Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Via Rhona - Forum Wereldfietser

Via Rhona

Ik ben van plan om in mei vanaf Genève naar het zuiden te fietsen en de Via Rhona (weet dat er een accent circonflexe hoort op de o maar heb wat problemen met mijn toestenbord)
Ik ben benieuwd naar 1) de staat van de route en recente ervaringen en 2) il lees wat over drukke delen en tunnels waar de trein als alternatief wordt voorgesteld. Hoe erg is het in de praktijk ?
Een gids is niet echt nodig om de weg te vinden of toch wel? ik ben nogal geinteresseerd in cultuur historie welke gids routebeschrijving zouden jullie me aanbevelen?

Alvast dank voor jullie reacties
In 2023 een stukje van deze route gereden, namelijk het traject pakweg tussen Orange en Valence. Bij Valenca sloeg ik rechtsaf langs de Isere :P

Route ging in mijn herinnering voornamelijk over fietspaden en rustige weggetjes. Soms asfalt, soms goede kwaliteit onverharde paden.

Markeringen waren 'met de franse slag', dus niet echt goed op te fietsen. Ik reed op gps track, had ook geen gidsje bij me.

Uit mijn research uit 2023 meen ik te herinneren dat het 'drukke traject' dat aanbevolen wordt met de trein te doen, zich nabij lyon bevindt. Hier dus echter geen ervaring mee :lol:
Als je op YouTube Via Rhona intypt dan krijg je een boel filmpjes, misschien heb je daar wat aan.
Op de site van de Europafietsers staan ook ervaringen; https://www.europafietsers.nl/fietsroutes/eurovelo-17/
Het stuk bij Lyon schijnt niet zo oke te zijn, maar daar is blijkbaar ook een beschreven omweg.
en nog een gedetailleerd verslag; https://www.genietenop2wielen.be/fietsroute/viarhona/
Ik heb hem gedaan ,5 jaar terug, vanaf Bollene tot Lyon en dan via de Saone door naar huis.
Lyon: geen probleem, mooi langs water kunnen fietsen.
2 jaar terug , van thuis naar Lyon to Canal du Midi en verder.
Lyon: een ramp.
Met vragen en zagen ben ik er door geraakt, zelf door bos ( met BOB yak ), dat was werken.
Het schijnt dat er een vervangitineraire was, maar je moet maar 1 plkkaatje missen en de miserie begint (terug of niet)
Die werken dat ze bezig waren zou nog jaren duren, maar geen verdere info.
Hopelijk voor u zijn ze gedaan.
Verder keimooi fietspad afwisselend , denk ik, de kant van de rivier.
DOEN