Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Verende zadelpen, ervaringen? - Forum Wereldfietser

Verende zadelpen, ervaringen?

Wie heeft er ervaring met een geveerde zadelpen? Suggesties om op te letten?

Cirrus Cycles Kinekt XR Verende Zadelpen? Of Cane Creek?

Ik zoek een goede, hoeft niet de goedkoopste te zijn, mijn gewicht is 100kg
Thudbuster moet je hebben.
Achterop de tandem een Cane Creek Thudbuster LT. Prima ding. Voor een solofiets zou ik een ST nemen.

Goedkope exemplaren zou ik van wegblijven, dan heb je vooral ballast en na een aantal kilometers ook speling.

Zijn met de opkomst van de e-bike tegenwoordig wel meer verende zadelpennen voor premium prijzen geïntroduceerd, daar heb ik geen ervaring mee.
Brooks Flyer B337
Ik heb twee versies thudbuster LT en een ST.
Vering LT is geweldig, maar mijn oude versie bevalt beter omdat je deze vastzet met een "middenmoer" en een stelschroef op het eind waardoor de vering nooit verschuift en deze heel makkelijk is in te stellen. De nieuwe versie heeft alleen een "klem instelling" in het midden waardoor bij harde klappen het zadel naar achter kantelt. Zet je hem super stijf vast is het vervolgens gedoe om later het zadel goed recht te stellen omdat je dan de middenbouw los moet kloppen.
De ST is minder fijn op ruigere paden. Daarvoor is de veerweg te kort. Wel fijn op asfalt en gravel.

Erik
Dank voor jullie input!

Ik ga voor een Thudbuster ST van Cane Creek, wordt donderdag gemonteerd
Wil je deze dan niet zelf monteren?

Het zou mooi zijn als je nog wat marge overhoudt tussen de bovenkant van de zadelbuis en de verbreding van de Thudbuster. Misschien wil je ooit (als je ouder en stijver wordt, of vanwege een blessure) je zadel wat lager zetten, en het is wel zo prettig als dat met de (best wel prijzige) Thudbuster kan.

Zelf heb ik mijn Thudbuster verkocht. Ik had inmiddels voldoende vering van de bredere banden.
Nee deze wordt gemonteerd omdat ik een andere fiets heb gekocht. De Thudbuster wordt er dan ook opgezet. Dat wordt een Koga E-WT. Donderdag ophalen dus.
Aha. Nog een paar dagen wachten dus. Je zult er vast naar uitkijken!
Zeker ja, gaat goedkomen op de Koga :lol: