Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tweedehands verkoop op het Wereldfietser Festival in Alkmaar - Forum Wereldfietser

Tweedehands verkoop op het Wereldfietser Festival in Alkmaar

Na het succes van vorig jaar is ook op WFF26 in Alkmaar op 24 januari weer de mogelijkheid om je tweedehands spullen te verkopen.

Op het WereldfietserFestival word je met je tweedehands verkopen geholpen op de stand, die de hele dag bemand is. Zelf lekker over de beurs lopen, naar de lezingen gaan en iedereen die geïnteresseerd is stuurt je een WhatsApp berichtje, smsje of geeft je een belletje om zo met elkaar de eventuele vragen of misschien zelfs al gelijk de betaling kort te sluiten.

Kunnen wij jou ook helpen? Maak het artikel schoon of poets het op, en voorzie het per artikel van een kaartje of sticker met daarop:

1. De vraagprijs, maar gratis mag natuurlijk ook
2. Je naam
3. Of een geïnteresseerde je mag bellen, smsen en/of een Whatsapp berichtje mag sturen
4. Het telefoonnummer waarop dat mag om dat als verkoper zelf met de geïnteresseerden af te handelen
5. Een omschrijving van eventuele kleine nog te herstellen gebreken, waar gebruikssporen te vinden, hoe veel het gebruikt is of andere bijzonderheden.

Neem ook gerust je fietsvakantie gerelateerde spullen mee die al op marktplaats staan, misschien wil je zelfs wel in de marktplaatsadvertentie al vermelden dat het op WFF26 te bekijken is.

Hier in dit forumtopic alvast vertellen wat je mee wil nemen om te verkopen kan natuurlijk ook. Of zijn er juist spullen die je graag tweedehands zou willen aantreffen? Vertel het vooral, misschien motiveert het anderen om nog wat mee te nemen. Wil je ook een foto bij je forumreactie plaatsen? Zie in deze link uitgelegd hoe dat moet:

viewtopic.php?t=38419#p442751

En ook nog even de link naar het topic van vorig jaar:

viewtopic.php?p=470208#p470208

Zoals daar te zien is er destijds helaas 1 item meegenomen zonder te betalen. Hoewel wij als vrijwilligers onze best doen om alles in de gaten te houden en herhaling hiervan te voorkomen, is het gebruikmaken van de ruimte voor tweedehands verkoop wel voor eigen risico.

Vragen? Stel je vragen in een forum-privébericht, of zet ze hieronder als reactie gewoon in een forumpost.
Is er nu ook plek om je fiets te verkopen?
Vorige jaar was dat niet mogelijk:
Er is geen plek voor 2e hands fietsen, maar wel een posterwand (A5-posters) waarop je je reisfiets kunt aanbieden, eventueel met een verwijzing naar marktplaats.
Ik kan voor de 2026 geen info daarover vinden (of ik lees erover heen).
JanH schreef:
ma 12 jan, 2026 19:04
Is er nu ook plek om je fiets te verkopen?
Vorige jaar was dat niet mogelijk:
Er is geen plek voor 2e hands fietsen, maar wel een posterwand (A5-posters) waarop je je reisfiets kunt aanbieden, eventueel met een verwijzing naar marktplaats.
Ik kan voor de 2026 geen info daarover vinden (of ik lees erover heen).
Helaas ook dit jaar geen ruimte voor de verkoop van complete fietsen.

Wél dit jaar, kledingrekken om de tweedehands kleding op te hangen.
Mag ik op het Wereldfietser Festival een banner plaatsen met informatie over fietstours in Oeganda?
@ tonapeldoorn:

Stuur even een berichtje naar de organisatie, die kunnen je vast verder helpen met je vraag.
Zo, hier alles ingepakt en voorzien van een prijsje met telefoonnummer.

Stuurtassen, banden, bidonhouders, lampjes, belletjes en nog veel meer.

Wat gaan jullie meenemen voor de tweedehands stand om te verkopen, en wat hopen jullie er te vinden?
Top Jurr!

Banden, tassen, wat Rohloff spul, een verdwaald wiel, remschijven, race- en gravelsturen, wat bagagedragerwerk, een koopjesdoos met van alles, zoiets zal het worden.

Er moet meer uit dan in :), maar hoop natuurlijk op een juwelig iets te stuiten wat uiteraard weer onmisbaar blijkt (iig morgen ;) )

Tot morgen!
Dank allemaal voor jullie enthousiasme voor de tweedehands stand. Na het succes van vorig jaar hebben we flink opgeschaald in de ruimte, en we hebben ook dit jaar weer flink wat mensen blij kunnen maken. Van vier naar acht tafels, van een gratis-bak naar een hele gratis-tafel. Van achterlicht tot zonnepaneel, lekker divers.

Waar aan de ene kant van de tafel iemand met een gratis tas aan kwam, werd die voordat 'ie de tafel had geraakt alweer aangepakt door een dame die 'm erg goed gebruiken tijdens het forenzen op de fiets. Mensen blij kunnen maken met 26 inch fietsbanden, en ook de kleding op het kledingrek werd veelvuldig gepast.

Het systeem met telefoonnummers van verkopers op de spullen hebben we voortgezet na vorig jaar, helaas was de locatie dit jaar niet voor iedereen even goed in telefoonbereik. Hopelijk kan iedereen die dat nog moet dit weekend rustig thuis nog even een betaling sturen danwel ontvangen, en zijn alle deelnemers financieel weer rond. Maar Tikkies en IBANs werden alsnog veel gedeeld tussen koper en verkoper, en ook het cashgeld ging door de haperende techniek gedurende de dag ook lekker rond.

Dank wederom aan Esther, Marly, Tim en dit jaar ook Eelco voor het enthousiasme bij het bemensen van de stand. Dank aan alle deelnemers voor het kopen en verkopen van de spullen.

Hopelijk hebben we hiermee wederom bij kunnen dragen aan een stukje betaalbaarheid en toegankelijkheid van de hobby, enthousiasme kunnen delen en overbrengen, en kwalitatief goede spullen in plaats van ongebruikt in een doos op zolder een plek op de fiets of in de fietstas op fietsreis kunnen geven.

Mochten er nog opmerkingen of suggesties voor verbeteringen zijn, laat ze vooral weten. Hier in een forumberichtje, maar per pb'tje mag natuurlijk ook.

Als het aan ons ligt staan er een volgende keer weer tweedehands fietsvakantiespullen en wederom een enthousiaste stand-bemanning om het samen met een veelheid aan nieuwsgierige beursbezoekers een nóg groter succes te maken. Wij helpen graag weer mee.

Bedankt iedereen!
Jij bedankt voor de goede organisatie Jurr! Alles was top geregeld, complimenten! Ik denk dat het zo een hele mooie toevoeging is aan een zeer compleet festival. Een hele leuke dag, veel enthousiaste mensen en een drukke bedoening!

Ik heb een object verkocht voor iemand, zonder telefoonnummer en prijs erop. Het betreft een grijs rubber koffiefilter.
Onhandig genoeg heb ik er geen foto van gemaakt, maar misschien herkent iemand dit? Ik heb er 5 euro voor gevangen, leek me een redelijke prijs, maar als dit meer had moeten zijn: laat dat ook even weten :) Ik stuur het geld graag de goede kant op!

Oh ja: heb nog een rohloff remschijf aan een tent exposant verkocht, maar de transactie hebben we nooit afgerond :lol: mocht de koper hier actief zijn, hoor ik het wel!