Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tweede Bosch Powertube 750 meenemen: mogelijkheden - Forum Wereldfietser

Tweede Bosch Powertube 750 meenemen: mogelijkheden

Mijn vrouw heeft een ebike met een Bosch Powertube 750 in het frame. Al een paar jaar oud en regelmatig opgeladen en het bereik wordt iets minder wat je vooral met kouder weer merkt.

We hebben nog een tweede accu als we die mee kunnen nemen wordt ons kilometerbereik groter zonder dat we onderweg hoeven bij te laden. Echter die Powertubes zijn nogal zwaar en groot. De vroegere Bosch accu's kon je nog wel makkelijk een tweede meenemen.

Heeft iemand ervaring of tips om een tweede Bosch Powertube mee te nemen zodat we onderweg de accu kunnen wisselen en zonder bijladen verder kunnen fietsen?

Ik hoor het graag
Ik heb een lange 230v label bij mij om de accu onderweg (bij) te laden. Ook makkelijk op de camping.

https://www.allekabels.nl/apparaatsnoer ... er-c7.html
IMG_5998.jpeg
Neem eens contact op met Marco van Bike4travel.nl. Hij heeft al meer creative oplossingen bedacht
Geen ervaring, maar ik kan me zo voorstellen dat je met een stuk regenpijp, 2 eindstukken waarvan 1 met schroefdraad, pvc lijm, wat schuimrubber als vulling en wat tie-wraps waarmee je dit aan bovenop de achterdrager maakt een behoorlijke proefopstelling hebt ;)
Wellicht is een Bosch PowerMore 250 Range Extender een optie als de fiets dit ondersteunt. Dit kun je in de Flow app checken.
Eric op de Fiets schreef:
zo 07 dec, 2025 22:34
Ik heb een lange 230v label bij mij om de accu onderweg (bij) te laden. Ook makkelijk op de camping.

https://www.allekabels.nl/apparaatsnoer ... er-c7.html

IMG_5998.jpeg
Inderdaad handig maar het gaat mij om het meenemen van een tweede accu op de fiets. Niet op het opladen onderweg. De vroegere 500 watt accus konden mooi mee in een Ortlieb E-mate tas Maar daar past de Powertube niet in en daar zoek ik een oplossing voor
hemdd schreef:
ma 08 dec, 2025 11:45
Wellicht is een Bosch PowerMore 250 Range Extender een optie als de fiets dit ondersteunt. Dit kun je in de Flow app checken.
Is inderdaad een mogelijkheid. We hebben echter nog een tweede Powertube en die willen we graag meenemen. Bij |Bol.com zie je genog accutassen maar die kunnen niet bevestigd worden op de fiets. Die zijn meer bedoeld om de accu makkelijk mee te nemen van de fiets naar huis of iets anders

Ik wil graag de tweede accu meenemen op de fiets zelf en was benieuwd of er mensen zijn die dat ook doen en daar een oplossing voor hebben
Welke fiets heb je?
Misschien kan je via de bidonhoudergaten iets 3d laten printen waardoor je de accu mee kan nemen.
Je kan die accu toch gewoon in je fietstas stoppen? Met of zonder hoes. Of in een frametas. Maar misschien begrijp ik de vraag niet of denk ik te makkelijk.
Die powertubes van bosch zijn te lang voor een fietstas.
Of in ieder geval vrij onhandig.
Het zou mooi zijn als hij ergens in het frame klemt. Dan heb je er denk het minst last van
Is dit een idee? Tweede powertube meenemen in een frametas direct onder de bovenbuis.
Of iets soortgelijks bedenken & maken dat de powertube geklemd kan worden onder aan de bovenbuis.
Afbeelding
Moet er natuurlijk wel sprake zijn van een horizontale bovenbuis... bij een frame met lage instap wordt het lastiger op die plek.
Om op dat laatste idee (frametas) door te gaan.
"What size is the PowerTube 750? " Google : 484 x 84 x 65mm
De Crivit frametas van Lidl (€15) is 48 cm lang, maar de rits is slechts 40 cm. Je moet dus op zoek gaan een lange frametas.

@Jurr : de frametas past misschien op het herenrijwiel.
https://nl.ortlieb.com/products/rack-pack

Waarom niet zoiets. Is waterdicht ook.
RianGeenen schreef:
ma 08 dec, 2025 15:42
Je kan die accu toch gewoon in je fietstas stoppen? Met of zonder hoes. Of in een frametas. Maar misschien begrijp ik de vraag niet of denk ik te makkelijk.
Het lastige is dat de Powertube accus niet makkelijk ik een fietstas passen door gewicht en formaat
Bedankt voor alle reacties. Frametas is een mogelijkheid, alleen gaat het om een damesfiets dus dat wordt nog een puzzel. De Rackpack is ook een idee. Heeft ook ruimte voor om de accu te beschermen tegen stoten
Ligger schreef:
ma 08 dec, 2025 20:33
Frametas is een mogelijkheid, alleen gaat het om een damesfiets dus dat wordt nog een puzzel.
Als je zelf op een herenfiets rijdt, kun je die frametas toch op jouw fiets bevestigen?
Een 2e powertube 750wh weegt 4,4kg, 48,4 x 8,4 x 6,5 cm lijkt mij veel te groot en te zwaar, maar goed, alles kan natuurlijk.
750wh is niet genoeg om in de hoogste ondersteuning in de bergen 100km af te leggen, dus of minder ondersteuning, of minder bergen, of minder ver.
derdekeer schreef:
ma 08 dec, 2025 20:45

Als je zelf op een herenfiets rijdt, kun je die frametas toch op jouw fiets bevestigen?
Misschien rijdt 'Ligger' wel op een ligfiets? (-:
Jurr schreef:
ma 08 dec, 2025 22:01

Misschien rijdt 'Ligger' wel op een ligfiets? (-:
Tja, ik deed slechts een poging om iets te doen wat in mijn Limburgs dialect heet "Utte does dinke".
In het Nederlands is dat "out of the box thinking", meen ik;