Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gestolen Santos teruggevonden... - Forum Wereldfietser

Gestolen Santos teruggevonden...

...mogelijk, denkt de politie in het Haagse Loosduinen:
Screenshot_20260104_191135_Samsung Internet.jpg
img_1_1767550764675.jpg
Lijkt me een TM2.8, met karakteristieke kleur spatborden. Magura remmen, XT achterderailleur, Brooks zadel, Tubus voordrager met voorstandaard, achteruitkijkspiegel. In framemaat 53 of 57 lijkt het?
hebben ze daar geen inzage in het fietsregistratiesysteem of fietsdiefstalregister? En misschien zelfs rechercheurs. Waarom is het makkelijker voor ze als een auto is gestolen die bij de eigenaar terug te brengen dan een fiets.

Zomaar even wat verbazing van mijn kant.
Beste Jurr, was er een Santos van jou ontvreemd en nu teruggevonden?
_Peter_ schreef:
zo 04 jan, 2026 23:32
hebben ze daar geen inzage in het fietsregistratiesysteem of fietsdiefstalregister? En misschien zelfs rechercheurs. Waarom is het makkelijker voor ze als een auto is gestolen die bij de eigenaar terug te brengen dan een fiets.

Zomaar even wat verbazing van mijn kant.
Helemaal mee eens. Als er aangifte is gedaan met alle gegevens dat moet dat toch een koud kunstje zijn? Of is dat alleen voor de verzekering en worden de gegevens daarna verwijderd?
Inderdaad ALS er aangifte gedaan is…( zou ik wel doen ) maar vaak hebben mensen geen aangifte gedaan want het heeft toch geen zin wordt er dan gedacht, en dan via social media zien ze hun fiets en dan kan je deze weer ophalen ( als je kan bewijzen dat die van jou is )

Het is gissen naar hoe en wat, of betreffende bureau bellen, kan ook…

Ej
ej groningen schreef:
ma 05 jan, 2026 12:01
Inderdaad ALS er aangifte gedaan is…( zou ik wel doen ) maar vaak hebben mensen geen aangifte gedaan want het heeft toch geen zin wordt er dan gedacht, en dan via social media zien ze hun fiets en dan kan je deze weer ophalen ( als je kan bewijzen dat die van jou is )

Het is gissen naar hoe en wat, of betreffende bureau bellen, kan ook…

Ej
Of... de fietsen zijn al gevonden voordat de eigenaar door heeft dat ze gestolen zijn. De Santos ziet er uit als een nette fiets, die doet echt wel aangifte...
Martin E. van Doornik schreef:
zo 04 jan, 2026 23:34
Beste Jurr, was er een Santos van jou ontvreemd en nu teruggevonden?
Niet van mij nee, maat dacht misschien de kans hier de eigenaar of iemand die hem/haar kent te vinden.
Berger schreef:
ma 05 jan, 2026 12:08

Of... de fietsen zijn al gevonden voordat de eigenaar door heeft dat ze gestolen zijn.
Of... het framenummer is eruit gehaald na diefstal.
Jurr schreef:
ma 05 jan, 2026 14:25
Berger schreef:
ma 05 jan, 2026 12:08

Of... de fietsen zijn al gevonden voordat de eigenaar door heeft dat ze gestolen zijn.
Of... het framenummer is eruit gehaald na diefstal.
Je weet het niet, je weet het niet..... ;)
Dat met die framenrs werkt overigens best aardig, onlangs kreeg ik een brief van de politie dat ze mijn fiets hadden terug gevonden. Die was zo’n 13 (!) jaar eerder uit mijn tuin gejat. Ik heb ‘m maar opgehaald, onherkenbaar. Alles behalve het frame was anders. Jammer dat fietsenmakers dat nooit controleren, dat zou diefstal van mooie fietsen namelijk echt minder aantrekkelijk maken.
Joor schreef:
ma 05 jan, 2026 18:50
Alles behalve het frame was anders. Jammer dat fietsenmakers dat nooit controleren, dat zou diefstal van mooie fietsen namelijk echt minder aantrekkelijk maken.
Goed idee!
Aan de andere kant; mogelijk zijn er velen die dat wel doen.