Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsen dubai - Forum Wereldfietser

fietsen dubai

Hallo,

Ik ben opzoek naar informatie over fietsen in dubai. In het bijzonder om vanuit de stad te fietsen naar al Qudra Trak. Vanaf de autosnelweg E611 fiets je in oostelijke richting parallel naast de D63 fietsen op een naastgelegen fietspad. De uitdaging zit echter vanaf de E611 in westelijke richting. Je moet dan enkele grote wegen overstreken (D54, E311 en E44). In mijn zoektocht kan ik nergens oversteekplekken dan wel bruggen/tunnels vinden.
Hebben hier mensen ervaring met fietsen in dubai en dan in het bijzonder met fietsen vanuit de wijken Al barsha, Al Barsha first south en Jumeirah Village Circle in oostelijke richting voorbij de E611 danwel richting al Qudra Trak?

Thx
Ingmar
Hoi Ingmar, ik zit momenteel met de fiets in Melbourne dus heb niet de wegnummers bij de hand.
In de stad fietsend vindt je redelijk fietspaden, vooral langs The Creek is leuk.
Vogelkijkhut met airco, echt waar. Goed zwemwater daar. Ik fietse via een redelijke fietsroute naar dat dure hotel in Abu Dhabi.
Naar het zuiden is inderdaad puzelen. Ik vond fietsroutes tot voorbij t zuidelijkste punt van de Creek. Een maal op de oost west snelweg zie je dat de route naar de Qudra eerder begint dan op de kaart/ navi.
Ik weet dat ik zo'n 4 km noord zuid op een 12 baans reed . Prima te doen,; schone vluchtstroken. Maar als er een uitvoegstrook van drie banen naar rechts gaat en jij moet rechtdoor, dat is inderdaad een hel.
Ik heb het overleeft maar een 2de keer zou ik zoeken naar de kustroute die doorgaat tot waar je pal zuid naar de Qudra rijdt, die weg is veel kleiner. Grens Dub-Abu merk je niet eens.
Veel eten en water meenemen ,onderweg zijn alleen twee tankstations. Pas in het hart van de Qudra vindt je weer wat, zoals douchen met airco.
Ik week niet wat je plan is, ik fietste door naar Oman via AlAin , veel mooier dan Dub of Abu. Zorg dat je dan niet op een T of Truckroad komt , die heeft geen afslagen .
Kamperen in de Qudra mag niet maar is erg makkelijk.
Succes!
Polarsteps/ pier van der velde /nl-oman-nl
Ben ik weer, ik heb zelf even op Polarsteps gekeken en daar staat de route erg goed op. Die ene keer haaks links en een keer haaks rechts zijn stoplichten dus veel veiliger . Maar dat klaverblad in het midden is de hel ,2 twaalfbaans die elkaar kruisen.
Reis heet overigens " Arabie '23/'24.
Groetjes Pier.
Hoi Pier,

Thx voor de reactie. Melbourne, ook leuk ook te gaan fietsen. veel plezier.

Het doel is om in Dubai een accommodatie te boeken en dan enkele dagen te gaan fietsen op een racefiets. Ik heb een kaart toegevoegd om dudelijk te maken waar voor mij de onduidelijkheid zit. Het voornemen is om een accommodatie te boeken in de gebieden A of B. Dat is de uitvalsbasis om vanuit daar naar C te komen want bij C in zuidoostelijke richting is een goed fietspad naar Al Qudra Trak. Daar wil ik uiteindelijk heen en terug met de fiets.

De op de kaart aangegeven rode wegen zijn de uitdagingen. Dit zijn drukke meerbaans wegen met in het midden een vangrail. Ik zie daar nergens oversteekplaatsen. De rotondes boven B en rechtsonder B zijn rotondes waarbij de aansluiting is met autosnelwegen. Ik lees dat je op alle wegen behalve autosnelwegen (dat zijn wegen met een E-nr) of wegen eigen fietspaden mag fietsen. Dat eigen fietspad zie ik pas vanaf C in zuidoostelijke richting. Ik heb een vlog van een fietser gezien uit 2023 die uiteindelijk met rood aangegeven weg met fiets over de vangrails is overgestoken omdat hij dit probleem toen ook had.
Ik heb inmiddels uitgevonden dat als ik in de wijk linksboven C kan komen (waarin staat Casa Arabian raches II) ik daar wel een onderdoorgang heb gevonden onder de E611 door en zo naar C kan komen. Maar dan nog steeds is de uitdaging de met rood aangegeven wegen over te steken.

Wellicht heb jij bij je fietsreis in Dubai ook bij deze wegen gefietst. Heeft je opmerking (Maar als er een uitvoegstrook van drie banen naar rechts gaat en jij moet rechtdoor, dat is inderdaad een hel.) betrekking op de rotondes op de door mij in rood aangegeven wegen?
kaart dubai.jpg
Dan heb je dus de slechtste navi. te pakken ,google maps houdt niet van fietsen.
Als je op mijn route inzoomt zie je waar ik onder de snelwegen door ging. Je ziet de fietspaden zebra's en tunneltjes.
Oostelijk van de Latifa B H street ligt het fietspad waar je op moet uitkomen. Dan kun je ongehinderd tot de Qudra doorknallen. Je ziet dus zelfs " bike road".
Veel plezier.
Ik zie bij jouw reactie geen kaart/route waarop ik kan inzoomen. Wellicht heb je anders een link voor mij?
Ik denk dat Pier verwijst naar zijn route op zijn Polarsteps-verslag:
https://www.polarsteps.com/PiervanderVe ... abie-23-24

Flink inzoomen op de kaart.
yes, gevonden. Thx.

Helaas heb jij (pier) wegen op een heel ander deel in Dubai gekruist dan waar ik dat wil doen. Ik ga dus terug naar de tekentafel.

Fijne reis nog.