Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Amsterdam-Centraal - Forum Wereldfietser

Amsterdam-Centraal

Tijdens de najaarstrektocht kwamen problemen met de liften op Amsterdam-Centraal naar voren: te klein, want een bepakte fiets past er niet normaal in.
Let op!!!! Deze problemen gelden voor de liften aan de oostzijde van de perrons.Deze liften stinken vaak ook nog naar urine.
Sinds enige maanden zijn er grotere liften aan de westzijde van de perrons. Deze liften zijn ook transparant en dus niet aantrekkelijk om er in te pissen.

Kun je voor het melden van niet functionerende liften en roltrappen terecht bij ProRail of zo? Of heeft het geen zin om zoiets te doen?

Als ik me niet vergis zijn de Nederlandse Spoorwegen verantwoordelijk voor de stations.
Daar kan je volgens mij je klacht neerleggen aangaande stationsgebouwen. ProRail is daar niet verantwoordelijk voor en bij die partij klagen heeft dus geen zin.

Stations vallen onder het bedrijf NS-stations.
bert sitters schreef:Tijdens de najaarstrektocht kwamen problemen met de liften op Amsterdam-Centraal naar voren: te klein, want een bepakte fiets past er niet normaal in.
Let op!!!! Deze problemen gelden voor de liften aan de oostzijde van de perrons.Deze liften stinken vaak ook nog naar urine.
Sinds enige maanden zijn er grotere liften aan de westzijde van de perrons. Deze liften zijn ook transparant en dus niet aantrekkelijk om er in te pissen.
Op stations gebruik ik nooit liften om mijn bepakte fiets naar de perrons te brengen. Op de trappen (indien de fietsgoten ontbreken) kan ik mijn fiets zo op mijn schouder zetten. Goed voor je spierballen :wink: . Uigezonderd die ene keer in Woerden vorig jaar, toen ik de Fietsvakantiewinkel heb bezocht, omdat het vreselijk hard regende....