Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1952 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

39039 berichten
Land klopt, stad niet…
Je struikelt overal in Engeland zowat over dit soort 'cemeteries', vaak met een pittoresk kerkje met stompe toren in het midden. Midsomer Murder-achtig.... Impossible to seek!
Dacht ik met de rechter grafsteen aan Charles Dickens, maar die is zwart en ligt in het Westminster Abbey....
Ja ik heb ook nog wel wat plaatjes van begraafplaatsen in Engeland/Schotland. Op dit plaatje zijn bijna geen namen leesbaar. op steen links van die met Charle denk ik dat er staat Marie Parke. zoeken daarop kom ik bij:Marie Parke (unknown-1618) - Memorials. Dit ligt op begraafplaats St Laurence Priory, in Snaith. Wilde gok dat dit misschien de plek is?? niet met streetview te checken.
Tip: er zijn over/in/onderweg naar deze stad prachtige verhalen verteld.
Polling schreef:
ma 19 jan, 2026 19:45
Parijs, Rome, Amsterdam?
Polling schreef:
Zoals in de Canterbury Tales?
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Canterbury_Tales
Precies.

(En nu 10+tekens, anders mag ik het bericht niet verzenden)
Poppink schreef:
ma 19 jan, 2026 22:00
Polling schreef:
Parijs, Rome, Amsterdam?
Nee, bij suggestie Londen schreef ik al land klopt…
In Canterbury zijn meerdere begraafplaatsen. Maar ik ga nu eerst naar het Noorderlicht kijken.
Nog een plaatje dan maar.
CD7C7B65-39FD-4499-B6C8-6BF8A2C94EE2.png
Ik heb drie keer in Canterbury gefietst en dit denk ik me uit 1977 wel te herinneren, dus dit hier?
https://www.google.nl/maps/place/St.+Ma ... MUgBUAM%3D
Helemaal goed Martin. Onze 2022 vakantie was met auto, tent en fietsen mee in Zuid Engeland, en vooral de kathedraal-steden en de bijzondere natuur hebben ons verrast.

Jouw beurt weer!
Engeland, ongelooflijk mooi land om te fietsen! Links rijden nooit een probleem. Ik schrijf linkshandig, dus waarom niet.... :D

Hier is de volgende:
DSC09757-bew.jpg
even zitten zoeken naar deze fietsbrug in Friesland. Moest wel haast in buurt van Drachten zijn en daar gevonden : fietsbrug de Slinger.
https://www.google.nl/maps/place/Tennis ... FQAw%3D%3D
Ja, dat is 'em. Ik pakte de auto met de fiets erin geladen en na een uur rijden geparkeerd bij Van der Valk om daar rond te fietsen. Ik heb Drachten „van binnen" al sinds 1971 niet meer gezien.
Drachten is de grootste plaats in Nederland zonder station, zegt men soms.

De volgende is voor jou.
Oke Martin, ik heb ook nog een brug gevonden tussen mijn plaatjes, geen speciale fietsbrug maar wel een mooie:
raadplaatje 206.jpg
Fraaie brug inderdaad en ik weet waar dit is, maar sla m'n beurt maar over.
Martin E. van Doornik schreef:
di 20 jan, 2026 18:41
.
Drachten is de grootste plaats in Nederland zonder station, zegt men soms.
Wat te denken van Katwijk-Rijnsburg, Oosterhout, Waalwijk, Amstelveen, Ridderkerk ..