Additionally, paste this code immediately after the opening tag: is Casamance Senegal momenteel (on)veilig - Forum Wereldfietser

is Casamance Senegal momenteel (on)veilig

hoi! hier ben ik weer eens :)

heel binnenkort wil ik weer gaan fietsen in Gambia en vooral Zuid-Senegal, Casamance.
het hele grensgebied tussen Gambia en Casamance en tussen Casamance en Guinnee-Bissau wordt door buitenlandse zaken als onveilig beschouwd en afgeraden. dat laatste is altijd al zo.

zijn er mensen die hier onlangs nog gefietst hebben en mij iets kunnen vertellen over of het veilig of onveilig zou zijn?

ik ben een vrouw, heb veel solo ervaring met o.a. fietsen in West-Afrika.

ik zelf schat in, dat ik er wel kan fietsen.
maar ik vind het verstandig om toch diverse bronnen te raadplegen.
vooral daar ook zal ik vragen, hoe de situatie wordt ingeschat.

ik ben benieuwd naar jullie recente ervaringen.
bedankt!

groet van ada
Hoi Ada, ik ben benieuwd of je er hebt gefietst. Het zal grofweg mijn route zijn in januari '26. Zuidkant van Gambia lijkt me wel te doen als je op de weg blijft. Maar grens Senegal-Guinee Bissau kan ik niet goed inschatten. Wat waren jouw ervaringen?

Ik hoor graag
Hartger
Hoi Hartger,

Ik zou het gewoon doen. En onderweg steeds vragen, hoe is de volgende etappe, hoe is de situatie daar, hoe gaat het bij de grens, enzovoort. Ook handig om dan gelijk te vragen naar overnachtingssadressen op de komende etappes.
Je kunt ook je plan veranderen, als je ter plekke denkt dit is niet geschikt.
Dus eigenlijk beter daar informatie inwinnen dan hier en op je eigen verstand en intuïtie vertrouwen.
Dat is over het algemeen mijn strategie.

Uiteindelijk niet in Casamasse geweest. Het was einde regentijd, heel heet en heel nat en in Casamasse kom je meer ondergelopen wegen tegen.
In Gambia ben ik een beetje heen en weer gefietst tussen Gambiaanse vrienden.

Groet Ada