Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 'Langs oude wegen' starten in Maastricht/Aken of Antwerpen - Forum Wereldfietser

'Langs oude wegen' starten in Maastricht/Aken of Antwerpen

Beste mensen,

Hersteld van acute leukemie wil ik komende zomer weer een fietsreis maken. Ik fiets nog steeds op eigen kracht, al is mijn energie wel wat minder na de stamceltransplantatie die ik gekregen heb.
Ik ben van plan om naar Correze (Vigeois) te fietsen waar mijn vrouw met de auto heengaat voor een nog tweeënhalve week vakantie daar. Ik wil fietsen via de route van 'Langs oude wegen en pelgrimssteden'. Nu zie ik in de nieuwe boekjes die ik besteld heb, dat ik ook in Antwerpen zou kunnen starten. Dan loop ik de Ardennen mis waar ik eerder veel gefietst heb (onbegrensd naar Rome en onbegrensd naar Barcelona). Is er hier iemand die de aanloop via Antwerpen gedaan heeft? Van de Frontlinieroute ken ik het landschap van die hoek van Noord-Frankrijk redelijk goed, maar ben nu benieuwd naar de aanloop via Antwerpen.
Ave schreef:
di 30 dec, 2025 14:38
Beste mensen,

Hersteld van acute leukemie wil ik komende zomer weer een fietsreis maken. Ik fiets nog steeds op eigen kracht, al is mijn energie wel wat minder na de stamceltransplantatie die ik gekregen heb.
Ik ben van plan om naar Correze (Vigeois) te fietsen waar mijn vrouw met de auto heengaat voor een nog tweeënhalve week vakantie daar. Ik wil fietsen via de route van 'Langs oude wegen en pelgrimssteden'. Nu zie ik in de nieuwe boekjes die ik besteld heb, dat ik ook in Antwerpen zou kunnen starten. Dan loop ik de Ardennen mis waar ik eerder veel gefietst heb (onbegrensd naar Rome en onbegrensd naar Barcelona). Is er hier iemand die de aanloop via Antwerpen gedaan heeft? Van de Frontlinieroute ken ik het landschap van die hoek van Noord-Frankrijk redelijk goed, maar ben nu benieuwd naar de aanloop via Antwerpen.
Geen ervaring met de route maar heb 5 jaar geleden ook acute leukemie en stamceltransplantatie gehad. Dat is uiteindelijk goed verlopen en de passie voor fietsen zorgde dat ik erg hard heb gewerkt om weer op krachten te komen. Gevoelig voor de reguliere infecties, vermoeidheid die zeer plots op komt zetten, niet helemaal meer de oude.
Maar wat heerlijk dat je weer een reis kan plannen! Geniet van de voorpret en uiteindelijk de reis.
Mijn eerste reisje, Nijmegen Duisburg, Ruhr stroomopwaarts, Diemel, Weser en Teutoburgerwoud heb ik op verste punt moeten afbreken, ik was op. Maar op de fiets onder de skilift bij Winterberg was toch momentje, al die weken in isokamer kwamen even voorbij.
Ben nu al trots op je, veel plezier, laat je wat weten na je reis?
Dank voor je reactie. Top dat je al vijf jaar ‘schoon’ bent. Mijn conditie is al weer vrij gied, al weet ik nog niet wat dat doet als ik dsgen achteraan fietskampeer.
Ik heb een hometrainer aangeschaft en train op zolder elke dag een half uur.
Het scheelt wellicht wel dat ik nauwelijks chemo heb gehad en vrijwel uitsluitend immuuntherapie. Tennissen lukte me een half jaar na de stamceltransplantatie alweer!
Fijn dat je weer gaat fietsen! Hoopvol!!!!

Ik weet dat fiets kamperen super is maar waarom neem je geen hotels of b&b oid? Vaak is een camping toch weer 15 km extra fietsen of is er geen trekkersveldje en kamperen is sowieso vermoeiend vergeleken met hotels oid…moet je natuurlijk wel het budget voor hebben….het heeft minder charme maar wel prettiger..
Dan houdt je wat extra energie over om te fietsen…

Gr ej groningen
Dank voor je reactie. Ik kampeer altijd graag, maar pak rustig een hotelletje als een camping te ver weg is. Reserveren doe ik nooit en k vind altijd wel een plekje.
Op een camping rust ik ook vaak beter uit dan in de meer opgeprikte omgeving van een hotel. Dan moet het natuurlijk geen kermiscamping zijn., die sla ik dus over. Smerig sanitair kan me niet schelen en ik sta ook wel eens gewoon op een weiland naast een boerderij als de boer akkoord is.