaanderen, niet ver van de Franse grens, op een zeer regenachtige dag. Het adres was bij een boerderij, en de bedoeling was kamperen op een grasveldje achter een soort groepsruimte, maar toen de eigenaar/boer mij in half verzopen toestand zag kreeg ik het aanbod om mijn matje uit te rollen in de groepsruimte, die toen toch niet gebruikt werd. Daar heb ik dankbaar gebruik van gemaakt.
De tweede keer was in Wallonië, en de voorzieningen waren beperkt, maar vanwege het ontbreken van campings in de nabije omgeving was ik er toch erg blij mee.

Ik vind het een geweldig concept.

Peter
Wij hebben vorig voorjaar in dat deel van België gefietst. We begonnen met de route naar Parijs van Paul Benjaminse, maar moesten al snel improviseren omdat diverse campings recent omgebouwd waren tot parkeerterreinen voor campers, of helemaal verdwenen waren. Archies was evenmin helemaal up to date. Ik zou dus echt wat huiswerk doen, ook al is dat normaal niet onze gewoonte.