Additionally, paste this code immediately after the opening tag: route noord-west Parijs centrum - Forum Wereldfietser

route noord-west Parijs centrum

beste mensen,
hulpvraag:
ik ben bezig een fietsroute te maken vanuit vlissingen naar Parijs en via route benjaminse naar eindhoven te fietsen.
route naar boulogne-sur-mer naar de somme is ook een bestaande fietsroute die gemaakt wordt (velo 4, route atlantique).
Dan de route naar parijs vanuit boulogne via natuurstuk somme via amiens.....
nu loop ik redelijk vast om van noordwest parijs te komen naar de camping Paris, auto-luwe redelijke route samen te stellen.
dat valt me niet mee. (Komoot raadpleeg ik normaliter)
hierbij zou ik graag wat tips en suggesties van willen krijgen.

alvast bedankt voor jullie inbreng.
Groet
Ed
Heb je wat aan de routes van France Velotourisme? https://www.francevelotourisme.com/itineraire
Je hebt de route langs de Seine en de Avenue Verte London-Paris die vanaf het noord-westen Parijs benaderen.
dankjewel Davici,

komt al aardig in de buurt en beetje vergelijkbaar met Komoot.
blijkbaar zijn er nagenoeg geen rustige wegen naar parijs vanuit noordwest zijde.
Of anders inderdaad de Seine volgen (dan maak ik te veel kms en past t niet in mijn tijdsplanning.
Nog even verder zoeken.
of weet iemand anders een goede tip?
heeft iemand nog andere tips om Parijs vanuit noord-west de stadscamping te benaderen, met een fietsvriendelijke route?
Vanuit het noordoosten kun je over autovrije fietspaden langs het Canal de l'Ourcq naar het centrum van Parijs fietsen.
Ik heb dit een paar jaar geleden vanaf Meaux gedaan. Het was 65,2 km.
Met de kano kan ook, maar dat is een ander verhaal...
Een GPS-track voor de fietsroute staat op mijn website: www.kanoroutes.nl/nl-ourcq.htm
Misschien kun je ook de oude spoorfietspaden net buiten Parijs bekijken, die zijn vaak autoluw en redelijk direct naar het centrum :wink: :lol:
door JohanJ » ma 05 jan, 2026 12:55
Vanuit het noordoosten kun je over autovrije fietspaden langs het Canal de l'Ourcq naar het centrum van Parijs fietsen.
Ik heb dit een paar jaar geleden vanaf Meaux gedaan. Het was 65,2 km.
Met de kano kan ook, maar dat is een ander verhaal...
Een GPS-track voor de fietsroute staat op mijn website: www.kanoroutes.nl/nl-ourcq.htm

Bedankt voor je reactie Johanj,

helaas ligt Meaux ten oosten van Parijs en dus niet op mijn route, ik kom dus vanuit noord-westen parijs binnen via Pontoise
In 2019 reed ik de eerste twee etappes van de omloop van de slagvelden.
Daarbij reden we op dag 2 Parijs binnen vanaf Noord-Westelijke richting.
Hoe de route beviel weet ik niet meer want ik was na 2 dagen van 300km behoorlijk gaat.

Misschien kan je er wat mee qua route.

Bekijk mijn fietsrit op Strava: https://strava.app.link/G3x0CubyIZb
dankjewel PCT, ik heb je gpx binnengehaald en zet deze over in komoot en googlemaps
eens kijken op streetview.

nogmaals bedankt zover.
groet
Ed